Lexus má nový prírastok, kupé LC 500 s atmosférickým osemvalcom

Agregát spolupracuje s novou 10-rýchlostnou automatickou prevodovkou, ktorá má podľa výrobcu rýchlosť radenia na úrovni dvojspojkových prevodoviek.

(Zdroj: Lexus)

Koncept Lexus LF-FC z roku 2012 sa dočkal svojej produkčnej verzie. Po štyroch rokoch vývoja japonská automobilka na autosalóne v Detroite predstavila nové luxusné kupé LC 500, ktoré na prvý pohľad zaujme expresívnym dizajnom.

Nedivíme sa, že má byť novou vlajkovou loďou spoločnosti. Lexus dokonca hovorí o začiatku novej éry. Tak či onak, prvoradým cieľom pri vývoji bolo zachovať ducha konceptu a to sa, zdá sa, podarilo. Odvážne tvary aj všetky kľúčové dizajnové prvky zostali zachované.

Prednej časti dominuje pre Lexus charakteristická maska chladiča, ktorá je z troch strán lemovaná chrómom. Pod novými LED svetlometmi vidíme diódy pre denné svietenie tvarované do písmena L. Podobný tvar dostali aj úzke zadné svetlá.

Kupé ťaží z novej platformy GA-L s motorom umiestneným vpredu a pohonom zadnej nápravy. Jazdné vlastnosti by malo optimalizovať nízko položené ťažisko. Rázvor náprav je 2870 mm. Ostatné rozmery hovoria, že LC 500 je dlhý 4760 mm, široký 1920 mm a vysoký 1345 mm.

Konštruktéri posunuli kolesá čo najviac do rohov, aby minimalizovali nežiaduce previsy. Ramená viacprvkového zavesenia sú hliníkové a pre lepšiu ovládateľnosť disponujú dvoma guľovými kĺbmi. Kupé jazdí štandardne na 20-palcových kolesách, ale k dispozícií sú aj kované 21-palcové.

Lexus tvrdí, že zostrojil doteraz najtuhšiu konštrukciu. Podarilo sa to vďaka značnému využitiu ľahkej vysokopevnostnej ocele a hliníka. Hmotnosť je medzi nápravami rozložená v pomere 52:48.

V interiéri čalúnenom kožou a alcantarou sa toho v porovnaní s konceptom viac zmenilo ako zachovalo. Štandardom je inovovaný infotainment Lexus Multimedia a audio systém Pioneer, vyššia výbava ponúkne systém Mark Levinson. Vo výbave nebude chýbať ani adaptívny tempomat využiteľný aj v kolónach, zabrániť nehodám pomôže systém núdzového brzdenia a asistent pre udržiavanie v jazdných pruhoch.

Pod kapotou nájdeme prepracovaný atmosférický osemvalec s objemom 5 l, ktorý poznáme z modelov RC F a GS F. Ponúka výkon 348 kW a 527 Nm pri 4800 ot./min. Využíva aktívny výfukový systém, ktorý v režime Sport ešte zvýrazňuje zvuk motoru.

Agregát spolupracuje s novou 10-rýchlostnou automatickou prevodovkou, ktorá má podľa výrobcu rýchlosť radenia na úrovni dvojspojkových prevodoviek. Štvormiestne kupé sa tak na stovku rozbehne za 4,5 s. O zastavenie vozidla sa potom postarajú 6-piestikové brzdy vpredu a 4-piestikové vzadu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 761
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 612
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 735
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 575
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 557
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 211
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 208
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 147

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.