SME

Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Hyundai sa netají najvyššími ambíciami a aj preto novinku vybavil motorom 5,0 V8. Zvláštnu pozornosť venovali technici odhlučneniu.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila novú limuzínu Genesis G90, ktorá bude vlajkovou loďou luxusnej značky Genesis. Model G90 (v Kórei označený EQ900) chce konkurovať modelom prémiových značiek technickými inováciami, prepracovanosťou, komfortom a aj na poli motorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedadlá potiahnuté najkvalitnejšou kožou

Vzhľad automobilu navrhla nová divízia dizajnu Prestige Design Division. Pri návrhu modelu G90 sa dizajnéri usilovali „vyjadriť silu a originalitu vozidla a prezentovať nový šarm inovatívnym dizajnom a proporciami“.

SkryťVypnúť reklamu

Na typickej maske chladiča sa vyníma nové okrídlené logo Genesis. Automobil charakterizuje dlhá kapota motora s krátkymi prevismi karosérie. Pretiahnuté predné reflektory z diód LED lícujú s prednými rohmi kapoty motora.

Línie limuzíny ohraničuje zospodu chrómovaná lišta nad prahmi dverí a zhora chrómované lemovanie bočných okien.

Načítavam video...

Limuzína Genesis G90 bude na výber v ôsmich odtieňoch laku. Jednotlivé farby karosérie sú zladené s farbami interiéru a kombináciami použitých materiálov.

Výrobca venoval osobitnú pozornosť výberom materiálov do interiéru nového modelu. V spolupráci s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA koncern vyvinul špeciálnu semi-anilínovú kožu na poťahy sedadiel limuzíny G90. Koža Nappa a obklady z lesklého dreva majú zvýrazniť moderné technológie v kabíne a vytvoriť „prostredie najvyššej triedy“.

SkryťVypnúť reklamu

Systém prispôsobí sedenie vodiča automaticky

Cieľom koncernu Hyundai bolo pripraviť automobil so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Počas vývoja tak vozidlá jazdili nie len na legendárnom okruhu Nürburgring, ale aj v testovacom centre Mojave v USA.

Limuzína G90 využíva na obidvoch nápravách viacprvkové závesy kolies doplnené adaptívnymi tlmičmi pruženia Genesis Adaptive Control Suspension.

Na ochranu vodiča, posádky a ostatných účastníkov cestnej premávky slúži široká škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Siaha od systému na automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie mŕtvych uhlov, až po asistenčný systém diaľkových svetiel, priestorový kamerový systém, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a ďalšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Svetovou novinkou má byť systém zaručujúci komfort vodiča, ktorý automaticky nastavuje sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.

Elektronicky ovládané sedadlo vodiča je možné nastaviť v 22 smeroch, sedadlá spolujazdcov v 14 smeroch.

Mnohé z komfortných prvkov fungujú v interakcii so systémom infotainmentu vozidla, vybaveným farebným monitorom s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s vysokým rozlíšením. Parkovacia kamera tvorí súčasť priestorového kamerového systému, zobrazujúceho okolie vozidla.

Automobilu nechýba trojzónová klimatizácia, ani plochy na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Načítavam video...

Má byť dokonale odhlučnený

Hyundai zdôrazňuje čas strávený vývojom odhlučnenia vozidla. Pri redukcii vnútorného hluku v kabíne sa uplatnili okrem špeciálnych zvuk absorbujúcich materiálov v kabíne aj akusticky izolačné vrstevné sklá na všetkých oknách kabíny. Kvôli minimalizácii hlučnosti pneumatík majú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny špeciálnu dutú konštrukciu a aerodynamicky optimalizovanú konštrukciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Genesis G90 môže byť vybavený jedným z trojice pohonných jednotiek: V6 3.3 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k); V6 3.8 GDI s výkonom 232 kW (315 k) alebo V8 5.0 GDI s výkonom 313 kW (425 k).

Najväčší z motorov vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 520 Nm umožňuje limuzíne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Technické informácie

Motory:

Typ motora

Objem (cm3)

Výkon (kW/k)

Krút. mom. (Nm)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

3.3 T-GDI

3.342

272/370

510

6,2

3.8 GDI

3.778

232/315

397

6,9

5.0 GDI

5.038

313/425

520

5,7

Vonkajšie rozmery:

Dĺžka

5.205 mm

Šírka

1.915 mm

Výška

1.495 mm

Rázvor

3.160 mm

Predný previs

860 mm

Zadný previs

1.185 mm

Objemy:

Palivová nádrž

83 l (3.3 T-GDI, 5.0 GDI), 77 l (3.8 GDI)

Batožinový priestor

484 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 671
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 925
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 203
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 497
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 457
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 147
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 969
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 564
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  2. Štefan Šturdzík: Rakovina
  3. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  4. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  5. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  6. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  7. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  8. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 853
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 508
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 831
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 691
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 430
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 957
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 518
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 243
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu