Toto sú najbezpečnejšie autá roku 2015 podľa Euro NCAP

Prinášame prehľad najbezpečnejších áut vo svojej triede podľa Euro NCAP.

(Zdroj: Euro NCAP)

Organizácia Euro NCAP vo svojej tlačovej správe zo stredy tohto týždňa zverejnila zoznam najbezpečnejších áut vo svojej triede, testovaných v roku 2015. V nedávno skončenom roku bol zavedený nový test. Čelný náraz s úplným prekrytím.

Ak by sme mali dodržať názvoslovie jednotlivých tried podľa Euro NCAP, tak potom sa víťazom medzi veľkými off-roadmi stalo Volvo XC90. Pomohlo mu hlavne vynikajúce 97 percentné skóre za ochranu dospelých a plný zisk za prítomnosť bezpečnostných asistentov.

Volvo XC90. Ochrana dospelých: 97%; Deti: 87%; Chodci: 72%; Asistenčné systémy: 100%; zisk 5 hviezdičiek

O kategóriu nižšie, podľa euro NCAP v triede malých off-roadov, zvíťazilo SUV Mercedes GLC. Ochrana dospelých: 95%; Deti: 89%; Chodci: 82%; Asistenčné systémy: 71%; zisk 5 hviezdičiek

Jaguar XE. Ochrana dospelých: 92%; Deti: 82%; Chodci: 81%; Asistenčné systémy: 82%; zisk 5 hviezdičiek

Infiniti Q30. Ochrana dospelých: 84%; Deti: 86%; Chodci: 91%; Asistenčné systémy: 81%; zisk 5 hviezdičiek

Honda Jazz. Ochrana dospelých: 93%; Deti: 85%; Chodci: 73%; Asistenčné systémy: 71%; zisk 5 hviezdičiek

Ford Galaxy. Ochrana dospelých: 87%; Deti: 87%; Chodci: 79%; Asistenčné systémy: 71%; zisk 5 hviezdičiek

Volkswagen Touran. Ochrana dospelých: 88%; Deti: 89%; Chodci: 71%; Asistenčné systémy: 76%; zisk 5 hviezdičiek

Mazda MX-5. Ochrana dospelých: 84%; Deti: 80%; Chodci: 93%; Asistenčné systémy: 64%; zisk 4 hviezdičiek

Zisk štyroch hviezdičiek v prípade Mazdy MX-5 má na svedomí najmä horšie skoré za asistenčné systémy. Podobne dopadlo v uplynulom roku aj Audi TT. Podrobnejšie sme sa tomu venovali v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Audi TT získalo v testoch NCAP len štyri hviezdičky

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 706
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 925
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 931
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 824
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 931
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 757
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 609
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 572
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 982

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.