Koncept Lexus LF-FC z roku 2012 sa dočkal svojej produkčnej verzie. Po štyroch rokoch vývoja japonská automobilka na autosalóne v Detroite predstavila nové luxusné kupé LC 500, ktoré na prvý pohľad zaujme expresívnym dizajnom.
Nedivíme sa, že má byť novou vlajkovou loďou spoločnosti. Lexus dokonca hovorí o začiatku novej éry. Tak či onak, prvoradým cieľom pri vývoji bolo zachovať ducha konceptu a to sa, zdá sa, podarilo. Odvážne tvary aj všetky kľúčové dizajnové prvky zostali zachované.
Prednej časti dominuje pre Lexus charakteristická maska chladiča, ktorá je z troch strán lemovaná chrómom. Pod novými LED svetlometmi vidíme diódy pre denné svietenie tvarované do písmena L. Podobný tvar dostali aj úzke zadné svetlá.
Kupé ťaží z novej platformy GA-L s motorom umiestneným vpredu a pohonom zadnej nápravy. Jazdné vlastnosti by malo optimalizovať nízko položené ťažisko. Rázvor náprav je 2870 mm. Ostatné rozmery hovoria, že LC 500 je dlhý 4760 mm, široký 1920 mm a vysoký 1345 mm.
Konštruktéri posunuli kolesá čo najviac do rohov, aby minimalizovali nežiaduce previsy. Ramená viacprvkového zavesenia sú hliníkové a pre lepšiu ovládateľnosť disponujú dvoma guľovými kĺbmi. Kupé jazdí štandardne na 20-palcových kolesách, ale k dispozícií sú aj kované 21-palcové.
Lexus tvrdí, že zostrojil doteraz najtuhšiu konštrukciu. Podarilo sa to vďaka značnému využitiu ľahkej vysokopevnostnej ocele a hliníka. Hmotnosť je medzi nápravami rozložená v pomere 52:48.
V interiéri čalúnenom kožou a alcantarou sa toho v porovnaní s konceptom viac zmenilo ako zachovalo. Štandardom je inovovaný infotainment Lexus Multimedia a audio systém Pioneer, vyššia výbava ponúkne systém Mark Levinson. Vo výbave nebude chýbať ani adaptívny tempomat využiteľný aj v kolónach, zabrániť nehodám pomôže systém núdzového brzdenia a asistent pre udržiavanie v jazdných pruhoch.
Pod kapotou nájdeme prepracovaný atmosférický osemvalec s objemom 5 l, ktorý poznáme z modelov RC F a GS F. Ponúka výkon 348 kW a 527 Nm pri 4800 ot./min. Využíva aktívny výfukový systém, ktorý v režime Sport ešte zvýrazňuje zvuk motoru.
Agregát spolupracuje s novou 10-rýchlostnou automatickou prevodovkou, ktorá má podľa výrobcu rýchlosť radenia na úrovni dvojspojkových prevodoviek. Štvormiestne kupé sa tak na stovku rozbehne za 4,5 s. O zastavenie vozidla sa potom postarajú 6-piestikové brzdy vpredu a 4-piestikové vzadu.