Zenos E10 R s motorom z Focusu RS pokorí stovku za tri sekundy

Novinka má zosobňovať cieľ spoločnosti Zenos, vyrábať ľahké a dostupné športové autá.

(Zdroj: Zenos)

Zenos Cars je spoločnosť, zaoberajúca sa výrobou ľahkých a dostupných športových áut. Najnovšie rozširuje svoje portfólio o nový model Zenos E10 R.

O pohon sa postará v strede umiestnený motor 2,3 EcoBoost, vyrábaný automobilkou Ford. Tá ho použila ako základnú pohonnú jednotku v najnovšej generácii legendárneho Fordu Mustang, ale objaví sa aj v prichádzajúcom Forde Focus RS. Prvé zážitky, aspoň z pozície spolujazdca vo Focuse RS, vám prinesieme už onedlho.

Výkon 257 kW a maximálny krútiaci moment 475 Nm umožňuje Zenosu E10 R zrýchliť na 60 míľ za hodinu (96,5 km/h) za rovné tri sekundy. Za zmienku stojí zaujímavý pomer hmotnosti a výkonu 500 koní (368 kW)/1000 kg. V tomto prípade k tomu viac ako výkon prispela nízka hmotnosť vozidla 700 kg.

Novinka absolvuje svoju verejnú premiéru na výstave Autosport International 2016, konajúcej sa v Británii už v januári. K dispozícii bude aj limitovaná 15 kusová séria s balíkom Drive Edition. Ten obsahuje napríklad nastaviteľné tlmiče Bilstein, sedadlá z uhlíkových vlákien, pretekárske šesťbodové bezpečnostné pásy, či kožený interiér.

Pod pojmom dostupné športové auto si Zenos v tomto prípade predstavuje cenu £39,995 (približne 55 000 eur).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.