Faraday Future chce predefinovať pohľad na mobilitu

Nová automobilka sídliaca v Silicon Valley (USA) pripravila prvý koncept už po 18 mesiacoch. Jeho základom je nová podlahová platforma pre elektromobily.

(Zdroj: Faraday Future)

Automobilka Faraday Future – spoločnosť sídliaca v americkom Silicon Valley, financovaná miliardami „čínskych“ dolárov, pracovala posledných 18 mesiacov v utajení, aby na výstave spotrebnej elektroniky CES 2016 v Les Vegas predstavila koncept hyperauta FFZERO1.

Približne 750 zamestnancov vytvorilo v prvom rade nový typ modulárnej podlahovej platformy, určený pre elektrické vozidlá. Platforma s názvom Variable Platform Architecture môže využívať rôzne typy elektrického pohonu a krútiaci moment prenášať na všetky štyri kolesá alebo výhradne na jednu z dvoch náprav.

Predstavený koncept FFZERO1 využíva tzv. „quad drive“ pohon: pre každé koleso je určený jeden elektromotor s teoretickým výkonom 250 konských síl, čím sa výkon celej sústavy vyšplhal na 1000 koní.

Spoločnosť tvrdí, že skutočné vozidlo by malo byť schopné poraziť rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy a prekročenie rýchlosti 320 km/h nemá byť žiadny problém. Do najvyššej elity má automobil posunúť aj systém autonómneho riadenia.

V interiéri vozidla spoločnosť ukryla viacero zaujímavých prvkov. Špecialitou má byť biele športové sedadlo využívajúce technológie vyvinuté spoločnosťou NASA, tzv. Zero Gravity Position – pozícia vodiča, ktorá presne rozkladá jeho hmotnosť a poskytuje najvyššiu možnú mieru komfortu.

Továreň spoločnosti Faraday Future bude stáť priamo v Silicon Valley na rozlohe 280-tisíc metroch štvorcových. Pre firmu pracujú bývalí zamestnanci spoločností Apple, Google, BMW, Tesla, ale napr. aj NASA.

Podľa dostupných informácií chce spoločnosť predstaviť produkčný automobil už v roku 2017. Cieľom automobilky Faraday Future je „predefinovať koncept mobility“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.