Pod karbónovým kabátom Force 1 sa ukrýva Dodge Viper

Spoločnosť VLF plánuje vyrobiť 50 exemplárov v cene štvrť milióna eur. Výkon voči Dodge Viper narástol o 100 koní na 745 konských síl.

(Zdroj: VLF)

Vozidlo Force 1, navrhnuté dizajnérom Henrikom Fiskerom a vyvinuté spoločne s VLF Automotive (VLF), predstavili jeho tvorcovia na autosalóne v Detroite.

Len málokto by predpokladal, že kdesi vo vnútri tvorí základ automobilu Dodge Viper. Karoséria z uhlíkových vlákien ničím nepripomína darcu „vnútorných orgánov“. Materiál karosérie umožnil jeho tvorcom udržať pohotovostnú hmotnosť modelu Force 1 na približne 1.540 kg.

Pod prednou kapotou aj v prípade Force 1 pracuje známy 8,4-litrový benzínový motor V10, ktorý však výkonom prekonáva Viper o rovných 100 konských síl – 745 koní. Výkon podporí krútiaci moment na úrovni 865 Nm.

Alternatívou voči štandardnej manuálnej prevodovke má byť automatická skriňa so šiestimi stupňami a možnosťou preraďovania stupňov pádlami pod volantom.

Force 1 roluje na pneumatikách Pirelli P Zero s rozmerom 355/25 R21, ktoré udržujú dostatočný kontakt s vozovkou aj pri maximálnej rýchlosti 350 km/h. Automobil prvú stovku porazí za niečo vyše troch sekúnd.

Cieľom spoločnosti bolo pripraviť automobil s pretekárskymi génmi, no zachovať potrebné pohodlie a prvky luxusu. Automobilu nechýba kožený stojan na vínové fľaše, karbónový držiak okuliarov, satelitná navigácia, Wi-Fi hotspot alebo sedadlá s elektrickým nastavovaním.

Spoločnosť VLF spustí výrobu 50 exemplárov už v apríli tohto roka. Za každý kus si vypýta takmer 250-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 993
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 868
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 833
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 133
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 769
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 653
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 134
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 943
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 757
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 654

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.