Najmenšiemu kabrioletu Mercedes-Benz SLC luxus nechýba

Medzi novinky patrí športový model Mercedes-AMG SLC 43, ako aj základný variant SLC 180. Modernizovaný model SLC bude možné objednať od polovice januára 2016.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Kompaktný roadster s hviezdou na kapote prešiel pri príležitosti 20-ročného jubilea modernizáciou a získal označenie SLC. Zmena názvu poukazuje na tradične blízke príbuzenstvo s triedou C, s ktorou má roadster mnohé prvky svojej techniky spoločné.

Novým základným modelom programu je SLC 180 s výkonom 115 kW (156 k). Za ním nasledujú SLC 200 s výkonom 135 kW (184 k) a SLC 300 s výkonom 180 kW (245 k), ktoré majú štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.991 cm3. Najúspornejší je aj naďalej dieselový model SLC 250 d s výkonom 150 kW (204 k).

SLC 180 a SLC 200 sú vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie získajú tieto modely prevodovku 9G-TRONIC. SLC 250 d, SLC 300 a SLC 43 sú touto automatickou prevodovkou vybavené už sériovo.

Na pohon špičkovej verzie Mercedes-AMG SLC 43 slúži trojlitrový motor V6 preplňovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm so zdokonaleným športovým podvozkom AMG, známym z Mercedes-AMG SLK 55. Novinka porazí stovku za 4,7 sekundy.

Viac ako nadštandardný kufor kabrioletu

Vodič môže využiť jeden z piatich jazdných režimov, ktorý zmení charakteristiku motora, prevodovky, riadenia a podvozka. Systém Dynamic Select je sériovo montovaný do verzií SLC 300 a SLC 250 d, u ostatných na želanie.

Novinkou na SLC je sériový aktívny asistent brzdenia známy ako Collision prevention assist plus. Systém na blížiacu sa prekážku nie len upozorní, ale je schopný aj samočinne aktivovať brzdenie. V ponuke nechýba asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent udržiavania v jazdnom pruhu ani inteligentné LED svetlá. K dispozícii je aj adaptívny asistent diaľkového svetla Plus na trvalé diaľkové svetlo bez oslňovania.

Obsluha elektrohydraulicky poháňanej strechy by mala byť jednoduchšia. Novinkou je aj automatický oddeľovač batožinového priestoru s celkovým objemom kufra 335 litrov.

Dizajnéri si dali záležať

SLC na želanie ponúka zvýšený teplotný komfort aj pri otvorenej streche. Zabezpečia ho vyhrievanie sedadiel a systém AIRSCARF, vyhrievanie pre oblasť hlavy pre vodiča a spolujazdca. V ponuke ostáva ja panoramatická skladacia strecha meniaca svoju priehľadnosť.

Medzi výrazné časti interiéru patria nové hliníkové ozdobné prvky s uhlíkovým výbrusom v svetlom (sériovom) alebo tmavom vyhotovení. Nový vzhľad dostal aj združený prístroj. Oba okrúhle tubusové prístroje majú teraz čierne ciferníky.

Medzi nimi je sériovo integrovaný veľký farebný multifunkčný displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5 palca). Na želanie ho nahradia analógové hodiny s čiernym ciferníkom.

Výrazne väčší je displej medzi dvoma ventilačnými dýzami v stredovej konzole: v kombinácii s Audio 20 má teraz uhlopriečku 17,8 cm (7 palcov) namiesto 14,7 cm (5,8 palcov).

Náladové osvetlenie bolo rozšírené aj na priestor na nohy a malo by zabezpečiť veľkorysý pocit z priestoru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.