Kompaktný roadster s hviezdou na kapote prešiel pri príležitosti 20-ročného jubilea modernizáciou a získal označenie SLC. Zmena názvu poukazuje na tradične blízke príbuzenstvo s triedou C, s ktorou má roadster mnohé prvky svojej techniky spoločné.
Novým základným modelom programu je SLC 180 s výkonom 115 kW (156 k). Za ním nasledujú SLC 200 s výkonom 135 kW (184 k) a SLC 300 s výkonom 180 kW (245 k), ktoré majú štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.991 cm3. Najúspornejší je aj naďalej dieselový model SLC 250 d s výkonom 150 kW (204 k).
SLC 180 a SLC 200 sú vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie získajú tieto modely prevodovku 9G-TRONIC. SLC 250 d, SLC 300 a SLC 43 sú touto automatickou prevodovkou vybavené už sériovo.
Na pohon špičkovej verzie Mercedes-AMG SLC 43 slúži trojlitrový motor V6 preplňovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm so zdokonaleným športovým podvozkom AMG, známym z Mercedes-AMG SLK 55. Novinka porazí stovku za 4,7 sekundy.
Viac ako nadštandardný kufor kabrioletu
Vodič môže využiť jeden z piatich jazdných režimov, ktorý zmení charakteristiku motora, prevodovky, riadenia a podvozka. Systém Dynamic Select je sériovo montovaný do verzií SLC 300 a SLC 250 d, u ostatných na želanie.
Novinkou na SLC je sériový aktívny asistent brzdenia známy ako Collision prevention assist plus. Systém na blížiacu sa prekážku nie len upozorní, ale je schopný aj samočinne aktivovať brzdenie. V ponuke nechýba asistent sledovania mŕtveho uhla, asistent udržiavania v jazdnom pruhu ani inteligentné LED svetlá. K dispozícii je aj adaptívny asistent diaľkového svetla Plus na trvalé diaľkové svetlo bez oslňovania.
Obsluha elektrohydraulicky poháňanej strechy by mala byť jednoduchšia. Novinkou je aj automatický oddeľovač batožinového priestoru s celkovým objemom kufra 335 litrov.
Dizajnéri si dali záležať
SLC na želanie ponúka zvýšený teplotný komfort aj pri otvorenej streche. Zabezpečia ho vyhrievanie sedadiel a systém AIRSCARF, vyhrievanie pre oblasť hlavy pre vodiča a spolujazdca. V ponuke ostáva ja panoramatická skladacia strecha meniaca svoju priehľadnosť.
Medzi výrazné časti interiéru patria nové hliníkové ozdobné prvky s uhlíkovým výbrusom v svetlom (sériovom) alebo tmavom vyhotovení. Nový vzhľad dostal aj združený prístroj. Oba okrúhle tubusové prístroje majú teraz čierne ciferníky.
Medzi nimi je sériovo integrovaný veľký farebný multifunkčný displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5 palca). Na želanie ho nahradia analógové hodiny s čiernym ciferníkom.
Výrazne väčší je displej medzi dvoma ventilačnými dýzami v stredovej konzole: v kombinácii s Audio 20 má teraz uhlopriečku 17,8 cm (7 palcov) namiesto 14,7 cm (5,8 palcov).
Náladové osvetlenie bolo rozšírené aj na priestor na nohy a malo by zabezpečiť veľkorysý pocit z priestoru.