Nový Mercedes triedy E: luxusný sedan zažil svetovú premiéru, vzhľadom neprekvapí

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor, ale aj nový dieslový štvorvalec s výkonom 143 kW.

(Zdroj: Mercedes)

Medzi sedanmi Mercedesu sa po "eskových" a "céčkových" modeloch inovácie konečne dočkala aj trieda E. Dejiskom jej svetovej premiéry sa stal práve prebiehajúci autosalón v Detroite.

Desiata generácia má oproti predchodcovi o 65 mm dlhší rázvor (teraz 2939 mm), kým celková dĺžka narástla o 43 mm na terajších 4923 mm. Konštrukciu tvorí hliník a vysokopevnostná oceľ. Koeficient aerodynamického odporu je len 0,23.

Zákazníci dostanú za príplatok na výber tri úrovne nastavenia podvozku, od komfortného po športový znížený o 15 mm. Vrcholom ponuky je potom vzduchové odpruženie.

Vzhľad exteriéru nie je žiadnym prekvapením, "éčko" nijako nevybočuje z nastúpeného trendu automobilky unifikácie modelov.

Dizajn sa jemne mení spolu s jednotlivými verziami triedy E. Na svoje si tak prídu vyznávači klasického elegantného štýlu Mercedesu, ale aj športovejšie naladení vodiči, ktorá si zvolia varianty AMG či Avantgarde.

Efektnosť zovňajšku môžu pritom zdôrazniť predné svetlomety Multibeam LED alebo zadné svetlá s efektom "hviezdneho prachu".

O interiéri a základnom technologickom a bezpečnostnom vybavení sme písali už skôr, spomeňme preto len, že za príplatok ponúkne až dva displeje, každý s uhlopriečkou 12,3“. Pôsobia jednoliatym dojmom a opticky rozširujú vnútorný priestor. Vodič si virtuálny prístrojový štít môže prispôsobiť svojmu vkusu. Na výber sú tri štýly: Classic, Sport a Progressive.

Nová trieda E bude pri spustení predaja dostupná v dvoch verziách E 220 d a E 200. Prvá menovaná bude vybavená novým dieslovým štvorvalcom s výkonom 143 kW, pri ktorom výrobca udáva kombinovanú spotrebu 3,9 l/100 km.

Druhou možnosťou bude benzínový štvorvalec (135 kW). Neskôr modelový rad rozšíri plug-in hybrid E 350 e, schopný prejsť v elektrickom režime približne 30 km. Benzínový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom poskytne výkon 210 kW a krútiaci moment 550 Nm a sľubuje spotrebu 2,1 l/100 km.

Najvýkonnejším naftovým variantom má byť 3-litrový šesťvalec, ktorý produkuje 190 kW a 620 Nm. Na opačnom výkonnostnom konci dieslových agregátov bude stáť 110 kW motor. V ponuke automobilky sa objaví aj E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom s parametrami 245 kW a 480 Nm.

Všetky motory spolupracujú so systémom ECO start/stop. Modely sa pri vstupe na trh budú dodávať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 030
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 431
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 347
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 530
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 055
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 991
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 479
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 207
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 880
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 022

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.