SME

Nový Lincoln Continental má oživiť slávu americkej značky. Podarí sa?

Medzi výstrednejšie časti sedanu môžeme zaradiť kľučky dverí integrované do chrómovej lišty pod oknami, voliteľným prvkom je panoramatická strecha.

(Zdroj: Lincoln)

Návrat vlajkovej lode alebo predstava Lincolnu o luxuse. Aj také by mohli byť výstižné prívlastky pre nový Lincoln Continental, ktorý si odkrútil svetovú premiéru na autosalóne v Detroite.

Uvidíme, či nezostane len pri prívlastkoch alebo sa elegantnému sedanu skutočne podarí oprášiť niekdajšie úspechy americkej značky. Continental je postavený na platforme Fordu Mondeo, vyrábať sa bude v továrni Fordu vo Flat Rock v štáte Michigan. Na americký trh sa dostane už túto jeseň, tešiť sa naňho môžu aj v Číne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Luxusný sedan z dielne prémiovej divízie Fordu konzervatívnym dizajnom výraznejšiu pozornosť zrejme neupúta, vzhľadom k tomu, pre aký typ zákazníkov je primárne určený, je však logickou voľbou. Medzi výstrednejšie časti vozidla môžeme zaradiť kľučky dverí integrované do chrómovej lišty pod oknami, voliteľným prvkom je panoramatická strecha.

Pod kapotou nájdeme nový trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami, ktorý produkuje 298 kW a 540 Nm krútiaceho momentu. O prenos výkonu sa postará 6-stupňová automatická prevodovka.

Pohon všetkých kolies spolupracuje so systémom Dynamic Torque Vectoring, ktorý zabezpečí rozdelením krútiaceho momentu medzi zadné kolesá lepšiu stabilitu a riadenie v zákrutách.

Tri jazdné režimy – comfort, normal a sport, prispôsobia nastavenie adaptívneho riadenia a podvozku aktuálnym požiadavkám vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér je inšpirovaný kabínami súkromných lietadiel. Continental ponúka komfortné sedadlá, ktoré sa dajú elektricky nastaviť do 30-tich polôh. Za príplatok vás aj zohrejú resp. ochladia a pomasírujú.

Luxus pocítia aj pasažieri vzadu, ktorí majú prístup k ovládaniu klimatizácie a audio systému, a tiež môžu ťažiť z výhod vyhrievaných a masážnych sedadiel.

Pokiaľ ide o bezpečnostné vybavenie, Continental ponúkne už bežné technológie v tomto segmente. Systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov využíva radar a kameru, ktorá monitoruje dianie pred vozidlom.

Adaptívny tempomat je príplatkový a využitie má aj v kolónach. Nový 360-stupňový kamerový systém pomôže pri parkovaní, kým technológia Active Noise Control spolu s akustickým laminovaným sklom zredukuje nežiaduce zvuky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu