SME

Pokorný Volkswagen, slogan "Das Auto" sa stal minulosťou

Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen výrazne naštrbil jej imidž, čo sa spoločnosť rozhodla zmeniť.

(Zdroj: VW)

BERLÍN. Jednou z prvých obetí tejto ofenzívy na vylepšenie povesti sa stal jej reklamný slogan "Das Auto". Informovala o tom agentúra Reuters.

Firma už tri mesiace zápasí s dôsledkami najväčšieho škandálu vo svojej histórii. Aféra známa ako "Dieselgate" vypukla v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že Volkswagen nainštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje zavádzanie pri emisných testoch. Následne automobilka priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Das Auto" nahradí "Volkswagen"

Kauza otriasla manažmentom, pričom výkonný riaditeľ Martin Winterkorn odstúpil prakticky do týždňa a neskôr o miesto prišli aj ďalší manažéri. Na post šéfa Volkswagenu nastúpil koncom septembra bývalý výkonný riaditeľ Porsche Matthias Müller. Spoločnosť zároveň vyčlenila miliardy eur na zvolávanie áut do servisov a riešenie právnych sporov.

Práve za éry Winterkorna v roku 2007 uviedla automobilka na trh známy reklamný slogan, ktorý ťažil zo svojej jednoduchosti. Po vypuknutí emisného škandálu sa však viacero predstaviteľov firmy začalo domnievať, že tento slogan nie je v súlade s úsilím automobilky, ktorá sa snaží dokázať, že je schopná prejaviť pokoru. Ako uviedol hovorca Volkswagenu, v najbližšej reklamnej kampani by už mal logo VW sprevádzať slogan "Volkswagen".

SkryťVypnúť reklamu

VW musí dať najavo pokoru

Nová reklamná kampaň, o ktorej vedenie diskutovalo minulý týždeň v Drážďanoch na stretnutí s 2000 manažérmi za zatvorenými dverami, je jedným z najnovších krokov automobilky s cieľom zlepšiť svoju reputáciu. Tá v dôsledku emisného škandálu výrazne utrpela.

VW zaznamenal na viacerých trhoch prudký pokles predaja, vrátane USA a Británie. Aj keď skupina Volkswagen má široký produkčný záber, základom je jej rovnomenná značka VW. Na tú sa zamerala aj schôdzka v Drážďanoch.

Podľa jedného z nemenovaných manažérov, ktorý sa na schôdzke zúčastnil, šéf značky VW Herbert Diess označil slogan z Winterkornovej éry, ktorý by mohol naznačovať, že iba VW predstavuje moderné auto, za absolutistický.

Takýto arogantný imidž sa len ťažko zhoduje s dnešnou realitou, ktorej VW čelí: obrovské náklady v dôsledku zvolávania áut do servisov, rastúci počet žalôb a očakávané obrovské pokuty. "Volkswagen musí dať najavo pokoru," uviedol manažér, ktorý dodal, že slogan "Das Auto" je až príliš sebavedomý.

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
Súvisiace témy: Nemecko
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 119
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 792
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 923
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 223
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 057
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 048
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


38
Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


21
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci asi nepoznajú.


2
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


3
  1. Tomas Hlavaty: Slovensko. Krajina budúcnosti.
  2. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  3. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  4. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  5. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  8. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 795
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 891
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 619
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 183
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 679
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 655
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 162
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 947
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
reklama
SkryťZatvoriť reklamu