Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Hyundai sa netají najvyššími ambíciami a aj preto novinku vybavil motorom 5,0 V8. Zvláštnu pozornosť venovali technici odhlučneniu.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila novú limuzínu Genesis G90, ktorá bude vlajkovou loďou luxusnej značky Genesis. Model G90 (v Kórei označený EQ900) chce konkurovať modelom prémiových značiek technickými inováciami, prepracovanosťou, komfortom a aj na poli motorov.

Sedadlá potiahnuté najkvalitnejšou kožou

Vzhľad automobilu navrhla nová divízia dizajnu Prestige Design Division. Pri návrhu modelu G90 sa dizajnéri usilovali „vyjadriť silu a originalitu vozidla a prezentovať nový šarm inovatívnym dizajnom a proporciami“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na typickej maske chladiča sa vyníma nové okrídlené logo Genesis. Automobil charakterizuje dlhá kapota motora s krátkymi prevismi karosérie. Pretiahnuté predné reflektory z diód LED lícujú s prednými rohmi kapoty motora.

Línie limuzíny ohraničuje zospodu chrómovaná lišta nad prahmi dverí a zhora chrómované lemovanie bočných okien.

Limuzína Genesis G90 bude na výber v ôsmich odtieňoch laku. Jednotlivé farby karosérie sú zladené s farbami interiéru a kombináciami použitých materiálov.

Výrobca venoval osobitnú pozornosť výberom materiálov do interiéru nového modelu. V spolupráci s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA koncern vyvinul špeciálnu semi-anilínovú kožu na poťahy sedadiel limuzíny G90. Koža Nappa a obklady z lesklého dreva majú zvýrazniť moderné technológie v kabíne a vytvoriť „prostredie najvyššej triedy“.

Systém prispôsobí sedenie vodiča automaticky

Cieľom koncernu Hyundai bolo pripraviť automobil so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Počas vývoja tak vozidlá jazdili nie len na legendárnom okruhu Nürburgring, ale aj v testovacom centre Mojave v USA.

Limuzína G90 využíva na obidvoch nápravách viacprvkové závesy kolies doplnené adaptívnymi tlmičmi pruženia Genesis Adaptive Control Suspension.

Na ochranu vodiča, posádky a ostatných účastníkov cestnej premávky slúži široká škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Siaha od systému na automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie mŕtvych uhlov, až po asistenčný systém diaľkových svetiel, priestorový kamerový systém, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a ďalšie technológie.

Svetovou novinkou má byť systém zaručujúci komfort vodiča, ktorý automaticky nastavuje sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.

Elektronicky ovládané sedadlo vodiča je možné nastaviť v 22 smeroch, sedadlá spolujazdcov v 14 smeroch.

Mnohé z komfortných prvkov fungujú v interakcii so systémom infotainmentu vozidla, vybaveným farebným monitorom s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s vysokým rozlíšením. Parkovacia kamera tvorí súčasť priestorového kamerového systému, zobrazujúceho okolie vozidla.

Automobilu nechýba trojzónová klimatizácia, ani plochy na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Má byť dokonale odhlučnený

Hyundai zdôrazňuje čas strávený vývojom odhlučnenia vozidla. Pri redukcii vnútorného hluku v kabíne sa uplatnili okrem špeciálnych zvuk absorbujúcich materiálov v kabíne aj akusticky izolačné vrstevné sklá na všetkých oknách kabíny. Kvôli minimalizácii hlučnosti pneumatík majú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny špeciálnu dutú konštrukciu a aerodynamicky optimalizovanú konštrukciu.

Genesis G90 môže byť vybavený jedným z trojice pohonných jednotiek: V6 3.3 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k); V6 3.8 GDI s výkonom 232 kW (315 k) alebo V8 5.0 GDI s výkonom 313 kW (425 k).

Najväčší z motorov vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 520 Nm umožňuje limuzíne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Technické informácie

Motory:

Typ motora

Objem (cm3)

Výkon (kW/k)

Krút. mom. (Nm)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

3.3 T-GDI

3.342

272/370

510

6,2

3.8 GDI

3.778

232/315

397

6,9

5.0 GDI

5.038

313/425

520

5,7

Vonkajšie rozmery:

Dĺžka

5.205 mm

Šírka

1.915 mm

Výška

1.495 mm

Rázvor

3.160 mm

Predný previs

860 mm

Zadný previs

1.185 mm

Objemy:

Palivová nádrž

83 l (3.3 T-GDI, 5.0 GDI), 77 l (3.8 GDI)

Batožinový priestor

484 l

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.