Faraday Future chce predefinovať pohľad na mobilitu

Nová automobilka sídliaca v Silicon Valley (USA) pripravila prvý koncept už po 18 mesiacoch. Jeho základom je nová podlahová platforma pre elektromobily.

(Zdroj: Faraday Future)

Automobilka Faraday Future – spoločnosť sídliaca v americkom Silicon Valley, financovaná miliardami „čínskych“ dolárov, pracovala posledných 18 mesiacov v utajení, aby na výstave spotrebnej elektroniky CES 2016 v Les Vegas predstavila koncept hyperauta FFZERO1.

Približne 750 zamestnancov vytvorilo v prvom rade nový typ modulárnej podlahovej platformy, určený pre elektrické vozidlá. Platforma s názvom Variable Platform Architecture môže využívať rôzne typy elektrického pohonu a krútiaci moment prenášať na všetky štyri kolesá alebo výhradne na jednu z dvoch náprav.

Predstavený koncept FFZERO1 využíva tzv. „quad drive“ pohon: pre každé koleso je určený jeden elektromotor s teoretickým výkonom 250 konských síl, čím sa výkon celej sústavy vyšplhal na 1000 koní.

Spoločnosť tvrdí, že skutočné vozidlo by malo byť schopné poraziť rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy a prekročenie rýchlosti 320 km/h nemá byť žiadny problém. Do najvyššej elity má automobil posunúť aj systém autonómneho riadenia.

V interiéri vozidla spoločnosť ukryla viacero zaujímavých prvkov. Špecialitou má byť biele športové sedadlo využívajúce technológie vyvinuté spoločnosťou NASA, tzv. Zero Gravity Position – pozícia vodiča, ktorá presne rozkladá jeho hmotnosť a poskytuje najvyššiu možnú mieru komfortu.

Továreň spoločnosti Faraday Future bude stáť priamo v Silicon Valley na rozlohe 280-tisíc metroch štvorcových. Pre firmu pracujú bývalí zamestnanci spoločností Apple, Google, BMW, Tesla, ale napr. aj NASA.

Podľa dostupných informácií chce spoločnosť predstaviť produkčný automobil už v roku 2017. Cieľom automobilky Faraday Future je „predefinovať koncept mobility“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  2. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  3. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  4. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  5. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  6. Vzorový byt v projekte Nobelova
  7. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  8. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  9. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  10. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 451
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 298
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 995
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 259
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 670
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 176
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 134
  8. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 067
  9. Zábavný aj sebavedomý 2 772
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 763

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

KULTÚRA

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop