Cestovať v pohodlí a bezpečí svojho automobilu počas zimného obdobia vyžaduje čoraz viac záujemcov o nákup vozidla z autobazáru. Zároveň to treba chápať aj ako radu pre tých, ktorí si práve vyberajú nové auto - správnym výberom komfortnej výbavy môžete ohromne zvýšiť atraktivitu svojho auta pri ďalšom predaji.
„Vlani sme predali viac než dvojnásobok vozidiel s vyhrievanými sedadlami a 78krát viac s vyhrievaným predným sklom v porovnaní s rokom 2011,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „V prípade nezávislého kúrenia, ktoré úplne mení ranné rituály vodičov v zime tým, že ich zbavuje nutnosti odstraňovať námrazu, eliminuje studené štarty a neuveriteľne zvyšuje tepelný komfort šoféra a celej posádky, evidujeme nárast o 54 % oproti minulému roku. Všeobecne sa tak navzdory miernym tuzemským zimám približujeme nárokmi viac Škandinávii než strednej Európe, “ dodala Topolová.
Vodiči sa okrem nadštandardnej výbavy svojich vozidiel prikláňajú čoraz viac k segmentu SUV a off-road s pohonom 4x4. Podľa štatistík najväčšej siete autobazárov sa v roku 2015 predalo 2,5 krát viac áut s pohonom oboch náprav ako v roku 2011. Najväčšou devízou vozidiel s pohonom všetkých štyroch kolies je lepšia trakcia za zhoršených poveternostných podmienok, najmä v zime. „Aj keď bol zvyšujúci sa záujem našich zákazníkov o autá s pohonom 4 x 4 hlavným trendom minulého roka aj v letných mesiacoch, zima a hroziace zhoršené adhézne podmienky dopyt po nich ešte viac stimulujú. Keď sú cesty pokryté snehom a poľadovicou sa ukazuje, že voľba pohonu všetkých kolies má svoje opodstatnenie aj v našich podmienkach,“ doplnila Topolová.
Údaje predajov spoločnosti AAA AUTO potvrdzujú, že záujemcovia sa pri rozhodovaní o kúpe jazdeného auta riadia nielen jeho značkou, typom, nájazdom kilometrov, cenou a vekom, ale stále pozornejšie tiež úrovňou jeho výbavy. Slovenskí vodiči siahajú po prvotriednej výbave, ktorá im zaručí bezpečnejšiu a pohodlnejšiu jazdu v akýchkoľvek podmienkach. Obľúbeným sa stali vozidlá s automatickým denným svietením, vďaka ktorému už vodič nemusí myslieť na povinnosť svietiť, ktorých predaj za posledný rok zaznamenal nárast o viac ako 400 %.
Autor: TASR / Michael Kasarda