SME

BMW i3 či Nissan Leaf dostanú konkurenta, Chevrolet Bolt sľubuje dojazd 320 km

Batériové zdroje sú umiestnené pod podlahou kabíny. Za dve hodiny nabíjania z 240V zásuvky vraj ponúknu dojazd 80 km.

(Zdroj: Chevrolet)

Americká automobilka Chevrolet už nejaký ten čas avizovala, že na trh prinesie elektromobil s dlhým dojazdom určený pre masy. Svoje ambície najprv pretavila do konceptu hatchbacku s označením Bolt, ktorý sa svetu ukázal minulý rok v Detroite.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešiel rok a z konceptu sa stala rovnomenná produkčná verzia. Svetovú premiéru zažila na výstave Consumer Electronics Show v Las Vegas, ale podrobnosti o jej vnútornostiach Chevrolet odhalil až na prebiehajúcom autosalóne v Detroite.

Päťdverový elektromobil, ktorý má byť konkurentom BMW i3 či Nissanu Leaf, sa má na výrobné linky dostať do konca tohto roka. V USA sa bude dať kúpiť za 30-tisíc amerických dolárov (po uplatnení daňovej úľavy vo výške 7 500 dolárov). Z tohto hľadiska to teda automobil pre masy veľmi nie je, aj keď je o niečo lacnejší ako BMW i3.

SkryťVypnúť reklamu

Model poháňa jeden elektromotor s výkonom 150 kW a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm. Na stovku zrýchli za menej ako sedem sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 145 km/h.

Automobilka sľubuje dojazd 320 km na jedno nabitie. Zabezpečiť to má li-ion batéria s vysokým obsahom niklu a kapacitou 60 kWh, ktorú tvorí 288 článkov. Rozdelené sú do piatich sekcií pod podlahou kabíny.

Za dve hodiny nabíjania z 240V zásuvky vraj ponúknu dojazd 80 km. S rýchlonabíjačkou sa za 30 minút nabijú pre dojazd 145 km. Hmotnosť batérie je 435 kg a pri jej vývoji Chevrolet spolupracoval s firmou LG. Dáva na ňu záruku osem rokov alebo 160-tisíc km.

Elektromobil disponuje regeneratívnym brzdením, ktoré spolu s upraveným softwarom umožní za určitých situácii ovládať vozidlo len jedným pedálom. Inými slovami, Bolt v režime Low alebo po aktivácii funkcie Regen On Demand zastaví sám, stačí dať dolu nohu z plynu.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

V interiéri nájdeme multimediálny systém s 10,2-palcovým dotykovým displejom a upravenou navigáciou tak, aby vyhľadávala čo najekologickejšie trasy a informovala o nabíjacích staniciach v okolí. Pri dĺžke 4166 mm, šírke 1765 mm a výške 1594 mm ponúkne Bolt batožinový priestor s objemom 478 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 423
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 128
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 674
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 468
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 155
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 153
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 080
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  2. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  3. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  4. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  5. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  6. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  7. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  8. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 98 838
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 047
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 12 626
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 380
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 306
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 559
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 843
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 112
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu