SME

Amerika, Japonsko a Nemecko bojujú v Detroite o najlepšie športové kupé

Šesťvalec prepĺňaný turbami, len jeden pár dverí a fotky zo závodného okruhu. Prebiehajúci autosalón v Detroite priniesol hneď tri novinky s týmto receptom.

Detroitský autosalón, prvý v kalendárnom roku, je tradične venovaný predstavovaniu halo áut čiže modelov, ktoré nemajú za cieľ byť veľkoobjemovými modelmi, ale kúskami, ktoré majú privolať pozornosť médií a formovať vnímanie značky v očiach verejnosti. Väčšinou ide o výnimočne športové, ekologické, luxusné alebo technologicky vyspelé modely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tohtoročný autosalón v Detroite je bohatý najmä na tie športové novinky. Premiéru absolvovali tri konštrukčne podobné autá z troch rôznych krajín. Ktorý chytil za srdce najviac?

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lexus má nový prírastok, kupé LC 500 s atmosférickým osemvalcom Čítajte 

Buick Avista: pozeráme sa na nový Opel?

Americká automobilka Buick patrí do koncernu General Motors a v Amerike sa pod touto značkou predávajú rebrandované autá nemeckého Opelu, napríklad Cascada alebo Insignia (Buick Regal). Športové kupé Avista so sedením 2+2 je však postavené od podlahy ako Buick - hoci z niektorých uhlov pripomína Aston Martin či iné športové autá.

Výrobca uvádza, že v modeli Avista spája tradíciu športových modelov značky s novým smerovaním značky. Novinku bude poháňať benzínový motor V6 s dvomi turbami a výkonom 400 koní, ktoré budú poháňať zadné kolesá. Nám ostáva len dúfať, že Avista sa predstaví aj v Európe pod značkou Opel.

Infiniti Q60: Pod pekný obal chceme techniku Nissanu GT-R

Infiniti je divízia Nissanu (podobne ako Toyota má Lexus) a pod touto značkou sú v ponuke luxusné a exkluzívne modely. V minulosti ponúkala športové kupé G36 - využívajúce techniku Nissanu 350Z. Dnes na neho nadväzuje nové Q60 - auto má V6 s objemom tri litre a dvomi turbami a inteligentný pohon všetkých štyroch kolies. Podobnú techniku využíva aj Nissan GT-R, asi najrýchlejšie auto na bežných cestách. Bude Infiniti rovnako rýchle, no zároveň dobre vyzerajúce?

SkryťVypnúť reklamu

Hoci na Slovensku nemá Infiniti zastúpenie, showroomy má v Prahe, Viedni aj Budapešti.

BMW M2 sa vracia ku koreňom

Hoci príchod modelu M2 oznámilo BMW ešte minulý rok v októbri, až teraz malo na stánku BMW v Detroite výstavnú premiéru. Odhalili ho vedľa modelu 2002 zo 70-tych rokov. Práve táto línia sedanov a kupé "Neue Klasse" vytvorila imidž značky BMW ako výrobcu áut pre tých, ktorí radi šoférujú.

Prečítajte si tiež: Nové BMW M2 pokračuje v tradícii ľahkých športových vozidiel Čítajte 

BMW M2 využíva radový šesťvalec aj podvozkové komponenty z väčšieho modelu M3/M4, no vďaka nižšej váhe a menším rozmerom by malo ísť o zábavnejšie a ovládateľnejšie auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu