Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapí

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor, ale aj nový dieslový štvorvalec s výkonom 143 kW.

(Zdroj: Mercedes)

Medzi sedanmi Mercedesu sa po "eskových" a "céčkových" modeloch inovácie konečne dočkala aj trieda E. Dejiskom jej svetovej premiéry sa stal práve prebiehajúci autosalón v Detroite.

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor (teraz 2939 mm), kým celková dĺžka narástla o 43 mm na terajších 4923 mm. Konštrukciu tvorí hliník a vysokopevnostná oceľ. Koeficient aerodynamického odporu je len 0,23.

Zákazníci dostanú za príplatok na výber tri úrovne nastavenia podvozku, od komfortného po športový znížený o 15 mm. Vrcholom ponuky je potom vzduchové odpruženie.

Vzhľad exteriéru nie je žiadnym prekvapením, "éčko" nijako nevybočuje z nastúpeného trendu automobilky unifikácie modelov.

Dizajn sa jemne mení spolu s jednotlivými verziami triedy E. Na svoje si tak prídu vyznávači klasického elegantného štýlu Mercedesu, ale aj športovejšie naladení vodiči, ktorá si zvolia varianty AMG či Avantgarde.

Efektnosť zovňajšku môžu pritom zdôrazniť predné svetlomety Multibeam LED alebo zadné svetlá s efektom "hviezdneho prachu".

O interiéri a základnom technologickom a bezpečnostnom vybavení sme písali už skôr, spomeňme preto len, že za príplatok ponúkne až dva displeje, každý s uhlopriečkou 12,3“. Pôsobia jednoliatym dojmom a opticky rozširujú vnútorný priestor. Vodič si virtuálny prístrojový štít môže prispôsobiť svojmu vkusu. Na výber sú tri štýly: Classic, Sport a Progressive.

Nová trieda E bude pri spustení predaja dostupná v dvoch verziách E 220 d a E 200. Prvá menovaná bude vybavená novým dieslovým štvorvalcom s výkonom 143 kW, pri ktorom výrobca udáva kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km.

Druhou možnosťou bude benzínový štvorvalec (135 kW). Neskôr modelový rad rozšíri plug-in hybrid E 350 e, schopný prejsť v elektrickom režime približne 30 km. Benzínový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom poskytne výkon 210 kW a krútiaci moment 550 Nm a sľubuje spotrebu 2,1 l/100 km.

Najvýkonnejším naftovým variantom má byť 3-litrový šesťvalec, ktorý produkuje 190 kW a 620 Nm. Na opačnom výkonnostnom konci dieslových agregátov bude stáť 110 kW motor. V ponuke automobilky sa objaví aj E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom s parametrami 245 kW a 480 Nm.

Všetky motory spolupracujú so systémom ECO start/stop. Modely sa pri vstupe na trh budú dodávať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 082
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 741
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 748
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 770
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 735
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 412
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 342
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 309
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 096
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 964

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Dres Neapola je mojou druhou kožou, tvrdí Hamšík. Slovák dokázal nevídanú vec.

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

ŠPORT

Real Madrid vyhral MS klubov, zapísal sa do histórie

O víťazstve nad Gremiom rozhodol jediný gól Cristiana Ronalda.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.