Budúcnosť trojvalca EcoBoost: Uhlíkové vlakna, elektrické turbo a vypínanie valca

Ford zatiaľ nevidí budúcnosť v dvojvalcových motoroch a radšej pripravuje vylepšenia pre trojvalec EcoBoost.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ford)

V minulom týždni zverejnila svoje plány do budúcnosti, týkajúce sa motorov EcoBoost, automobilka Ford. Stalo sa tak počas autosalónu v Detroite. V priebehu niekoľkých rokov sa tak zrejme dočkáme odľahčených agregátov,vybavených elektrickým turbom a systémom deaktivácie valcov. Informácie priniesol portál autocar.co.uk.

Použitie dvojvalcových motorov predstavitelia značky zamietli aj z dôvodu zvýšených vibrácií prenášaných z pohonnej jednotky do kabíny.

O rotujúcej deaktivácii jedného z valcov v prípade trojvalcového motora 1,0 EcoBoost sme už podrobnejšie písali v nasledujúcom článku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Trojvalec Fordu kvôli úspore odpojí jeden valec

Litrová pohonná jednotka Fordu je už trojnásobným držiteľom ocenenia motor roka (International Engine of the Year). Výrobca však pokračuje v jej vývoji a vylepšenej verzie sa dočkáme pravdepodobne už do konca desaťročia.

Motor odľahčia o 15 percent

Jednou z hlavných výhod má byť odľahčenie motora o 13 kg, čo v prípade trojvalca znamená zníženie hmotnosti o 15,5%. Okrem hojnejšieho využitia hliníka si Ford pomohol aj použitím materiálu z uhlíkových vlákien pri výrobe olejovej vane. Výraznú úsporu dosiahol v prípade bloku motora, ktorého hmotnosť dokázala automobilka znížiť zo súčasných 23,5 kg na 14 kg.

V praxi by malo odľahčenie priniesť približne 4,5% zníženie spotreby a emisií. Zavedeniu technológie do sériovej výroby momentálne bránia vysoké náklady. Spolu s poklesom cien sa očakáva, že motory vyrobené aj z uhlíkových vlákien to zoberú na trh útokom.

Presadí sa elektrické turbo?

Z ďalších technológií, na ktoré sa Ford pozerá, zaujalo elektrické turbo. To nevyužíva na svoj pohon výfukové plyny ako klasické turbo, ani nie je mechanicky spojené s motorom ako kompresor. Pre zvýšenie plniaceho tlaku využíva vlastný elektromotor.

Jeho výhodou je okamžitá reakcia na stlačenie plynového pedála, eliminuje tzv. turbodieru. S touto technológiou pracujú aj ďalšie automobilky, napríklad Audi. V jeho prípade bude elektrické turbo len malým pomocníkom pre klasické turbo, ktorému má pomáhať v nízkych otáčkach. Aké riešenie zvolí Ford a či sa elektrické turbo v jeho prípade presadí, ukáže budúcnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Audi predstavilo koncept TT Clubsport s elektrickým biturbom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  7. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  5. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  6. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  7. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  8. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  9. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  10. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 973
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 470
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 960
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 048
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 450
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 094
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 740
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 4 474
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 187
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 860

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.