Recenzia čitateľa: Honda Accord kupé z roku 98 má nadčasový dizajn

Nielen vzhľadom, ale aj jazdnými vlastnosťami a spoľahlivosťou zabodovala Honda v očiach čitateľa. Mínusom je nižší výkon motora.

(Zdroj: Erik Madara)

Po dlhšej odmlke sa vraciame k recenziám jazdených vozidiel našich čitateľov. Dnes sa zoznamujeme s Hondou Accord kupé Erika Madara.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rozhodol som sa vám priblížiť môj pohľad na Hondu Accord kupé, aj keď už nie som jej majiteľom. Bolo to moje tretie auto, po Nissane Primera a Toyote Camry.

Dlho sa mi toto kupé páčilo a jedného dňa som našiel jedno pekné s manuálnou prevodovkou na predaj. Väčšinou som narážal v inzerátoch na samé štvorstupňové automaty a to nie je nič pre mňa.

Kupé ponúka dostatok priestoru aj vzadu

Čo sa mi vždy páčilo na tomto aute, bola jeho nadčasovosť. Dizajnovo vyzerá výborne ešte aj dnes a hlavne interiér pôsobí na auto z roku 98 skutočne vynikajúco. Kvalitné materiály, veľmi pohodlné sedačky, všade koža, výborná lakťová opierka...

Rovnako výbava je na auto tohoto ročníka celkom slušná. Všetko v elektrike vrátane strešného okna, vyhrievané sedačky (vodičova dokonca elektricky nastavovateľná) automatická klimatizácia,...

Kabína je výborne odhlučnená. Jednoducho fajn priestor na pohodlnú, kľudne aj dlhú jazdu. Možno sa budete diviť, ale aj vzadu.

Je to síce kupé, ale priestor vzadu ponúka skutočne pohodlné cestovanie pre dvoch dospelých ľudí. A to sa tak často nevidí. A tiež sa nemusíte obávať, že nebudete mať dosť miesta na zbalenie batožiny. Toto auto má totiž na kupé nadštandardne veľký kufor, takmer 470 litrov.

Accordu pomáha nízke ťažisko

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, jazdné vlastnosti sú výborné. Accord kupé má nízke ťažisko a zložitý podvozok (dvojica pomocných rámov, lichobežníkové závesy predných a p䝻lúčové závesy zadných kolies) a vďaka tomu sa správa na ceste výborne.

Podvozok ponúka ukážkový kompromis medzi športovou a komfortnou jazdou. Krásne sedí na ceste, a pritom z posádky nevytrasie dušu.

Samozrejme, nedá sa očakávať priamo športové vozenie, ale ani sa netreba bờ zákrut a ostrejšej jazdy. Jednoducho cestovné GT so športovým nádychom. Niekoľkokrát som si vyskúšal pretáčavý šmyk a vždy som ho hravo zvládol. Aj vďaka presnému, citlivému a komunikatívnemu riadeniu s hydraulickým posilňovačom.

Áno, Integra, S2000 alebo Prelude to nie je, ale riadenie je šoférsky aj tak vysoko nadpriemerné. Radosť je tiež radiť manuálnou prevodovkou. Páka má krátke a veľmi presné dráhy.

Motor nevyniká silou ale spoľahlivosťou

Honda v 90-tych rokoch jednoducho robila bezkonkurenčne najlepšie manuálne prevodovky, ktoré ešte aj dnes prekonávajú drvivú väčšinu áut. Za tým si stojím, a keďže jazdím na mnohých autách, mám s čím porovnávať.

Športový pocit trošku kazí motor s výkonom 108 kW a s krútiacim momentom 184 Nm, ale zato je maximálne spoľahlivý.

Zrýchlenie za 10 sekúnd nie je žiadna sláva a je veľká škoda, že sa silnejší šesťvalcový motor nevyrábal aj s manuálnou prevodovkou.

Motor má však na pomery štvorvalca veľmi pekný zvuk, a keď vzopne vTec, aj celkom slušný záťah. Priemerne si vypýta 9 litrov benzínu na 100 km, čo nie je zrovna málo. Brzdy sú, čo si budeme hovoriť, trochu slabé, ako takmer na všetkých Hondách 90-tych rokov. Polhodinka ostrejšej jazdy v serpentínach a už vädnú.

Úpravy

Nový lak, predné xenónové svetlá, zatmavené zadné svetlá, športový výfuk a sanie, imitácia dreva v interiéri potiahnutá karbónovou fóliou, komplet nové audio, 17 palcové perleové disky + pneu Fulda exelero sportcontrol.

Servis a spoľahlivosť

Accord kupé je veľmi spoľahlivé auto. K cenám náhradných dielov sa ani nedokážem vyjadriť, keďže za 3 roky som na aute nemusel absolútne nič riešiť.

Tejto Honde sa na počudovanie vyhýba aj choroba starších Hond a tou je korózia. Týmto problémom Accord kupé jednoducho absolútne netrpí a nájsť toto auto napadnuté koróziou je rarita.

Plusy

Mínusy

dizajn (subjektívne) slabé brzdy
priestrannosť manuálna prevodovka iba so slabším motorom
kvalita a spoľahlivosť
jazdné vlastnosti a ovládanie
manuálna prevodovka

Technické údaje

Motor 2.0 vTec
Výkon 108 kW
Krútiaci moment 184 Nm
Prevodovka manuálna päťstupňová
Pohotovostná hmotnosť 1285 kg
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,1 s
Spotreba 9,0 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  8. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu!
  1. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  2. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  3. Slováci rozhodli o najlepšom!
  4. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  5. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  6. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  7. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  8. Dobrodružstvo s vodou
  9. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  10. Anglická spoločnosť ATG vytvára progresívny tím technikov
  1. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 8 656
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 8 626
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 6 116
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 992
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 797
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok 4 718
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 294
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 798
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 562
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 374

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Premiér ukázal svojim novým spojencom, že opovrhuje ich názormi

Rovnako ako Fico, aj Rezník bude len ťažko presviedčať demokratickú verejnosť, že sa zmenil.

EKONOMIKA

Minúta po minúte: Odborári rokujú s Volkswagenom už hodiny

Vyjednávanie stále trvajú, štrajk tiež.

KOMENTÁRE

Nehovorme len o platoch. Ale o pracovných podmienkach

Nie každé číslo vypadne z analýz, mnohé je vecou dohody.

SVET

Európa nie je supermarket, odkázal Macron do stredu Európy

Stretne sa so stredoeurópskymi lídrami.

Neprehliadnite tiež

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.

Ruskí majstri vytvorili fidget spinner z troch áut

K dvom autám zvareným chrbtami k sebe pridali tretie.

Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test)

Nízka cena nie je jedinou výhodou obľúbeného SUV, hodí sa do mesta aj do terénu.