Faraday Future chce predefinovať pohľad na mobilitu

Nová automobilka sídliaca v Silicon Valley (USA) pripravila prvý koncept už po 18 mesiacoch. Jeho základom je nová podlahová platforma pre elektromobily.

(Zdroj: Faraday Future)

Automobilka Faraday Future – spoločnosť sídliaca v americkom Silicon Valley, financovaná miliardami „čínskych“ dolárov, pracovala posledných 18 mesiacov v utajení, aby na výstave spotrebnej elektroniky CES 2016 v Les Vegas predstavila koncept hyperauta FFZERO1.

Približne 750 zamestnancov vytvorilo v prvom rade nový typ modulárnej podlahovej platformy, určený pre elektrické vozidlá. Platforma s názvom Variable Platform Architecture môže využívať rôzne typy elektrického pohonu a krútiaci moment prenášať na všetky štyri kolesá alebo výhradne na jednu z dvoch náprav.

Predstavený koncept FFZERO1 využíva tzv. „quad drive“ pohon: pre každé koleso je určený jeden elektromotor s teoretickým výkonom 250 konských síl, čím sa výkon celej sústavy vyšplhal na 1000 koní.

Spoločnosť tvrdí, že skutočné vozidlo by malo byť schopné poraziť rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy a prekročenie rýchlosti 320 km/h nemá byť žiadny problém. Do najvyššej elity má automobil posunúť aj systém autonómneho riadenia.

V interiéri vozidla spoločnosť ukryla viacero zaujímavých prvkov. Špecialitou má byť biele športové sedadlo využívajúce technológie vyvinuté spoločnosťou NASA, tzv. Zero Gravity Position – pozícia vodiča, ktorá presne rozkladá jeho hmotnosť a poskytuje najvyššiu možnú mieru komfortu.

Továreň spoločnosti Faraday Future bude stáť priamo v Silicon Valley na rozlohe 280-tisíc metroch štvorcových. Pre firmu pracujú bývalí zamestnanci spoločností Apple, Google, BMW, Tesla, ale napr. aj NASA.

Podľa dostupných informácií chce spoločnosť predstaviť produkčný automobil už v roku 2017. Cieľom automobilky Faraday Future je „predefinovať koncept mobility“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 250
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 061
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 039
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 426
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 016
  6. Kam do tepla v januári? 1 697
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 476
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 153
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 918

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.