Nový Genesis G90 mieri do najvyššej triedy

Hyundai sa netají najvyššími ambíciami a aj preto novinku vybavil motorom 5,0 V8. Zvláštnu pozornosť venovali technici odhlučneniu.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor predstavila novú limuzínu Genesis G90, ktorá bude vlajkovou loďou luxusnej značky Genesis. Model G90 (v Kórei označený EQ900) chce konkurovať modelom prémiových značiek technickými inováciami, prepracovanosťou, komfortom a aj na poli motorov.

Sedadlá potiahnuté najkvalitnejšou kožou

Vzhľad automobilu navrhla nová divízia dizajnu Prestige Design Division. Pri návrhu modelu G90 sa dizajnéri usilovali „vyjadriť silu a originalitu vozidla a prezentovať nový šarm inovatívnym dizajnom a proporciami“.

Na typickej maske chladiča sa vyníma nové okrídlené logo Genesis. Automobil charakterizuje dlhá kapota motora s krátkymi prevismi karosérie. Pretiahnuté predné reflektory z diód LED lícujú s prednými rohmi kapoty motora.

Línie limuzíny ohraničuje zospodu chrómovaná lišta nad prahmi dverí a zhora chrómované lemovanie bočných okien.

Načítavám video...

Limuzína Genesis G90 bude na výber v ôsmich odtieňoch laku. Jednotlivé farby karosérie sú zladené s farbami interiéru a kombináciami použitých materiálov.

Výrobca venoval osobitnú pozornosť výberom materiálov do interiéru nového modelu. V spolupráci s talianskym dodávateľom kože Concerio Pasubio SPA koncern vyvinul špeciálnu semi-anilínovú kožu na poťahy sedadiel limuzíny G90. Koža Nappa a obklady z lesklého dreva majú zvýrazniť moderné technológie v kabíne a vytvoriť „prostredie najvyššej triedy“.

Systém prispôsobí sedenie vodiča automaticky

Cieľom koncernu Hyundai bolo pripraviť automobil so špičkovými jazdnými vlastnosťami. Počas vývoja tak vozidlá jazdili nie len na legendárnom okruhu Nürburgring, ale aj v testovacom centre Mojave v USA.

Limuzína G90 využíva na obidvoch nápravách viacprvkové závesy kolies doplnené adaptívnymi tlmičmi pruženia Genesis Adaptive Control Suspension.

Na ochranu vodiča, posádky a ostatných účastníkov cestnej premávky slúži široká škála asistenčných a bezpečnostných systémov. Siaha od systému na automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov, monitorovanie mŕtvych uhlov, až po asistenčný systém diaľkových svetiel, priestorový kamerový systém, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a ďalšie technológie.

Svetovou novinkou má byť systém zaručujúci komfort vodiča, ktorý automaticky nastavuje sedadlo, volant, vonkajšie spätné zrkadlá a head-up displej do optimálnej polohy podľa telesných proporcií vodiča.

Elektronicky ovládané sedadlo vodiča je možné nastaviť v 22 smeroch, sedadlá spolujazdcov v 14 smeroch.

Mnohé z komfortných prvkov fungujú v interakcii so systémom infotainmentu vozidla, vybaveným farebným monitorom s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s vysokým rozlíšením. Parkovacia kamera tvorí súčasť priestorového kamerového systému, zobrazujúceho okolie vozidla.

Automobilu nechýba trojzónová klimatizácia, ani plochy na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Načítavám video...

Má byť dokonale odhlučnený

Hyundai zdôrazňuje čas strávený vývojom odhlučnenia vozidla. Pri redukcii vnútorného hluku v kabíne sa uplatnili okrem špeciálnych zvuk absorbujúcich materiálov v kabíne aj akusticky izolačné vrstevné sklá na všetkých oknách kabíny. Kvôli minimalizácii hlučnosti pneumatík majú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny špeciálnu dutú konštrukciu a aerodynamicky optimalizovanú konštrukciu.

Genesis G90 môže byť vybavený jedným z trojice pohonných jednotiek: V6 3.3 T-GDI s výkonom 272 kW (370 k); V6 3.8 GDI s výkonom 232 kW (315 k) alebo V8 5.0 GDI s výkonom 313 kW (425 k).

Najväčší z motorov vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 520 Nm umožňuje limuzíne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Technické informácie

Motory:

Typ motora

Objem (cm3)

Výkon (kW/k)

Krút. mom. (Nm)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

3.3 T-GDI

3.342

272/370

510

6,2

3.8 GDI

3.778

232/315

397

6,9

5.0 GDI

5.038

313/425

520

5,7

Vonkajšie rozmery:

Dĺžka

5.205 mm

Šírka

1.915 mm

Výška

1.495 mm

Rázvor

3.160 mm

Predný previs

860 mm

Zadný previs

1.185 mm

Objemy:

Palivová nádrž

83 l (3.3 T-GDI, 5.0 GDI), 77 l (3.8 GDI)

Batožinový priestor

484 l

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  3. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  4. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  5. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Rozhodujú činy!
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 921
  2. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 151
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 683
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 359
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 935
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 404
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 696
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 370
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 163
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 049

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

SVET

Pravých kiahní sa svet zbavil. Kim možno skúša, ako nimi zabíjať

Biologické zbrane môžu byť ničivejšie ako jadrové.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako bude vyzerať doprava v Bratislave od februára

Vodičov v hlavnom meste čakajú obmedzenia.

BMW predstavilo nový rad 7, zväčšovanie mriežok nekončí

Plug-in hybrid je po novom kombinovaný so šesťvalcom.

Hyundai chce, aby si elektroauto samo našlo parkovacie miesto

Otravné hľadanie voľného miesta bude minulosťou.

Autonómna Tesla zrazila robota, pravdepodobne ide o podvrh

Spoločnosť Promobot aj v minulosti čelila podobným podozreniam.