Pod karbónovým kabátom Force 1 sa ukrýva Dodge Viper

Spoločnosť VLF plánuje vyrobiť 50 exemplárov v cene štvrť milióna eur. Výkon voči Dodge Viper narástol o 100 koní na 745 konských síl.

(Zdroj: VLF)

Vozidlo Force 1, navrhnuté dizajnérom Henrikom Fiskerom a vyvinuté spoločne s VLF Automotive (VLF), predstavili jeho tvorcovia na autosalóne v Detroite.

Len málokto by predpokladal, že kdesi vo vnútri tvorí základ automobilu Dodge Viper. Karoséria z uhlíkových vlákien ničím nepripomína darcu „vnútorných orgánov“. Materiál karosérie umožnil jeho tvorcom udržať pohotovostnú hmotnosť modelu Force 1 na približne 1.540 kg.

Pod prednou kapotou aj v prípade Force 1 pracuje známy 8,4-litrový benzínový motor V10, ktorý však výkonom prekonáva Viper o rovných 100 konských síl – 745 koní. Výkon podporí krútiaci moment na úrovni 865 Nm.

Alternatívou voči štandardnej manuálnej prevodovke má byť automatická skriňa so šiestimi stupňami a možnosťou preraďovania stupňov pádlami pod volantom.

Force 1 roluje na pneumatikách Pirelli P Zero s rozmerom 355/25 R21, ktoré udržujú dostatočný kontakt s vozovkou aj pri maximálnej rýchlosti 350 km/h. Automobil prvú stovku porazí za niečo vyše troch sekúnd.

Cieľom spoločnosti bolo pripraviť automobil s pretekárskymi génmi, no zachovať potrebné pohodlie a prvky luxusu. Automobilu nechýba kožený stojan na vínové fľaše, karbónový držiak okuliarov, satelitná navigácia, Wi-Fi hotspot alebo sedadlá s elektrickým nastavovaním.

Spoločnosť VLF spustí výrobu 50 exemplárov už v apríli tohto roka. Za každý kus si vypýta takmer 250-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 747
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 805
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 143
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 299
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 200
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 189
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 724
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 562
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 179

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.