Varšava 11. februára (TASR) - Objem predaja automobilov v Poľsku vzrástol v januári v porovnaní s minulým rokom takmer o 19 %. Tento pozitívny vývoj je odrazom zlepšovania sa podmienok na domácom trhu. Vďaka vládnym opatreniam na zamedzenie prílevu ojazdených automobilov z krajín EÚ objem domáceho predaja začal rásť už od júla 2002. Podľa agentúry Samara, monitorujúcej vývoj domáceho trhu, za január 2003 bolo v Poľsku predaných 28 201 nových osobných automobilov.
Talianska automobilka Fiat je v Poľsku lídrom v počte predaných automobilov a takmer 20-% trhovým podielom. Počet predaných automobilov tejto značky dosiahol v januári hodnotu 5 700.
Na druhom mieste bol v januári český výrobca Škoda ako súčasť nemeckého koncernu Volkswagen s predanými 3 446 automobilmi a 12-% trhovým podielom. Samotná automobilka Volkswagen predala v januári 1 222 áut.
Tretie miesto patrilo francúzskemu Renaultu, ktorého trhový podiel dosiahol 10 %, s celkovým počtom 3 000 predaných automobilov.