Budúcnosť trojvalca EcoBoost: Uhlíkové vlakna, elektrické turbo a vypínanie valca

Ford zatiaľ nevidí budúcnosť v dvojvalcových motoroch a radšej pripravuje vylepšenia pre trojvalec EcoBoost.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ford)

V minulom týždni zverejnila svoje plány do budúcnosti, týkajúce sa motorov EcoBoost, automobilka Ford. Stalo sa tak počas autosalónu v Detroite. V priebehu niekoľkých rokov sa tak zrejme dočkáme odľahčených agregátov,vybavených elektrickým turbom a systémom deaktivácie valcov. Informácie priniesol portál autocar.co.uk.

Použitie dvojvalcových motorov predstavitelia značky zamietli aj z dôvodu zvýšených vibrácií prenášaných z pohonnej jednotky do kabíny.

O rotujúcej deaktivácii jedného z valcov v prípade trojvalcového motora 1,0 EcoBoost sme už podrobnejšie písali v nasledujúcom článku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Trojvalec Fordu kvôli úspore odpojí jeden valec

Litrová pohonná jednotka Fordu je už trojnásobným držiteľom ocenenia motor roka (International Engine of the Year). Výrobca však pokračuje v jej vývoji a vylepšenej verzie sa dočkáme pravdepodobne už do konca desaťročia.

Motor odľahčia o 15 percent

Jednou z hlavných výhod má byť odľahčenie motora o 13 kg, čo v prípade trojvalca znamená zníženie hmotnosti o 15,5%. Okrem hojnejšieho využitia hliníka si Ford pomohol aj použitím materiálu z uhlíkových vlákien pri výrobe olejovej vane. Výraznú úsporu dosiahol v prípade bloku motora, ktorého hmotnosť dokázala automobilka znížiť zo súčasných 23,5 kg na 14 kg.

V praxi by malo odľahčenie priniesť približne 4,5% zníženie spotreby a emisií. Zavedeniu technológie do sériovej výroby momentálne bránia vysoké náklady. Spolu s poklesom cien sa očakáva, že motory vyrobené aj z uhlíkových vlákien to zoberú na trh útokom.

Presadí sa elektrické turbo?

Z ďalších technológií, na ktoré sa Ford pozerá, zaujalo elektrické turbo. To nevyužíva na svoj pohon výfukové plyny ako klasické turbo, ani nie je mechanicky spojené s motorom ako kompresor. Pre zvýšenie plniaceho tlaku využíva vlastný elektromotor.

Jeho výhodou je okamžitá reakcia na stlačenie plynového pedála, eliminuje tzv. turbodieru. S touto technológiou pracujú aj ďalšie automobilky, napríklad Audi. V jeho prípade bude elektrické turbo len malým pomocníkom pre klasické turbo, ktorému má pomáhať v nízkych otáčkach. Aké riešenie zvolí Ford a či sa elektrické turbo v jeho prípade presadí, ukáže budúcnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Audi predstavilo koncept TT Clubsport s elektrickým biturbom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  7. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  4. TOP trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  5. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  8. Realitná činnosť ako podnikanie
  9. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  10. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 25 742
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 21 954
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 14 431
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 050
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 792
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 539
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 136
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 585
  10. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 1 915

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchádzajúci generál Macko: Gajdoša zomlela SNS, rezort neriadi on

Je chybou, že ministerstvo obrany odmieta verejnú diskusiu. Tá vnútorná prebieha tiež len formálne, poukazuje dlhoročný dôstojník.

komentár petra tkačenka

So žralokmi z SNS sa koalície nerobia

Žralok hryzie rýchlo, nemilosrdne a efektívne – preto tu stále je.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 Fastback: Štýl s minimom kompromisov (test)

Elegantné tvary päťdverového kupé prinútia nejedného majiteľa hatchbacku zaváhať, či sa rozhodol správne.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.