SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Pod karbónovým kabátom Force 1 sa ukrýva Dodge Viper

Spoločnosť VLF plánuje vyrobiť 50 exemplárov v cene štvrť milióna eur. Výkon voči Dodge Viper narástol o 100 koní na 745 konských síl.

(Zdroj: VLF)

Vozidlo Force 1, navrhnuté dizajnérom Henrikom Fiskerom a vyvinuté spoločne s VLF Automotive (VLF), predstavili jeho tvorcovia na autosalóne v Detroite.

Len málokto by predpokladal, že kdesi vo vnútri tvorí základ automobilu Dodge Viper. Karoséria z uhlíkových vlákien ničím nepripomína darcu „vnútorných orgánov“. Materiál karosérie umožnil jeho tvorcom udržať pohotovostnú hmotnosť modelu Force 1 na približne 1.540 kg.

Pod prednou kapotou aj v prípade Force 1 pracuje známy 8,4-litrový benzínový motor V10, ktorý však výkonom prekonáva Viper o rovných 100 konských síl – 745 koní. Výkon podporí krútiaci moment na úrovni 865 Nm.

Alternatívou voči štandardnej manuálnej prevodovke má byť automatická skriňa so šiestimi stupňami a možnosťou preraďovania stupňov pádlami pod volantom.

Force 1 roluje na pneumatikách Pirelli P Zero s rozmerom 355/25 R21, ktoré udržujú dostatočný kontakt s vozovkou aj pri maximálnej rýchlosti 350 km/h. Automobil prvú stovku porazí za niečo vyše troch sekúnd.

Cieľom spoločnosti bolo pripraviť automobil s pretekárskymi génmi, no zachovať potrebné pohodlie a prvky luxusu. Automobilu nechýba kožený stojan na vínové fľaše, karbónový držiak okuliarov, satelitná navigácia, Wi-Fi hotspot alebo sedadlá s elektrickým nastavovaním.

Spoločnosť VLF spustí výrobu 50 exemplárov už v apríli tohto roka. Za každý kus si vypýta takmer 250-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 741
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 991
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 558
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 219
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 373
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 798
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


11 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


20 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  5. Petronela Čellárová: Stále neverím
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 719
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 18 889
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 532
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 687
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 497
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 129
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 829
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu