SME
reklama

Volkswagen v Detroite predstavil off-roadový Tiguan GTE Active

Li-ion batéria s kapacitou 12,4 kWh umožňuje vozidlu prejsť 32 km v elektrickom režime E-mode, ktorý sa aktivuje vždy po naštartovaní.

(Zdroj: Volkswagen)

V predvečer otvorenia autosalónu v Detroite (11. - 24. január 2016) automobilka Volkswagen predstavila verejnosti koncept Tiguan GTE Active. Terénne SUV vychádza z druhej generácie modelu Tiguan, ktorého sériová produkcia sa začala len pred pár dňami.

V porovnaní s produkčnou verziou prešiel koncept viacerými off-roadovými úpravami, ktoré sa najvýraznejšie dotkli exteriéru s oplastovanými nárazníkmi, prídavnými svetlometmi na streche či terénnymi pneumatikami.

Disponuje však tiež o 45 mm vyššou svetlou výškou (225 mm) a väčším predným a zadným nájazdovým uhlom. Ťaží pritom z využitia platformy MQB.

O pohon sa stará plug-in hybridný systém, ktorý na základe zvoleného jazdného režimu roztočí predné alebo zadné kolesá. Ak si to podmienky vyžadujú alebo ak sa tak prostredníctvom voliča režimov rozhodne vodič, aktivuje sa pohon všetkých kolies.

Prepĺňaný benzínový 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm dopĺňajú dva elektromotory, jeden umiestnený vpredu a druhý vzadu. Celkový výkon sa tak môže vyšplhať až na 165 kW, čo umožňuje SUV zrýchliť na stovku za 6,4 s.

Pohonná jednotka spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Li-ion batéria s kapacitou 12,4 kWh umožňuje vozidlu prejsť 32 km v elektrickom režime E-mode. Ten sa v prípade, že je v batérii dostatok energie, aktivuje vždy po naštartovaní vozidla a obmedzí maximálnu rýchlosť na 112 km/h. Využíva pritom elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

Batéria sa dá nabiť buď externe alebo prostredníctvom spaľovacieho motora, kedy je predný elektromotor využívaný ako alternátor. Dojazd v hybridnom režime je na úrovni 933 km.

Off-road je vybavený šiestimi jazdnými programami systému 4Motion Active Control (On-road, Off-road, Sport, Snow, Charge a Baterry Hold) a novým multimediálnym systémom s 9,2-palcovým dotykovým displejom, ktorý je možné ovládať aj gestami.

Vo výbave nechýbajú rozsiahle bezpečnostné systémy vrátane monitorovania chodcov, autonómneho pohotovostného brzdenia a asistenta pre udržiavanie v jazdných pruhoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  2. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  3. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  4. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  5. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  6. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  7. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 298
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 686
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 164
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 432
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 387
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 153
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu