Emisné normy na oxidy dusíka sú prísnejšie v Amerike ako v Európe. Pre Volkswagen je preto náročnejšie vyvinúť riešenie pre 482.000 áut, ktoré boli pri výrobe vybavené podvodným systémom. Kým v Európe stačí úprava riadiacej jednotky a sieť upravujúca vírenie vzduchu v sacom potrubí, autá v USA budú pravdepodobne dodatočne vybavené selektívnou katalytickou redukciou, čiže vstrekovaním AdBlue.
Volkswagen predpokladá, že bude musieť v USA od majiteľov kúpiť späť okolo 115.000 vozidiel, ktorých sa škandál s emisiami týka. Informovala o tom agentúra Reuters.
Majiteľom vozidiel bude vrátená kúpna cena alebo budú môcť auto vymeniť za nový model s výraznou zľavou, uviedol denník Süddeutsche Zeitung bez uvedenia zdrojov. VW počíta s tým, že v prípade ostatných áut v USA, ktorých sa týka manipulácia s emisiami, bude potrebný dlhší čas v servise a nákladná úprava vozidla. Časti výfuku budú znova skonštruované a schválené.
Podľa denníka Süddeutsche Zeitung na výzvu vedenia koncernu, aby sa prihlásili tí, čo niečo vedia o manipulácii s emisiami, reagovalo takmer 50 zamestnancov. Sú medzi nimi úradníci, ale aj jeden vedúci oddelenia, uviedol denník s odvolaním sa na hovorcu koncernu. Dotyční zamestnanci teraz odpovedajú na otázky a ich poznatky sú vyhodnocované.
Autor: TASR / Michael Kasarda