Medzi sedanmi Mercedesu sa po "eskových" a "céčkových" modeloch inovácie konečne dočkala aj trieda E. Dejiskom jej svetovej premiéry sa stal práve prebiehajúci autosalón v Detroite.
Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor (teraz 2939 mm), kým celková dĺžka narástla o 43 mm na terajších 4923 mm. Konštrukciu tvorí hliník a vysokopevnostná oceľ. Koeficient aerodynamického odporu je len 0,23.
Zákazníci dostanú za príplatok na výber tri úrovne nastavenia podvozku, od komfortného po športový znížený o 15 mm. Vrcholom ponuky je potom vzduchové odpruženie.
Vzhľad exteriéru nie je žiadnym prekvapením, "éčko" nijako nevybočuje z nastúpeného trendu automobilky unifikácie modelov.
Dizajn sa jemne mení spolu s jednotlivými verziami triedy E. Na svoje si tak prídu vyznávači klasického elegantného štýlu Mercedesu, ale aj športovejšie naladení vodiči, ktorá si zvolia varianty AMG či Avantgarde.
Efektnosť zovňajšku môžu pritom zdôrazniť predné svetlomety Multibeam LED alebo zadné svetlá s efektom "hviezdneho prachu".
O interiéri a základnom technologickom a bezpečnostnom vybavení sme písali už skôr, spomeňme preto len, že za príplatok ponúkne až dva displeje, každý s uhlopriečkou 12,3“. Pôsobia jednoliatym dojmom a opticky rozširujú vnútorný priestor. Vodič si virtuálny prístrojový štít môže prispôsobiť svojmu vkusu. Na výber sú tri štýly: Classic, Sport a Progressive.

Nová trieda E bude pri spustení predaja dostupná v dvoch verziách E 220 d a E 200. Prvá menovaná bude vybavená novým dieslovým štvorvalcom s výkonom 143 kW, pri ktorom výrobca udáva kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km.
Druhou možnosťou bude benzínový štvorvalec (135 kW). Neskôr modelový rad rozšíri plug-in hybrid E 350 e, schopný prejsť v elektrickom režime približne 30 km. Benzínový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom poskytne výkon 210 kW a krútiaci moment 550 Nm a sľubuje spotrebu 2,1 l/100 km.
Najvýkonnejším naftovým variantom má byť 3-litrový šesťvalec, ktorý produkuje 190 kW a 620 Nm. Na opačnom výkonnostnom konci dieslových agregátov bude stáť 110 kW motor. V ponuke automobilky sa objaví aj E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom s parametrami 245 kW a 480 Nm.
Všetky motory spolupracujú so systémom ECO start/stop. Modely sa pri vstupe na trh budú dodávať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.