Drahovský: Napriek nárastu je 274 obetí na cestách dobrý výsledok

Vlani zomrelo pri nehodách až 80 chodcov, čo je o 22 viac ako v roku 2014.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Medziročné zvýšenie počtu usmrtených na slovenských cestách o 15 ľudí, čo je nárast približne o päť percent, je síce smutné, ale pri porovnaní viacerých rokov dozadu, keď na vozovkách zomieralo okolo 600 ľudí ročne, ide o priaznivý výsledok. Pre TASR to povedal dopravný expert Jozef Drahovský.

Podľa štatistík ministerstva vnútra sa v roku 2015 stalo na slovenských cestách 13.535 dopravných nehôd, pri ktorých zomrelo 274 ľudí. V porovnaní s rokom 2014 je to nárast o 15 obetí.

Najväčší nárast usmrtených zaznamenal rezort vnútra medzi chodcami. Vlani ich pri nehodách zomrelo až 80, čo v porovnaní s rokom 2014 predstavuje nárast o 22 ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Najviac usmrtených chodcov je tam, kde sa pohybujú po vozovke za zhoršenej viditeľnosti a vodiči ich zbadajú neskoro. Preto počet usmrtených chodcov je najvyšší v miestach, kde obce nemajú vybudované chodníky a verejné osvetlenie a chodci chodia po vozovke v tmavom oblečení bez reflexných prvkov," skonštatoval Drahovský.

Polícia aj pre nárast počtu usmrtených chodcov apeluje na používanie reflexných prvkov, ktoré môžu byť rozhodujúce pri záchrane života.

Najviac chodcov zomieralo vo veku 51 až 70 rokov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 442
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 227
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 083
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 046
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 013
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 398
  7. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 847
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 574
  9. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 4 078
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 020

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Dunajská Atlantída navždy zmizla pod vodou

Ako zmizlo jedno z najkurióznejších miest v Európe, ostrov Ada Kaleh.

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

ŠPORT

Sagan: Môj fanklub a moji fanúšikovia sú dve veci

Majster sveta prišiel na Slovensko.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.