Najmenšiemu kabrioletu Mercedes-Benz SLC luxus nechýba

Medzi novinky patrí športový model Mercedes-AMG SLC 43, ako aj základný variant SLC 180. Modernizovaný model SLC bude možné objednať od polovice januára 2016.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Kompaktný roadster s hviezdou na kapote prešiel pri príležitosti 20-ročného jubilea modernizáciou a získal označenie SLC. Zmena názvu poukazuje na tradične blízke príbuzenstvo s triedou C, s ktorou má roadster mnohé prvky svojej techniky spoločné.

Novým základným modelom programu je SLC 180 s výkonom 115 kW (156 k). Za ním nasledujú SLC 200 s výkonom 135 kW (184 k) a SLC 300 s výkonom 180 kW (245 k), ktoré majú štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.991 cm3. Najúspornejší je aj naďalej dieselový model SLC 250 d s výkonom 150 kW (204 k).

SLC 180 a SLC 200 sú vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie získajú tieto modely prevodovku 9G-TRONIC. SLC 250 d, SLC 300 a SLC 43 sú touto automatickou prevodovkou vybavené už sériovo.

Na pohon špičkovej verzie Mercedes-AMG SLC 43 slúži trojlitrový motor V6 preplňovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm so zdokonaleným športovým podvozkom AMG, známym z Mercedes-AMG SLK 55. Novinka porazí stovku za 4,7 sekundy.

Viac ako nadštandardný kufor kabrioletu

Vodič môže využiť jeden z piatich jazdných režimov, ktorý zmení charakteristiku motora, prevodovky, riadenia a podvozka. Systém Dynamic Select je sériovo montovaný do verzií SLC 300 a SLC 250 d, u ostatných na želanie.

Novinkou na SLC je sériový aktívny asistent brzdenia známy ako Collision prevention assist plus. Systém na blížiacu sa prekážku nie len upozorní, ale je schopný aj samočinne aktivovať brzdenie. V ponuke nechýba asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent udržiavania v jazdnom pruhu ani inteligentné LED svetlá. K dispozícii je aj adaptívny asistent diaľkového svetla Plus na trvalé diaľkové svetlo bez oslňovania.

Obsluha elektrohydraulicky poháňanej strechy by mala byť jednoduchšia. Novinkou je aj automatický oddeľovač batožinového priestoru s celkovým objemom kufra 335 litrov.

Dizajnéri si dali záležať

SLC na želanie ponúka zvýšený teplotný komfort aj pri otvorenej streche. Zabezpečia ho vyhrievanie sedadiel a systém AIRSCARF, vyhrievanie pre oblasť hlavy pre vodiča a spolujazdca. V ponuke ostáva ja panoramatická skladacia strecha meniaca svoju priehľadnosť.

Medzi výrazné časti interiéru patria nové hliníkové ozdobné prvky s uhlíkovým výbrusom v svetlom (sériovom) alebo tmavom vyhotovení. Nový vzhľad dostal aj združený prístroj. Oba okrúhle tubusové prístroje majú teraz čierne ciferníky.

Medzi nimi je sériovo integrovaný veľký farebný multifunkčný displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5 palca). Na želanie ho nahradia analógové hodiny s čiernym ciferníkom.

Výrazne väčší je displej medzi dvoma ventilačnými dýzami v stredovej konzole: v kombinácii s Audio 20 má teraz uhlopriečku 17,8 cm (7 palcov) namiesto 14,7 cm (5,8 palcov).

Náladové osvetlenie bolo rozšírené aj na priestor na nohy a malo by zabezpečiť veľkorysý pocit z priestoru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 984
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 472
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 885
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 823
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 479
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 718
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 361
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 277
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 078
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 781

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

PRIMÁR

Experimentálna liečba zastavila sklerózu multiplex na päť rokov

Pomôcť môže transplantácia kmeňových buniek.

DOMOV

Tresty v kauze Čistý deň chýbajú

Resocializačné zariadenie v Galante vyčkáva s prevzatím rozhodnutia o akreditácii.

Neprehliadnite tiež

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop