SME

Volkswagen v Detroite predstavil off-roadový Tiguan GTE Active

Li-ion batéria s kapacitou 12,4 kWh umožňuje vozidlu prejsť 32 km v elektrickom režime E-mode, ktorý sa aktivuje vždy po naštartovaní.

(Zdroj: Volkswagen)

V predvečer otvorenia autosalónu v Detroite (11. - 24. január 2016) automobilka Volkswagen predstavila verejnosti koncept Tiguan GTE Active. Terénne SUV vychádza z druhej generácie modelu Tiguan, ktorého sériová produkcia sa začala len pred pár dňami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V porovnaní s produkčnou verziou prešiel koncept viacerými off-roadovými úpravami, ktoré sa najvýraznejšie dotkli exteriéru s oplastovanými nárazníkmi, prídavnými svetlometmi na streche či terénnymi pneumatikami.

Disponuje však tiež o 45 mm vyššou svetlou výškou (225 mm) a väčším predným a zadným nájazdovým uhlom. Ťaží pritom z využitia platformy MQB.

SkryťVypnúť reklamu

O pohon sa stará plug-in hybridný systém, ktorý na základe zvoleného jazdného režimu roztočí predné alebo zadné kolesá. Ak si to podmienky vyžadujú alebo ak sa tak prostredníctvom voliča režimov rozhodne vodič, aktivuje sa pohon všetkých kolies.

Prepĺňaný benzínový 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm dopĺňajú dva elektromotory, jeden umiestnený vpredu a druhý vzadu. Celkový výkon sa tak môže vyšplhať až na 165 kW, čo umožňuje SUV zrýchliť na stovku za 6,4 s.

Pohonná jednotka spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Li-ion batéria s kapacitou 12,4 kWh umožňuje vozidlu prejsť 32 km v elektrickom režime E-mode. Ten sa v prípade, že je v batérii dostatok energie, aktivuje vždy po naštartovaní vozidla a obmedzí maximálnu rýchlosť na 112 km/h. Využíva pritom elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Batéria sa dá nabiť buď externe alebo prostredníctvom spaľovacieho motora, kedy je predný elektromotor využívaný ako alternátor. Dojazd v hybridnom režime je na úrovni 933 km.

Off-road je vybavený šiestimi jazdnými programami systému 4Motion Active Control (On-road, Off-road, Sport, Snow, Charge a Baterry Hold) a novým multimediálnym systémom s 9,2-palcovým dotykovým displejom, ktorý je možné ovládať aj gestami.

Vo výbave nechýbajú rozsiahle bezpečnostné systémy vrátane monitorovania chodcov, autonómneho pohotovostného brzdenia a asistenta pre udržiavanie v jazdných pruhoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 729
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 311
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 343
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 889
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 855
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 885
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 100
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 854
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 479
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 974
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu