SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Hyundai sa netají najvyššími ambíciami a aj preto novinku vybavil motorom 5,0 V8. Zvláštnu pozornosť venovali technici odhlučneniu.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila novú limuzínu Genesis G90, ktorá bude vlajkovou loďou luxusnej značky Genesis. Model G90 (v Kórei označený EQ900) chce konkurovať modelom prémiových značiek technickými inováciami, prepracovanosťou, komfortom a aj na poli motorov.

Sedadlá potiahnuté najkvalitnejšou kožou

Vzhľad automobilu navrhla nová divízia dizajnu Prestige Design Division. Pri návrhu modelu G90 sa dizajnéri usilovali „vyjadriť silu a originalitu vozidla a prezentovať nový šarm inovatívnym dizajnom a proporciami“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na typickej maske chladiča sa vyníma nové okrídlené logo Genesis. Automobil charakterizuje dlhá kapota motora s krátkymi prevismi karosérie. Pretiahnuté predné reflektory z diód LED lícujú s prednými rohmi kapoty motora.

Línie limuzíny ohraničuje zospodu chrómovaná lišta nad prahmi dverí a zhora chrómované lemovanie bočných okien.

Načítavam video...

Limuzína Genesis G90 bude na výber v ôsmich odtieňoch laku. Jednotlivé farby karosérie sú zladené s farbami interiéru a kombináciami použitých materiálov.

Výrobca venoval osobitnú pozornosť výberom materiálov do interiéru nového modelu. V spolupráci s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA koncern vyvinul špeciálnu semi-anilínovú kožu na poťahy sedadiel limuzíny G90. Koža Nappa a obklady z lesklého dreva majú zvýrazniť moderné technológie v kabíne a vytvoriť „prostredie najvyššej triedy“.

SkryťVypnúť reklamu

Systém prispôsobí sedenie vodiča automaticky

Cieľom koncernu Hyundai bolo pripraviť automobil so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Počas vývoja tak vozidlá jazdili nie len na legendárnom okruhu Nürburgring, ale aj v testovacom centre Mojave v USA.

Limuzína G90 využíva na obidvoch nápravách viacprvkové závesy kolies doplnené adaptívnymi tlmičmi pruženia Genesis Adaptive Control Suspension.

Na ochranu vodiča, posádky a ostatných účastníkov cestnej premávky slúži široká škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Siaha od systému na automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie mŕtvych uhlov, až po asistenčný systém diaľkových svetiel, priestorový kamerový systém, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a ďalšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu

Svetovou novinkou má byť systém zaručujúci komfort vodiča, ktorý automaticky nastavuje sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.

Elektronicky ovládané sedadlo vodiča je možné nastaviť v 22 smeroch, sedadlá spolujazdcov v 14 smeroch.

Mnohé z komfortných prvkov fungujú v interakcii so systémom infotainmentu vozidla, vybaveným farebným monitorom s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s vysokým rozlíšením. Parkovacia kamera tvorí súčasť priestorového kamerového systému, zobrazujúceho okolie vozidla.

Automobilu nechýba trojzónová klimatizácia, ani plochy na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Načítavam video...

Má byť dokonale odhlučnený

Hyundai zdôrazňuje čas strávený vývojom odhlučnenia vozidla. Pri redukcii vnútorného hluku v kabíne sa uplatnili okrem špeciálnych zvuk absorbujúcich materiálov v kabíne aj akusticky izolačné vrstevné sklá na všetkých oknách kabíny. Kvôli minimalizácii hlučnosti pneumatík majú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny špeciálnu dutú konštrukciu a aerodynamicky optimalizovanú konštrukciu.

SkryťVypnúť reklamu

Genesis G90 môže byť vybavený jedným z trojice pohonných jednotiek: V6 3.3 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k); V6 3.8 GDI s výkonom 232 kW (315 k) alebo V8 5.0 GDI s výkonom 313 kW (425 k).

Najväčší z motorov vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 520 Nm umožňuje limuzíne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Technické informácie

Motory:

Typ motora

Objem (cm3)

Výkon (kW/k)

Krút. mom. (Nm)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

3.3 T-GDI

3.342

272/370

510

6,2

3.8 GDI

3.778

232/315

397

6,9

5.0 GDI

5.038

313/425

520

5,7

Vonkajšie rozmery:

Dĺžka

5.205 mm

Šírka

1.915 mm

Výška

1.495 mm

Rázvor

3.160 mm

Predný previs

860 mm

Zadný previs

1.185 mm

Objemy:

Palivová nádrž

83 l (3.3 T-GDI, 5.0 GDI), 77 l (3.8 GDI)

Batožinový priestor

484 l

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 092
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 744
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 573
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 690
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 891
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 334
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dietok prizeračky - Miroslava Setnická (vľavo) a Viera Farbiaková

Niektoré rodiny na ich služby čakajú dlhé mesiace.


25. máj
Peter Cehlárik na ZOH 2022 v Pekingu.

Všetci sme boli proti vojne, je hrozné, čo sa deje, vraví hokejista.


Stanislav Benčat 2 h
Areál Čatlošovej vily je nevyužívaný takmer dve desaťročia.

S prestavbou areálu bývalého sanatória nesúhlasili úrady ani aktivisti.


27. máj
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje 95. deň.


a 3 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  6. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  7. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  8. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 779
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 372
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 134
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 735
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 620
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 189
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
SkryťZatvoriť reklamu