Tieto chyby robí za volantom každý Slovák

Aj šofér je len človek. A špeciálne ten slovenský sa mýli častejšie, než by bolo ľudské. Prinášame prehľad chýb, ktorých sa dopúšťame na našich cestách - paradoxne v zahraničí sme ako vodiči oveľa svedomitejší. Vyhnite sa im a naučte sa lepšie šoférovať.

(Zdroj: Foto: Ilustračné - Pixabay)

Robíme si hanbu

Po sadnutí do auta máme pocit, že od okolitého sveta nás zrazu delia dve tony ocele. Sme v bezpečí, neporaziteľní, máme brnenie, v ktorom zrazíme všetko, čo sa nám postaví do cesty.

Nezabúdajme, že časti oceľového brnenia sú zo skla. A cez to sklo vás ostatní ľahko uvidia v samej podstate: za volantom si vŕtame v nose, vyberáme spomedzi zubov segedín od babičky, skúšame, či nám nesmrdia pazuchy, jeme bagety tak, že máme majonézu na nose, brade aj tričku. Nezabúdajme, že aj za volantom sa na nás pozerajú iní ľudia.

Lepíme sa na autá pred nami

Ísť tesne za nárazníkom auta pred vami je v skutočnosti dobrá prevencia. Ak by ste si nechali odstup, mohlo by sa pred vás zaradiť auto, ktoré by nepochybne vyvolalo nebezpečnú situáciu. Opýtajte sa všetkých vodičov dodávok či drahých nemeckých áut. Slováci v nemeckých autách tiež nepoužívajú smerovky – prečo by Vám predsa mali prezradiť svoj ďalší ťah?

Ateraz vážne – každý z nás má priestor na zlepšenie. Ak si necháme voľno na dve-tri autá pred sebou, nemusíme tak často pridávať a brzdiť a aj auto z pripájacieho pruhu sa ľahšie zaradí. Ak budeme pri jazde v kolóne dodržiavať väčšie odstupy, ušetríme na spotrebe a celý zástup áut pôjde plynulejšie.

Foto: Ilustračné - Pixabay

Nedávame pozor na cestu

A tento poznáte?

Keď som sa dnes na diaľnici pozrel do ľavého pruhu, uvidel som ženu v novom bavoráku, ktorá sa rútila stopäťdesiatkou a pritom si v spätnom zrkadle maľovala oči! Na chvíľu som sa díval pred seba a keď som sa po nej znova obzrel, bola napoly v mojom jazdnom pruhu a stále si čosi natierala na ksicht! Ja teda niečo vydržím, ale toto ma tak vydesilo, že som pustil svoj holiaci strojček, ktorý mi pri páde vyrazil z druhej ruky šišku. Ako som sa zmätene snažil šoférovať kolenami opretými o volant, mobil sa mi zošuchol do kelímku s kávou, ktorý som mal medzi nohami. Káva sa vyliala a popálila ma na citlivom mieste, skratovala mobil a prerušil sa mi tak veľmi dôležitý hovor.

Ach, tie ženy za volantom!

Keď príde zlé počasie, zľakneme sa

Samozrejme, že najlepšie sa šoféruje doobeda, keď je sucho, dvadsaťtri stupňov, polooblačno a bezvetrie. Horších poveternostných podmienok sa ale netreba báť a netreba ani nejako významne spomaľovať.

Na kvalitných pneumatikách s dobrou hĺbkou dezénu – a také by sme mali mať za každého počasia – sa netreba báť dažďa vôbec, na snehu stačí len auto jemnejšie ovládať. Svetlá do hmly sa zapínajú naozaj len ak je hmla a vypínajú hneď, ako vojdeme do súvislej premávky. Tí, ktorí idú za vami, si pravdepodobne všimnú hmlu aj bez toho, aby ste im vypaľovali sietnicu vašim svetlom.

Foto: Ilustračné - TASR

Nevieme jazdiť po D1 medzi Bratislavou a Trnavou.

Diaľnica D1 si zaslúži samostatný bod. Kto sú tí ľudia, ktorí zavadzajú v prostrednom pruhu, keď ten
pravý je úplne voľný? Ak je niekomu jazda v pravom pruhu nepríjemná, nech ide po starej ceste.

Zbytočne sa rozčuľujeme

Každý, kto ide pomalšie ako vy, je idiot. Každý, kto ide rýchlejšie, je maniak. Ľahko sa nadáva na imaginárnych šoférov v druhých autách, ktorých si predstavujete ako zakomplexovaných motákov. Nič to však nezmení. Šetrite si energiu radšej na ľudí, na ktorých sa môžete rozčúliť zblízka, opľuť ich a dať im jednu facku.

Sme sebci

Cesty, chodníky a parkoviská sú z povahy veci verejným priestranstvom. Správajme sa preto slušne a tolerantne. Parkujme ohľaduplne, smerovky vyhadzujme včas, nerušme ostatných hlasnou hudbou, nechávajme na ceste priestor ostatným. Nie vždy sme tí, čo ideme po hlavnej a (ne)púšťame – niekedy sa budeme musieť aj my pripojiť na hlavný ťah.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  3. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  4. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  5. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  6. Slováci rozhodli o najlepšom!
  7. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  9. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 129
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 117
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 999
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 966
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 849
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 823
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 337
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 274
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 237
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 545

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

KOMENTÁRE

Vláda sa futbalu vysmieva rovno do tváre

Štadión s licenciou UEFA jednoducho netreba, lebo nemá využitie.

Neprehliadnite tiež

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.