V predvečer otvorenia autosalónu v Detroite (11. - 24. január 2016) automobilka Volkswagen predstavila verejnosti koncept Tiguan GTE Active. Terénne SUV vychádza z druhej generácie modelu Tiguan, ktorého sériová produkcia sa začala len pred pár dňami.
V porovnaní s produkčnou verziou prešiel koncept viacerými off-roadovými úpravami, ktoré sa najvýraznejšie dotkli exteriéru s oplastovanými nárazníkmi, prídavnými svetlometmi na streche či terénnymi pneumatikami.
Disponuje však tiež o 45 mm vyššou svetlou výškou (225 mm) a väčším predným a zadným nájazdovým uhlom. Ťaží pritom z využitia platformy MQB.
O pohon sa stará plug-in hybridný systém, ktorý na základe zvoleného jazdného režimu roztočí predné alebo zadné kolesá. Ak si to podmienky vyžadujú alebo ak sa tak prostredníctvom voliča režimov rozhodne vodič, aktivuje sa pohon všetkých kolies.
Prepĺňaný benzínový 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm dopĺňajú dva elektromotory, jeden umiestnený vpredu a druhý vzadu. Celkový výkon sa tak môže vyšplhať až na 165 kW, čo umožňuje SUV zrýchliť na stovku za 6,4 s.
Pohonná jednotka spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Li-ion batéria s kapacitou 12,4 kWh umožňuje vozidlu prejsť 32 km v elektrickom režime E-mode. Ten sa v prípade, že je v batérii dostatok energie, aktivuje vždy po naštartovaní vozidla a obmedzí maximálnu rýchlosť na 112 km/h. Využíva pritom elektromotor poháňajúci zadné kolesá.
Batéria sa dá nabiť buď externe alebo prostredníctvom spaľovacieho motora, kedy je predný elektromotor využívaný ako alternátor. Dojazd v hybridnom režime je na úrovni 933 km.
Off-road je vybavený šiestimi jazdnými programami systému 4Motion Active Control (On-road, Off-road, Sport, Snow, Charge a Baterry Hold) a novým multimediálnym systémom s 9,2-palcovým dotykovým displejom, ktorý je možné ovládať aj gestami.
Vo výbave nechýbajú rozsiahle bezpečnostné systémy vrátane monitorovania chodcov, autonómneho pohotovostného brzdenia a asistenta pre udržiavanie v jazdných pruhoch.