Deti nepatria do auta

Nie je to zvláštne? Hoci po cestách jazdia autá už nejakých 130 rokov, ani zďaleka nejde o vhodný spôsob prepravy detí. Deti a autá vôbec nejdú dokopy.

(Zdroj: Ilustračné - BMW)

Keď Chrysler predstavil v Detroite model Pacifica - novú generáciu Grand Voyageru, ktorý sa u nás predával najprv pod značkou Chrysler a neskôr Lancia - spomínal mnohé vychytávky, ktoré by mali deťom spríjemniť cestu.

Jednou z nich je aplikácia "Are we there yet?", ktorá zobrazuje polohu na mape a údaje o ceste (podobne ako obrazovky v lietadlách), no vo veselej grafike tak, aby ponúkala ratolestiam zrozumiteľnú odpoveď na otázku "kedy tam už budeme?"

(Na videu od 2:00)

Chrysler Pacifica má aj ďalšie prvky výbavy, ktoré by mohli rodičov zaujať, napríklad zabudovaný vysávač, s ktorým môžete drobizg pripraviť o tie vytúžené drobné kúsky Lega či Playmobilu, ktoré distribuujú po aute. Treba dodať, že prvý zabudovaný vysávač v aute dostalo MPV Honda Odyssey v roku 2013.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Chrysler Pacifica: rodinný van, ktorý môžeme Američanom závidieť

Aj keď auto bolo navrhnuté na prepravu osôb, nie je vhodným dopravným prostriedkom pre deti. Alebo deti nie sú vhodným nákladom pre auto. Sú príliš malé, takže k nim potrebujete akúsi redukciu v podobe autosedačky, príliš krehké, príliš ťarbavé.

A koľko neporiadku vedia deti narobiť! Pocapkané okná, hluk, omrvinky, blato, šušne, obalový materiál, kusy oblečenia a doplnkov, tie drobné plastové sprostosti z fliaš Rajec. To všetko sa ocitne v aute v momente, keď doň vpustíte mladistvých.

Aj Renault zabudol Kevina doma

V tomto ohľade je zaujímavý Renault - z komunikácie nového modelu Espace úplne vypustil akúkoľvek zmienku o deťoch. Prelistujte si brožúru a uvidíte, že sú v nej síce odfotení tridsaťroční ľudia v béžových svetroch a s tmavými rúžmi, no žiadne detváky.

Nie je celkom prirodzené, že deti by mali mať svoje miesto v prezentácií veľkého sedemmiestneho SUV/MPV Crossoveru? Možno len produktové oddelenie Renaultu pri fotení nechcelo, aby im v Espace tí malí fagani okopali zadné sedadlá.

sni_mka-obrazovky-2016-01-19-o-13.04.52_r6973_res.jpg

Muž na obrázku je evidentne šťastný z toho, že v aute nemusí voziť deti.

Foto: Brožúra k Renaultu Espace

Aké je ideálne auto na prevoz detí?

Malé zrkadielko na sledovanie zadného radu. Vysávače a displeje v operadlách predných sedadiel sú síce veci, ktoré vyzerajú dobre na prezentačnom videu, no o ich reálnej uplatniteľnosti pochybujem - špeciálne, ak do vysávača potrebujete špeciálne vrecká, nepochybne dostupné len u dílera.

Čo keby niekto konečne naozaj navrhol auto na prevoz detí? Interiér za zadnými sedačkami ľahko umývateľný napríklad vysokotlakovým čističom. Deti majú rôzne veľkosti, ale nám stačí jeden druh sedačky, lebo ten nebude pohodlný pre nikoho.

Pridajme rovnú nízku podlahu, aby sa dobre nastupovalo, a držadlá - žiadne pásy, bezpečnosť je otázkou prirodzeného výberu. A priestor pre pasažierov by mohol byť od pracoviska vodiča oddelený sklom, aby mal vodič aspoň na chvíľu pokoj.

Hovorím to stále - deti patria do autobusov.

Autor je zatiaľ bezdetný.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.