SME

Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Hyundai sa netají najvyššími ambíciami a aj preto novinku vybavil motorom 5,0 V8. Zvláštnu pozornosť venovali technici odhlučneniu.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila novú limuzínu Genesis G90, ktorá bude vlajkovou loďou luxusnej značky Genesis. Model G90 (v Kórei označený EQ900) chce konkurovať modelom prémiových značiek technickými inováciami, prepracovanosťou, komfortom a aj na poli motorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedadlá potiahnuté najkvalitnejšou kožou

Vzhľad automobilu navrhla nová divízia dizajnu Prestige Design Division. Pri návrhu modelu G90 sa dizajnéri usilovali „vyjadriť silu a originalitu vozidla a prezentovať nový šarm inovatívnym dizajnom a proporciami“.

SkryťVypnúť reklamu

Na typickej maske chladiča sa vyníma nové okrídlené logo Genesis. Automobil charakterizuje dlhá kapota motora s krátkymi prevismi karosérie. Pretiahnuté predné reflektory z diód LED lícujú s prednými rohmi kapoty motora.

Línie limuzíny ohraničuje zospodu chrómovaná lišta nad prahmi dverí a zhora chrómované lemovanie bočných okien.

Načítavam video...

Limuzína Genesis G90 bude na výber v ôsmich odtieňoch laku. Jednotlivé farby karosérie sú zladené s farbami interiéru a kombináciami použitých materiálov.

Výrobca venoval osobitnú pozornosť výberom materiálov do interiéru nového modelu. V spolupráci s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA koncern vyvinul špeciálnu semi-anilínovú kožu na poťahy sedadiel limuzíny G90. Koža Nappa a obklady z lesklého dreva majú zvýrazniť moderné technológie v kabíne a vytvoriť „prostredie najvyššej triedy“.

SkryťVypnúť reklamu

Systém prispôsobí sedenie vodiča automaticky

Cieľom koncernu Hyundai bolo pripraviť automobil so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Počas vývoja tak vozidlá jazdili nie len na legendárnom okruhu Nürburgring, ale aj v testovacom centre Mojave v USA.

Limuzína G90 využíva na obidvoch nápravách viacprvkové závesy kolies doplnené adaptívnymi tlmičmi pruženia Genesis Adaptive Control Suspension.

Na ochranu vodiča, posádky a ostatných účastníkov cestnej premávky slúži široká škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Siaha od systému na automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie mŕtvych uhlov, až po asistenčný systém diaľkových svetiel, priestorový kamerový systém, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a ďalšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Svetovou novinkou má byť systém zaručujúci komfort vodiča, ktorý automaticky nastavuje sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.

Elektronicky ovládané sedadlo vodiča je možné nastaviť v 22 smeroch, sedadlá spolujazdcov v 14 smeroch.

Mnohé z komfortných prvkov fungujú v interakcii so systémom infotainmentu vozidla, vybaveným farebným monitorom s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s vysokým rozlíšením. Parkovacia kamera tvorí súčasť priestorového kamerového systému, zobrazujúceho okolie vozidla.

Automobilu nechýba trojzónová klimatizácia, ani plochy na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Načítavam video...

Má byť dokonale odhlučnený

Hyundai zdôrazňuje čas strávený vývojom odhlučnenia vozidla. Pri redukcii vnútorného hluku v kabíne sa uplatnili okrem špeciálnych zvuk absorbujúcich materiálov v kabíne aj akusticky izolačné vrstevné sklá na všetkých oknách kabíny. Kvôli minimalizácii hlučnosti pneumatík majú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny špeciálnu dutú konštrukciu a aerodynamicky optimalizovanú konštrukciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Genesis G90 môže byť vybavený jedným z trojice pohonných jednotiek: V6 3.3 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k); V6 3.8 GDI s výkonom 232 kW (315 k) alebo V8 5.0 GDI s výkonom 313 kW (425 k).

Najväčší z motorov vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 520 Nm umožňuje limuzíne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Technické informácie

Motory:

Typ motora

Objem (cm3)

Výkon (kW/k)

Krút. mom. (Nm)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

3.3 T-GDI

3.342

272/370

510

6,2

3.8 GDI

3.778

232/315

397

6,9

5.0 GDI

5.038

313/425

520

5,7

Vonkajšie rozmery:

Dĺžka

5.205 mm

Šírka

1.915 mm

Výška

1.495 mm

Rázvor

3.160 mm

Predný previs

860 mm

Zadný previs

1.185 mm

Objemy:

Palivová nádrž

83 l (3.3 T-GDI, 5.0 GDI), 77 l (3.8 GDI)

Batožinový priestor

484 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 426
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 438
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 696
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 496
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 628
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 568
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 477
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 058
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: V zime pomrzneme !
  2. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch
  3. Zuzana Berger: Budú v Keni nové záchody?
  4. Vladimír Bojničan: Biblia ako sexuálne deviantný horor – alebo: Odkiaľ berú klerikáli tú drzosť ešte tu moralizovať?
  5. Dávid Polák: Prečo potrebuje Izrael pomoc USA?
  6. Emil Sútor : 5 dôvodov, prečo som vymenil korporát za kuchyňu. A potom kuchyňu za čokoládu.
  7. Štefan Šturdzík: Suslov, Rigo , Kopásek naša budúcnosť v repre.
  8. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 373
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 130
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 082
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 075
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 359
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 143
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 5 586
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 372
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu