Veľtrh CES ukazuje budúcnosť interiéru auta

Prebiehajúci veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas si nenechali ujsť ani automobilky. Pozrite si, ako bude o pár rokov vyzerať ovládanie auta.

(Zdroj: BMW)

Fitness náramky a ďalšie nositeľné technológie, Smart domáce spotrebiče čiže práčka, ktorá sama objednáva prací prach z Amazonu a príslušenstvo, ktoré rozširuje jediný USB-C port MacBooku - to sú hlavní ťahúni tohtoročného veľtrhu CES.

Aj technológie v automobiloch však na veľtrhu tradične dostávajú priestor. Automobilky si nechávajú veľké premiéry modelov na autosalóny, na CES prinášajú technologické chuťovky a ukážky toho, ako si predstavujú interiér budúcnosti.

Viac displejov, viac Audi

Audi na CES prinieslo štúdiu e-tron quattro, športové plne elektrické SUV. Nás ale najviac zaujal jeho interiér, v ktorom sú hneď tri OLED displeje - jeden pred vodičom miesto analógových prístrojov, ktorý nadväzuje na Virtual Cockpit z modelu TT a dva na stredovej konzole. Horný funguje ako klasický displej infotainmentového systému MMI, spodný je dotykový a slúži na ovládanie všetkých funkcií auta.

a160021_medium_r2171_res.jpg

Interiér modelu e-tron quattro. Foto: Audi

Displeje využívajú výkonný procesor MIB2+, pripojenie LTE Advanced a mapové dáta HERE, ktoré od Nokie kúpilo Audi v konzorciu s BMW a Daimlerom (Mercedes-Benz).

BMW vidí budúcnosť bez spätných zrkadiel

Aj automobilka BMW ukázala svoju predstavu interakcie medzi vodičom a strojom. Vision Future Interaction, založený na modeli i8, má obrovský panoramatický displej, na ktorom sa zobrazujú všetky údaje vrátane výstupov z troch dozadu otočených kamier. Auto totiž nemá klasické spätné zrkadlá.

p90207115_highres_bmw-group--ces-2016-_r3920_res.jpg

Interiér modelu Vision Future Interaction. Foto: BMW

Vision Future Interaction tiež podporuje ovládanie gestami čiže mávaním ruky vo vzduchu nad stredovou konzolou. Hoci tento systém už podporuje aj súčasné BMW radu 7, jeho najväčší prínos vidíme v ohurovaní spolujazdcov.

Pre motorkárov predstavilo BMW laserové svetlá na motorke a prilbu s head-up displejom.

Tešíte sa na kanceláriu v aute?

Harman - výrobca elektroniky, ktorý dodáva ozvučenie do áut pod značkami Harman Kardon, JBL, Lexicon, Mark Levinson a Infinity - predstavil systém, ktorý monitoruje bdelosť vodiča na základe veľkosti zreničky. Ak kamera zachytí rozšírenú zreničku, rozpozná to ako znak zmyslového preťaženia. Na základe toho môže riadiaca jednotka vypnúť telefón, stíšiť hudbu či upozorniť asistenčné systémy.

panorama_pressrelease_image_mid_r5285_res.jpg

V budúcnosti nebude len vodič sledovať prístroje, ale aj prístroje vodiča. Foto: Harman

Harman tiež oznámil spoluprácu s Microsoftom a prípravu systému, ktorý by zvládal základné kancelárske úkony ako odpovedanie na maily, organizáciu kalendára či konferenčné hovory. Zamestnancov korporácií by určite potešila aj možnosť počas jazdy editovať tabuľky v Exceli, o nej však Harman nehovorí.

Spomedzi ďalších noviniek spomeňme nový čip Nvidia, určený špeciálne pre autonómne autá, aplikáciu Hyundaiu s rozšírenou realitou alebo Volvo, ktoré ukázalo, ako sa nový model XC90 bude dať pomocou náramku Microsoft Band 2 ovládať hlasom na diaľku:

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 925
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 196
  3. Od septembra opäť po starom 4 102
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 082
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 835
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 709
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 477
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 282
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 123
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 093

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

KULTÚRA

Rytmus bude nadávať, orchester hrať

Ľahší primitivizmus a ukáznenosť vraj idú dokopy.

Blog Roberta Redhammera

Vráťme školstvu racionalitu

Dnes je 240. výročie vydania nariadenia o reorganizácii školstva na našom území.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.