Tieto chyby robí za volantom každý Slovák

Aj šofér je len človek. A špeciálne ten slovenský sa mýli častejšie, než by bolo ľudské. Prinášame prehľad chýb, ktorých sa dopúšťame na našich cestách - paradoxne v zahraničí sme ako vodiči oveľa svedomitejší. Vyhnite sa im a naučte sa lepšie šoférovať.

(Zdroj: Foto: Ilustračné - Pixabay)

Robíme si hanbu

Po sadnutí do auta máme pocit, že od okolitého sveta nás zrazu delia dve tony ocele. Sme v bezpečí, neporaziteľní, máme brnenie, v ktorom zrazíme všetko, čo sa nám postaví do cesty.

Nezabúdajme, že časti oceľového brnenia sú zo skla. A cez to sklo vás ostatní ľahko uvidia v samej podstate: za volantom si vŕtame v nose, vyberáme spomedzi zubov segedín od babičky, skúšame, či nám nesmrdia pazuchy, jeme bagety tak, že máme majonézu na nose, brade aj tričku. Nezabúdajme, že aj za volantom sa na nás pozerajú iní ľudia.

Lepíme sa na autá pred nami

Ísť tesne za nárazníkom auta pred vami je v skutočnosti dobrá prevencia. Ak by ste si nechali odstup, mohlo by sa pred vás zaradiť auto, ktoré by nepochybne vyvolalo nebezpečnú situáciu. Opýtajte sa všetkých vodičov dodávok či drahých nemeckých áut. Slováci v nemeckých autách tiež nepoužívajú smerovky – prečo by Vám predsa mali prezradiť svoj ďalší ťah?

Ateraz vážne – každý z nás má priestor na zlepšenie. Ak si necháme voľno na dve-tri autá pred sebou, nemusíme tak často pridávať a brzdiť a aj auto z pripájacieho pruhu sa ľahšie zaradí. Ak budeme pri jazde v kolóne dodržiavať väčšie odstupy, ušetríme na spotrebe a celý zástup áut pôjde plynulejšie.

Foto: Ilustračné - Pixabay

Nedávame pozor na cestu

A tento poznáte?

Keď som sa dnes na diaľnici pozrel do ľavého pruhu, uvidel som ženu v novom bavoráku, ktorá sa rútila stopäťdesiatkou a pritom si v spätnom zrkadle maľovala oči! Na chvíľu som sa díval pred seba a keď som sa po nej znova obzrel, bola napoly v mojom jazdnom pruhu a stále si čosi natierala na ksicht! Ja teda niečo vydržím, ale toto ma tak vydesilo, že som pustil svoj holiaci strojček, ktorý mi pri páde vyrazil z druhej ruky šišku. Ako som sa zmätene snažil šoférovať kolenami opretými o volant, mobil sa mi zošuchol do kelímku s kávou, ktorý som mal medzi nohami. Káva sa vyliala a popálila ma na citlivom mieste, skratovala mobil a prerušil sa mi tak veľmi dôležitý hovor.

Ach, tie ženy za volantom!

Keď príde zlé počasie, zľakneme sa

Samozrejme, že najlepšie sa šoféruje doobeda, keď je sucho, dvadsaťtri stupňov, polooblačno a bezvetrie. Horších poveternostných podmienok sa ale netreba báť a netreba ani nejako významne spomaľovať.

Na kvalitných pneumatikách s dobrou hĺbkou dezénu – a také by sme mali mať za každého počasia – sa netreba báť dažďa vôbec, na snehu stačí len auto jemnejšie ovládať. Svetlá do hmly sa zapínajú naozaj len ak je hmla a vypínajú hneď, ako vojdeme do súvislej premávky. Tí, ktorí idú za vami, si pravdepodobne všimnú hmlu aj bez toho, aby ste im vypaľovali sietnicu vašim svetlom.

Foto: Ilustračné - TASR

Nevieme jazdiť po D1 medzi Bratislavou a Trnavou.

Diaľnica D1 si zaslúži samostatný bod. Kto sú tí ľudia, ktorí zavadzajú v prostrednom pruhu, keď ten
pravý je úplne voľný? Ak je niekomu jazda v pravom pruhu nepríjemná, nech ide po starej ceste.

Zbytočne sa rozčuľujeme

Každý, kto ide pomalšie ako vy, je idiot. Každý, kto ide rýchlejšie, je maniak. Ľahko sa nadáva na imaginárnych šoférov v druhých autách, ktorých si predstavujete ako zakomplexovaných motákov. Nič to však nezmení. Šetrite si energiu radšej na ľudí, na ktorých sa môžete rozčúliť zblízka, opľuť ich a dať im jednu facku.

Sme sebci

Cesty, chodníky a parkoviská sú z povahy veci verejným priestranstvom. Správajme sa preto slušne a tolerantne. Parkujme ohľaduplne, smerovky vyhadzujme včas, nerušme ostatných hlasnou hudbou, nechávajme na ceste priestor ostatným. Nie vždy sme tí, čo ideme po hlavnej a (ne)púšťame – niekedy sa budeme musieť aj my pripojiť na hlavný ťah.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 443
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 168
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 937
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 327
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 173
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 027
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 891
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 696
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 609
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 348

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Potrebujete liek? e-Zdravie môže výdaj skomplikovať

Čítačku kariet elektronického systému receptov, stále 40 percent lekárnikov.

DOMOV

Dobré ráno: Nové Hviezdne vojny? Ako sa z hanby stal zázrak

Hviezdne vojny môžu byť filmom roka.

ŽENA

Dobrý deň, vyzlečte sa

Na pracovných pohovoroch som získala pocit, že so mnou nie je niečo v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.