Budúcnosť trojvalca EcoBoost: Uhlíkové vlakna, elektrické turbo a vypínanie valca

Ford zatiaľ nevidí budúcnosť v dvojvalcových motoroch a radšej pripravuje vylepšenia pre trojvalec EcoBoost.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ford)

V minulom týždni zverejnila svoje plány do budúcnosti, týkajúce sa motorov EcoBoost, automobilka Ford. Stalo sa tak počas autosalónu v Detroite. V priebehu niekoľkých rokov sa tak zrejme dočkáme odľahčených agregátov,vybavených elektrickým turbom a systémom deaktivácie valcov. Informácie priniesol portál autocar.co.uk.

Použitie dvojvalcových motorov predstavitelia značky zamietli aj z dôvodu zvýšených vibrácií prenášaných z pohonnej jednotky do kabíny.

O rotujúcej deaktivácii jedného z valcov v prípade trojvalcového motora 1,0 EcoBoost sme už podrobnejšie písali v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Trojvalec Fordu kvôli úspore odpojí jeden valec

Litrová pohonná jednotka Fordu je už trojnásobným držiteľom ocenenia motor roka (International Engine of the Year). Výrobca však pokračuje v jej vývoji a vylepšenej verzie sa dočkáme pravdepodobne už do konca desaťročia.

Motor odľahčia o 15 percent

Jednou z hlavných výhod má byť odľahčenie motora o 13 kg, čo v prípade trojvalca znamená zníženie hmotnosti o 15,5%. Okrem hojnejšieho využitia hliníka si Ford pomohol aj použitím materiálu z uhlíkových vlákien pri výrobe olejovej vane. Výraznú úsporu dosiahol v prípade bloku motora, ktorého hmotnosť dokázala automobilka znížiť zo súčasných 23,5 kg na 14 kg.

V praxi by malo odľahčenie priniesť približne 4,5% zníženie spotreby a emisií. Zavedeniu technológie do sériovej výroby momentálne bránia vysoké náklady. Spolu s poklesom cien sa očakáva, že motory vyrobené aj z uhlíkových vlákien to zoberú na trh útokom.

Presadí sa elektrické turbo?

Z ďalších technológií, na ktoré sa Ford pozerá, zaujalo elektrické turbo. To nevyužíva na svoj pohon výfukové plyny ako klasické turbo, ani nie je mechanicky spojené s motorom ako kompresor. Pre zvýšenie plniaceho tlaku využíva vlastný elektromotor.

Jeho výhodou je okamžitá reakcia na stlačenie plynového pedála, eliminuje tzv. turbodieru. S touto technológiou pracujú aj ďalšie automobilky, napríklad Audi. V jeho prípade bude elektrické turbo len malým pomocníkom pre klasické turbo, ktorému má pomáhať v nízkych otáčkach. Aké riešenie zvolí Ford a či sa elektrické turbo v jeho prípade presadí, ukáže budúcnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Audi predstavilo koncept TT Clubsport s elektrickým biturbom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 936
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 4 014
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 810
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 572
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 490
  6. Splnený sen 1 437
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 308
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 175
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 984
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 918

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.