SME

Inteligentné tónovanie skiel od Continentalu zníži emisie

Continental tvrdí, že systém zníži emisie CO2 o štyri gramy na kilometer, kým dojazd elektromobilov narastie o 5,5 percenta.

(Zdroj: Continental)

Spoločnosť Continental na veľtrhu Consumer Electric Show v Las Vegas (6. – 9. januára 2016) predstaví novú technológiu tónovania skiel nazvanú Intelligent Glass Control (IGC). Má zvýšiť bezpečnosť a komfort pasažierov a zároveň zredukovať emisie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Systém využíva špeciálny film zapustený do skla. Častice filmu reagujú na elektrický prúd a pri jeho pôsobení sa usporiadajú do rovnobežných línií. Okno je vtedy priehľadné v oboch smeroch. Keď sú častice bez elektrickej energie, stratia svoje pravidelné usporiadanie, čoho výsledkom je efekt stmavenia.

SkryťVypnúť reklamu

Technológia má znížiť vyprodukované emisie

Podľa tvrdení výrobcu IGC dokáže účinnejšie znížiť množstvo slnečného žiarenia, ktoré prenikne do interiéru ako ostatné technológie. Výsledkom je nižšia teplota vo vnútri a zníženie nárokov kladených na klimatizáciu.

Chladiace jednotky by tak mohli byť energeticky efektívnejšie, menšie a teda aj ľahšie. Continental tvrdí, že takto sa znížia emisie CO2 o štyri gramy na kilometer a dojazd elektromobilov naopak narastie o 5,5 percenta.

Tónovanie je ovládané prostredníctvom tlačidla, ale do budúcnosti sa uvažuje aj s automatickým fungovaním, ktoré by sa prispôsobovalo aktuálnym svetelným podmienkam.

Časom má nahradiť slnečné clony

Systém by mal byť napríklad schopný automaticky stmaviť časti čelného skla ešte predtým ako slnko oslepí vodiča. Časom by mal teda nahradiť slnečné clony. Tie sa však v najbližších rokoch určite nemusia obávať odchodu do automobilového dôchodku.

SkryťVypnúť reklamu

Veď upraviť sa musí aj legislatíva, ktorá umožňuje na čelnom skle využiť len relatívne úzky zatemňovací pás vo vrchnej časti. Systém je navyše stále pomerne finančne náročný pre masovú aplikáciu do automobilov, ale ďalší vývoj a konkurenčný boj podobných technológii by vraj podľa Continentalu mali v dohľadnej dobe cenu znížiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 7 840
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 976
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 916
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 774
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 394
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 403
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 110
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  2. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  3. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  4. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  5. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  7. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 891
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 467
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 023
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 446
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 402
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 317
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 005
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 371
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu