S príchodom zimy sa na cestách objavujú rôzne posypové materiály. Nezriedka aj drobné kamienky. Vtedy sa oplatí dodržiavať dostatočný odstup od vozidiel nielen z bezpečnostných dôvodov, ale aj z praktických. Stačí jeden dobre mierený kameň spod kolesa vpredu jazdiaceho auta a na čelnom skle sa objaví malá prasklina.
V tých horších prípadoch sa pri vibráciách, vznikajúcich počas jazdy, šíri ďalej ako pavučina. Tu už nepomôže oprava skla a na rad príde jeho výmena, ktorá sa môže predražiť v prípade, že je čelné okno navyše vyhrievané.
Podobnú nepríjemnú situáciu už určite zažilo aj mnoho majiteľov inteligentných telefónov, ktorí museli po jeho páde meniť displej, alebo aspoň jeho vrchnú časť. Vo svete smartfónov už od roku 2007 existuje riešenie od firmy Corning. Je ním odolnejšie a ľahšie sklo Gorilla Glass.
Skúsenosti spoločnosti Corning sa preto rozhodla využiť automobilka Ford. Spolupráca viedla k vývoju nového čelného skla Gorilla Glass hybrid. Trojvrstvová novinka je podľa Fordu rezistentná pred poškriabaním, odolná a o približne 30 percent ľahšia v porovnaní s tradičným čelným sklom.
Pre dosiahnutie požadovaných vlastností sa ukázala ako najdôležitejšia zosilnená vrstva skla na vnútornej strane. V strede sa nachádza vrstva, zabezpečujúca zvukovú izoláciu a na vonkajšej strane použil Ford chladené sklo.
Automobilka využije Gorilla Glass hybrid po prvýkrát na športovom modeli GT a to nielen ako čelné sklo, ale aj ako kryt vzadu umiestneného motora.
V nasledujúcom videu Ford demonštruje odolnosť nového skla. Snáď novinka splní naše očakávanie a už sa nebudeme obávať o čelné sklo pri predbiehaní vozidiel, najmä po roztopení snehu, keď je na ceste množstvo posypového materiálu.