SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapí

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor, ale aj nový dieslový štvorvalec s výkonom 143 kW.

(Zdroj: Mercedes)

Medzi sedanmi Mercedesu sa po "eskových" a "céčkových" modeloch inovácie konečne dočkala aj trieda E. Dejiskom jej svetovej premiéry sa stal práve prebiehajúci autosalón v Detroite.

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor (teraz 2939 mm), kým celková dĺžka narástla o 43 mm na terajších 4923 mm. Konštrukciu tvorí hliník a vysokopevnostná oceľ. Koeficient aerodynamického odporu je len 0,23.

Zákazníci dostanú za príplatok na výber tri úrovne nastavenia podvozku, od komfortného po športový znížený o 15 mm. Vrcholom ponuky je potom vzduchové odpruženie.

Vzhľad exteriéru nie je žiadnym prekvapením, "éčko" nijako nevybočuje z nastúpeného trendu automobilky unifikácie modelov.

Dizajn sa jemne mení spolu s jednotlivými verziami triedy E. Na svoje si tak prídu vyznávači klasického elegantného štýlu Mercedesu, ale aj športovejšie naladení vodiči, ktorá si zvolia varianty AMG či Avantgarde.

Efektnosť zovňajšku môžu pritom zdôrazniť predné svetlomety Multibeam LED alebo zadné svetlá s efektom "hviezdneho prachu".

O interiéri a základnom technologickom a bezpečnostnom vybavení sme písali už skôr, spomeňme preto len, že za príplatok ponúkne až dva displeje, každý s uhlopriečkou 12,3“. Pôsobia jednoliatym dojmom a opticky rozširujú vnútorný priestor. Vodič si virtuálny prístrojový štít môže prispôsobiť svojmu vkusu. Na výber sú tri štýly: Classic, Sport a Progressive.

Nová trieda E bude pri spustení predaja dostupná v dvoch verziách E 220 d a E 200. Prvá menovaná bude vybavená novým dieslovým štvorvalcom s výkonom 143 kW, pri ktorom výrobca udáva kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km.

Druhou možnosťou bude benzínový štvorvalec (135 kW). Neskôr modelový rad rozšíri plug-in hybrid E 350 e, schopný prejsť v elektrickom režime približne 30 km. Benzínový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom poskytne výkon 210 kW a krútiaci moment 550 Nm a sľubuje spotrebu 2,1 l/100 km.

Najvýkonnejším naftovým variantom má byť 3-litrový šesťvalec, ktorý produkuje 190 kW a 620 Nm. Na opačnom výkonnostnom konci dieslových agregátov bude stáť 110 kW motor. V ponuke automobilky sa objaví aj E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom s parametrami 245 kW a 480 Nm.

Všetky motory spolupracujú so systémom ECO start/stop. Modely sa pri vstupe na trh budú dodávať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 308
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 172
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 432
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 446
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 970
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 959
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 597
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


1 h
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


4 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 928
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 504
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 657
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 892
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 500
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 412
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 234
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu