SME
reklama

Budúcnosť trojvalca EcoBoost: Uhlíkové vlakna, elektrické turbo a vypínanie valca

Ford zatiaľ nevidí budúcnosť v dvojvalcových motoroch a radšej pripravuje vylepšenia pre trojvalec EcoBoost.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ford)

V minulom týždni zverejnila svoje plány do budúcnosti, týkajúce sa motorov EcoBoost, automobilka Ford. Stalo sa tak počas autosalónu v Detroite. V priebehu niekoľkých rokov sa tak zrejme dočkáme odľahčených agregátov,vybavených elektrickým turbom a systémom deaktivácie valcov. Informácie priniesol portál autocar.co.uk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Použitie dvojvalcových motorov predstavitelia značky zamietli aj z dôvodu zvýšených vibrácií prenášaných z pohonnej jednotky do kabíny.

O rotujúcej deaktivácii jedného z valcov v prípade trojvalcového motora 1,0 EcoBoost sme už podrobnejšie písali v nasledujúcom článku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečítajte si tiež:Trojvalec Fordu kvôli úspore odpojí jeden valecČítajte 

Litrová pohonná jednotka Fordu je už trojnásobným držiteľom ocenenia motor roka (International Engine of the Year). Výrobca však pokračuje v jej vývoji a vylepšenej verzie sa dočkáme pravdepodobne už do konca desaťročia.

Motor odľahčia o 15 percent

Jednou z hlavných výhod má byť odľahčenie motora o 13 kg, čo v prípade trojvalca znamená zníženie hmotnosti o 15,5%. Okrem hojnejšieho využitia hliníka si Ford pomohol aj použitím materiálu z uhlíkových vlákien pri výrobe olejovej vane. Výraznú úsporu dosiahol v prípade bloku motora, ktorého hmotnosť dokázala automobilka znížiť zo súčasných 23,5 kg na 14 kg.

V praxi by malo odľahčenie priniesť približne 4,5% zníženie spotreby a emisií. Zavedeniu technológie do sériovej výroby momentálne bránia vysoké náklady. Spolu s poklesom cien sa očakáva, že motory vyrobené aj z uhlíkových vlákien to zoberú na trh útokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presadí sa elektrické turbo?

Z ďalších technológií, na ktoré sa Ford pozerá, zaujalo elektrické turbo. To nevyužíva na svoj pohon výfukové plyny ako klasické turbo, ani nie je mechanicky spojené s motorom ako kompresor. Pre zvýšenie plniaceho tlaku využíva vlastný elektromotor.

Jeho výhodou je okamžitá reakcia na stlačenie plynového pedála, eliminuje tzv. turbodieru. S touto technológiou pracujú aj ďalšie automobilky, napríklad Audi. V jeho prípade bude elektrické turbo len malým pomocníkom pre klasické turbo, ktorému má pomáhať v nízkych otáčkach. Aké riešenie zvolí Ford a či sa elektrické turbo v jeho prípade presadí, ukáže budúcnosť.

Prečítajte si tiež:Audi predstavilo koncept TT Clubsport s elektrickým biturbomČítajte 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 697
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 527
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 495
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 023
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 683
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 988
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 658
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 404
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  2. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  3. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  4. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  5. Martin Pánik: Sú premnožené
  6. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  7. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  8. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 458
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 337
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 192
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 342
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 331
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 732
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu