Fitness náramky a ďalšie nositeľné technológie, Smart domáce spotrebiče čiže práčka, ktorá sama objednáva prací prach z Amazonu a príslušenstvo, ktoré rozširuje jediný USB-C port MacBooku - to sú hlavní ťahúni tohtoročného veľtrhu CES.
Aj technológie v automobiloch však na veľtrhu tradične dostávajú priestor. Automobilky si nechávajú veľké premiéry modelov na autosalóny, na CES prinášajú technologické chuťovky a ukážky toho, ako si predstavujú interiér budúcnosti.
Viac displejov, viac Audi
Audi na CES prinieslo štúdiu e-tron quattro, športové plne elektrické SUV. Nás ale najviac zaujal jeho interiér, v ktorom sú hneď tri OLED displeje - jeden pred vodičom miesto analógových prístrojov, ktorý nadväzuje na Virtual Cockpit z modelu TT a dva na stredovej konzole. Horný funguje ako klasický displej infotainmentového systému MMI, spodný je dotykový a slúži na ovládanie všetkých funkcií auta.
Interiér modelu e-tron quattro. Foto: Audi
Displeje využívajú výkonný procesor MIB2+, pripojenie LTE Advanced a mapové dáta HERE, ktoré od Nokie kúpilo Audi v konzorciu s BMW a Daimlerom (Mercedes-Benz).
BMW vidí budúcnosť bez spätných zrkadiel
Aj automobilka BMW ukázala svoju predstavu interakcie medzi vodičom a strojom. Vision Future Interaction, založený na modeli i8, má obrovský panoramatický displej, na ktorom sa zobrazujú všetky údaje vrátane výstupov z troch dozadu otočených kamier. Auto totiž nemá klasické spätné zrkadlá.
Interiér modelu Vision Future Interaction. Foto: BMW
Vision Future Interaction tiež podporuje ovládanie gestami čiže mávaním ruky vo vzduchu nad stredovou konzolou. Hoci tento systém už podporuje aj súčasné BMW radu 7, jeho najväčší prínos vidíme v ohurovaní spolujazdcov.
Pre motorkárov predstavilo BMW laserové svetlá na motorke a prilbu s head-up displejom.
Tešíte sa na kanceláriu v aute?
Harman - výrobca elektroniky, ktorý dodáva ozvučenie do áut pod značkami Harman Kardon, JBL, Lexicon, Mark Levinson a Infinity - predstavil systém, ktorý monitoruje bdelosť vodiča na základe veľkosti zreničky. Ak kamera zachytí rozšírenú zreničku, rozpozná to ako znak zmyslového preťaženia. Na základe toho môže riadiaca jednotka vypnúť telefón, stíšiť hudbu či upozorniť asistenčné systémy.
V budúcnosti nebude len vodič sledovať prístroje, ale aj prístroje vodiča. Foto: Harman
Harman tiež oznámil spoluprácu s Microsoftom a prípravu systému, ktorý by zvládal základné kancelárske úkony ako odpovedanie na maily, organizáciu kalendára či konferenčné hovory. Zamestnancov korporácií by určite potešila aj možnosť počas jazdy editovať tabuľky v Exceli, o nej však Harman nehovorí.
Spomedzi ďalších noviniek spomeňme nový čip Nvidia, určený špeciálne pre autonómne autá, aplikáciu Hyundaiu s rozšírenou realitou alebo Volvo, ktoré ukázalo, ako sa nový model XC90 bude dať pomocou náramku Microsoft Band 2 ovládať hlasom na diaľku: