Tieto podmienky musíte splniť na to, aby ste mohli začať podnikať v doprave

Rozdiel medzi nákladnou prepravou do 3,5 tony a nad 3,5 tony je v obrovskej administratívnej záťaži.

(Zdroj: Ilustračné - Ford)

Čitateľ sa pýta na to, ako začať s podnikaním s autodopravou nad 3,5 tony.

Čitateľ sa pýta: Dobrý deň. Chcem si založiť živnosť a robiť prepravcu s dodávkou typu L3H2 , do ktorej by sa mali zmestiť štyri europalety, čo je k tomu potrebné? Aké podmienky musí spĺňať vozidlo, aké podmienky musím spĺňať ja? Viem, že je tam toho viac - vodičák skupiny C, PZP, daň za vozidlo, mýto…

Podnikanie s autom do 3,5 tony je výrazne ľahšie

V prvom rade je dôležité povedať, že medzi prevádzkovaním nákladnej dopravy do 3,5 tony a nad 3,5 tony je obrovský administratívny rozdiel. Preto treba prehodnotiť, či naozaj budete dodávku nad 3,5 t pravidelne využívať. Dodávky vo veľkosti, ktorú uvádzate (L3H2, resp. 4 europalety), sú všetky štandardne do 3,5 tony - s užitočným zaťažením okolo 1000 kg - a vyššia nosnosť je až za príplatok.

Prevádzkovať nákladnú dopravu do 3,5 tony je možné na voľnú živnosť, ktorú vám na počkanie zriadia za 5 eur na okresnom úrade len s občianskym preukazom bez nutnosti ďalšieho dokladovania. Na auto vám stačí obyčajný vodičský preukaz skupiny B, obyčajná diaľničná známka, povinné zmluvné poistenie a poistenie pre prípad zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkovaním cestnej dopravy. Za akékoľvek vozidlo, ktoré používate na podnikanie, musíte zaplatiť ročnú daň z motorového vozidla.

Akým autom sa najlepšie jazdí medzi úradmi?

Ak predsa chcete podnikať s vozidlom nad 3,5 tony, postup je výrazne zložitejší, navyše informačné portály sa výrazne rozchádzajú pri konkrétnych požiadavkách. Podľa webstránky Profivodic.sk musíte splniť nasledovné:

  • Získajte vodičský preukaz skupiny C.
  • Absolvujte lekársku prehliadku a psychologické vyšetrenie. Tieto budete musieť opakovať každých 5 rokov.
  • Získajte Kvalifikačnú kartu vodiča. Potrebujete absolvovať zrýchlený kurz kvalifikácie vodiča v rozsahu 140 hodín. Každých 5 rokov potom musíte vykonať kurz pravidelného výcviku vodičov v rozsahu 35 hodín.
  • Založte si koncesovanú živnosť alebo spoločnosť s ručením obmedzeným. Pri živnosti ručíte celým svojim majetkom, preto odporúčame formu s.r.o. Aj živnostníci podnikajúci v nákladnej doprave nad 3,5 tony však musia byť zapísaní do OR SR.
  • Získajte garanta odbornej spôsobilosti čiže vedúceho dopravy. Môžete buď s nejakým uzavrieť zmluvu, alebo sa ním môžete stať aj vy, ak vykonáte skúšku odbornej spôsobilosti v doprave.
  • Oddýchnite si od prvej várky úradovania a kúpte si vysnívané auto s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony.
  • Podajte žiadosti o vydanie povolenia na prevádzkovanie nákladnej cestnej dopravy nad 3,5 tony, následne podajte žiadosť o vydanie licencie spoločenstva. Tieto sa podávajú na odbore cestnej dopravy a pozemných komunikácií príslušného obvodného úradu.
  • Uzavrite poistné zmluvy - zákonné poistenie PZP, poistenie zodpovednosti za škodu na tovare, prípadne havarijné poistenie auta a poistenie pre podnikateľov. Niektoré poisťovne majú pripravené špeciálne balíky služieb pre dopravcov.
  • Zaregistrujte sa do systému elektronického mýta.
  • Ak nebol zabudovaný od výroby, nechajte si do auta namontovať digitálny tachograf. Získajte kartu vodiča - postup a pracoviská nájdete na portáli digitalnytachograf.sk Tachograf navyše musíte nechať každé 2 roky overiť na STK.

V praxi ide o hodiny úradovania a stovky eur za rôzne poplatky. Niektoré potvrdenia navyše majú obmedzenú platnosť (napr. lekárska prehliadka a psychotest), takže ich musíte pravidelne opakovať. Nehovoriac o tom, že drahé diaľničné mýto a digitálny tachograf obmedzujú neustále, či využívate celú nosnosť auta nad 3,5 tony alebo jazdíte s prázdnym. V takomto prípade môže výber auta výrazne ovplyvniť, koľko času strávite jazdením a koľko vysedávaním na úradoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 372
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 847
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 730
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 979
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 962
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 674
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 136
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 017
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 677
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 333

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop