Deti nepatria do auta

Nie je to zvláštne? Hoci po cestách jazdia autá už nejakých 130 rokov, ani zďaleka nejde o vhodný spôsob prepravy detí. Deti a autá vôbec nejdú dokopy.

(Zdroj: Ilustračné - BMW)

Keď Chrysler predstavil v Detroite model Pacifica - novú generáciu Grand Voyageru, ktorý sa u nás predával najprv pod značkou Chrysler a neskôr Lancia - spomínal mnohé vychytávky, ktoré by mali deťom spríjemniť cestu.

Jednou z nich je aplikácia "Are we there yet?", ktorá zobrazuje polohu na mape a údaje o ceste (podobne ako obrazovky v lietadlách), no vo veselej grafike tak, aby ponúkala ratolestiam zrozumiteľnú odpoveď na otázku "kedy tam už budeme?"

(Na videu od 2:00)

Chrysler Pacifica má aj ďalšie prvky výbavy, ktoré by mohli rodičov zaujať, napríklad zabudovaný vysávač, s ktorým môžete drobizg pripraviť o tie vytúžené drobné kúsky Lega či Playmobilu, ktoré distribuujú po aute. Treba dodať, že prvý zabudovaný vysávač v aute dostalo MPV Honda Odyssey v roku 2013.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Chrysler Pacifica: rodinný van, ktorý môžeme Američanom závidieť

Aj keď auto bolo navrhnuté na prepravu osôb, nie je vhodným dopravným prostriedkom pre deti. Alebo deti nie sú vhodným nákladom pre auto. Sú príliš malé, takže k nim potrebujete akúsi redukciu v podobe autosedačky, príliš krehké, príliš ťarbavé.

A koľko neporiadku vedia deti narobiť! Pocapkané okná, hluk, omrvinky, blato, šušne, obalový materiál, kusy oblečenia a doplnkov, tie drobné plastové sprostosti z fliaš Rajec. To všetko sa ocitne v aute v momente, keď doň vpustíte mladistvých.

Aj Renault zabudol Kevina doma

V tomto ohľade je zaujímavý Renault - z komunikácie nového modelu Espace úplne vypustil akúkoľvek zmienku o deťoch. Prelistujte si brožúru a uvidíte, že sú v nej síce odfotení tridsaťroční ľudia v béžových svetroch a s tmavými rúžmi, no žiadne detváky.

Nie je celkom prirodzené, že deti by mali mať svoje miesto v prezentácií veľkého sedemmiestneho SUV/MPV Crossoveru? Možno len produktové oddelenie Renaultu pri fotení nechcelo, aby im v Espace tí malí fagani okopali zadné sedadlá.

sni_mka-obrazovky-2016-01-19-o-13.04.52_r6973_res.jpg

Muž na obrázku je evidentne šťastný z toho, že v aute nemusí voziť deti.

Foto: Brožúra k Renaultu Espace

Aké je ideálne auto na prevoz detí?

Malé zrkadielko na sledovanie zadného radu. Vysávače a displeje v operadlách predných sedadiel sú síce veci, ktoré vyzerajú dobre na prezentačnom videu, no o ich reálnej uplatniteľnosti pochybujem - špeciálne, ak do vysávača potrebujete špeciálne vrecká, nepochybne dostupné len u dílera.

Čo keby niekto konečne naozaj navrhol auto na prevoz detí? Interiér za zadnými sedačkami ľahko umývateľný napríklad vysokotlakovým čističom. Deti majú rôzne veľkosti, ale nám stačí jeden druh sedačky, lebo ten nebude pohodlný pre nikoho.

Pridajme rovnú nízku podlahu, aby sa dobre nastupovalo, a držadlá - žiadne pásy, bezpečnosť je otázkou prirodzeného výberu. A priestor pre pasažierov by mohol byť od pracoviska vodiča oddelený sklom, aby mal vodič aspoň na chvíľu pokoj.

Hovorím to stále - deti patria do autobusov.

Autor je zatiaľ bezdetný.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 425
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 047
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 582
  4. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 502
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 418
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 256
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 831
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 678
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 619
  10. Splnený sen 1 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.