Deti nepatria do auta

Nie je to zvláštne? Hoci po cestách jazdia autá už nejakých 130 rokov, ani zďaleka nejde o vhodný spôsob prepravy detí. Deti a autá vôbec nejdú dokopy.

(Zdroj: Ilustračné - BMW)

Keď Chrysler predstavil v Detroite model Pacifica - novú generáciu Grand Voyageru, ktorý sa u nás predával najprv pod značkou Chrysler a neskôr Lancia - spomínal mnohé vychytávky, ktoré by mali deťom spríjemniť cestu.

Jednou z nich je aplikácia "Are we there yet?", ktorá zobrazuje polohu na mape a údaje o ceste (podobne ako obrazovky v lietadlách), no vo veselej grafike tak, aby ponúkala ratolestiam zrozumiteľnú odpoveď na otázku "kedy tam už budeme?"

(Na videu od 2:00)

Chrysler Pacifica má aj ďalšie prvky výbavy, ktoré by mohli rodičov zaujať, napríklad zabudovaný vysávač, s ktorým môžete drobizg pripraviť o tie vytúžené drobné kúsky Lega či Playmobilu, ktoré distribuujú po aute. Treba dodať, že prvý zabudovaný vysávač v aute dostalo MPV Honda Odyssey v roku 2013.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Chrysler Pacifica: rodinný van, ktorý môžeme Američanom závidieť

Aj keď auto bolo navrhnuté na prepravu osôb, nie je vhodným dopravným prostriedkom pre deti. Alebo deti nie sú vhodným nákladom pre auto. Sú príliš malé, takže k nim potrebujete akúsi redukciu v podobe autosedačky, príliš krehké, príliš ťarbavé.

A koľko neporiadku vedia deti narobiť! Pocapkané okná, hluk, omrvinky, blato, šušne, obalový materiál, kusy oblečenia a doplnkov, tie drobné plastové sprostosti z fliaš Rajec. To všetko sa ocitne v aute v momente, keď doň vpustíte mladistvých.

Aj Renault zabudol Kevina doma

V tomto ohľade je zaujímavý Renault - z komunikácie nového modelu Espace úplne vypustil akúkoľvek zmienku o deťoch. Prelistujte si brožúru a uvidíte, že sú v nej síce odfotení tridsaťroční ľudia v béžových svetroch a s tmavými rúžmi, no žiadne detváky.

Nie je celkom prirodzené, že deti by mali mať svoje miesto v prezentácií veľkého sedemmiestneho SUV/MPV Crossoveru? Možno len produktové oddelenie Renaultu pri fotení nechcelo, aby im v Espace tí malí fagani okopali zadné sedadlá.

sni_mka-obrazovky-2016-01-19-o-13.04.52_r6973_res.jpg

Muž na obrázku je evidentne šťastný z toho, že v aute nemusí voziť deti.

Foto: Brožúra k Renaultu Espace

Aké je ideálne auto na prevoz detí?

Malé zrkadielko na sledovanie zadného radu. Vysávače a displeje v operadlách predných sedadiel sú síce veci, ktoré vyzerajú dobre na prezentačnom videu, no o ich reálnej uplatniteľnosti pochybujem - špeciálne, ak do vysávača potrebujete špeciálne vrecká, nepochybne dostupné len u dílera.

Čo keby niekto konečne naozaj navrhol auto na prevoz detí? Interiér za zadnými sedačkami ľahko umývateľný napríklad vysokotlakovým čističom. Deti majú rôzne veľkosti, ale nám stačí jeden druh sedačky, lebo ten nebude pohodlný pre nikoho.

Pridajme rovnú nízku podlahu, aby sa dobre nastupovalo, a držadlá - žiadne pásy, bezpečnosť je otázkou prirodzeného výberu. A priestor pre pasažierov by mohol byť od pracoviska vodiča oddelený sklom, aby mal vodič aspoň na chvíľu pokoj.

Hovorím to stále - deti patria do autobusov.

Autor je zatiaľ bezdetný.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 543
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 578
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 346
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 493
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 451
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 374
  7. Kam do tepla v januári? 2 390
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 155
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 013
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 202

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open. Tak ďaleko nikdy nebola.

SVET

Ďalšia šanca na referendum o brexite? Podporil ho Blair aj Farage

Aj Briti si myslia, že by rozhodli inak.

SVET

Babiša a Faltýnka vydajú na trestné stíhanie

Babiš v prejave zopakoval, že kauza je podľa neho zmanipulovaná.

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou.

Neprehliadnite tiež

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.