Roadster Mercedes SLK mení názov aj vzhľad a príde o osemvalec

Najvýkonnejší variant SLK 55 s atmosférickým vidlicovým osemvalcom nahrádza model AMG SLC 43 s 3-litrovým V6 a dvoma turbami.

(Zdroj: Mercedes)

Od roku 1996 sa ho predalo približne 670-tisíc kusov. Kompaktný roadster Mercedes SLK prichádza s optimalizovanou technológiou, dizajnovými úpravami, ale najmä s označením SLC.

Nová skratka má odkazovať na úzke spojenie s triedou C, z ktorej technológia roadsteru vychádza. Model je aktuálne bohatší o dva varianty – základný SLC 180 a najvýkonnejší AMG SLC 43. Ceny sa dozvieme v polovici januára, kedy Mercedes začne prijímať objednávky.

Nový SLC 180 so zážihovým štvorvalcom 1,6 l poskytne výkon 115 kW pri kombinovanej spotrebe 5,6 l/100 km. Nad ním stoja SLC 200 s výkonom 135 kW a SLC 300 so 180 kW, oba s prepĺňaným 2-litrovým štvorvalcom. Jediný turbodiesel v ponuke má objem 2,1 l a poskytne výkon 150 kW.

Na vrchole nahrádza SLK 55 s atmosférickým vidlicovým osemvalcom model AMG SLC 43 s 3-litrovým biturbo V6 s výkonom 270 kW a krútiacim momentom 520 Nm. Z nuly na stovku vďaka tomu zrýchli za 4,7 s. Downsizing by sa mal prejaviť na nižšej priemernej spotrebe, Mercedes udáva 7,8 l/100 km.

Verzie SLC 250 d, SLC 300 a SLC 43 budú štandardne predávané s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, pri modeloch SLC 180 a SLC 200 bude dostupná za príplatok, inak si budete musieť vystačiť so 6-stupňovým manuálom.

Novinkami z hľadiska exteriéru je upravená predná časť, vrátane nárazníku s otvormi pre nasávanie vzduchu, "diamantovej" masky chladiča a svetlometov s LED diódami pre denné svietenie. Aj vzadu sa zmeny dotkli nárazníka, horizontálne rozdelené zadné svetlá sú zúžené.

Zo série inovácií interiéru spomeňme aspoň upravený športový volant, nový dizajn prístrojového panelu a väčší displej multimediálneho systému. O pohodlie v interiéri aj pri otvorenej streche sa postarajú vyhrievané sedadlá a Airscarf vyhrievanie predných sedadiel v oblasti krku.

Funkcia Dynamic Select umožní upravovať všetky podstatné nastavenia vozidla vrátane motoru, prevodovky, riadenia a podvozku. Na výber je päť režimov – Comfort, Sport, Sport+, Eco a Individual. Pri modeloch SLC 180 a SLC 200 je systém dostupný len za príplatok, aj to len vo verziách s prevodovkou 9G-Tronic.

SLC 43 okrem toho disponuje výfukovým systémom AMG Sport a využíva dve nastaviteľné klapky, ktoré upravia zvuk podľa aktuálneho režimu zvoleného cez Dynamic Select.

Zákazníci, ktorí si vyberú balíček Dynamic Handling budú môcť rátať so zníženou svetlou výškou o 10 mm či adaptívnym systémom tlmenia. Elektrohydraulickú strechu je možné ovládať do rýchlosti 40 km/h.

Čo sa týka bezpečnosti, novým štandardom je funkcia Active Brake Assist, ktorá optimalizuje autonómne brzdenie s cieľom predísť hroziacim kolíziám. Nechýba samozrejme ani detekcia slepých uhlov a asistent pre udržiavanie v jazdných pruhoch. Vyššia výbava poskytne inteligentné LED svietenie do zákrut.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 043
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 520
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 282
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 051
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 974
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 913
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 760
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 494
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 055
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 753

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

TECH

Vedci ukázali, aké majú ľudia nezvyčajné sexuálne túžby

Štúdia naznačila, že rozdiel medzi mužmi a ženami nie je veľký.

Neprehliadnite tiež

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.