Recenzia čitateľa: Honda Accord kupé z roku 98 má nadčasový dizajn

Nielen vzhľadom, ale aj jazdnými vlastnosťami a spoľahlivosťou zabodovala Honda v očiach čitateľa. Mínusom je nižší výkon motora.

(Zdroj: Erik Madara)

Po dlhšej odmlke sa vraciame k recenziám jazdených vozidiel našich čitateľov. Dnes sa zoznamujeme s Hondou Accord kupé Erika Madara.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rozhodol som sa vám priblížiť môj pohľad na Hondu Accord kupé, aj keď už nie som jej majiteľom. Bolo to moje tretie auto, po Nissane Primera a Toyote Camry.

Dlho sa mi toto kupé páčilo a jedného dňa som našiel jedno pekné s manuálnou prevodovkou na predaj. Väčšinou som narážal v inzerátoch na samé štvorstupňové automaty a to nie je nič pre mňa.

Kupé ponúka dostatok priestoru aj vzadu

Čo sa mi vždy páčilo na tomto aute, bola jeho nadčasovosť. Dizajnovo vyzerá výborne ešte aj dnes a hlavne interiér pôsobí na auto z roku 98 skutočne vynikajúco. Kvalitné materiály, veľmi pohodlné sedačky, všade koža, výborná lakťová opierka...

Rovnako výbava je na auto tohoto ročníka celkom slušná. Všetko v elektrike vrátane strešného okna, vyhrievané sedačky (vodičova dokonca elektricky nastavovateľná) automatická klimatizácia,...

Kabína je výborne odhlučnená. Jednoducho fajn priestor na pohodlnú, kľudne aj dlhú jazdu. Možno sa budete diviť, ale aj vzadu.

Je to síce kupé, ale priestor vzadu ponúka skutočne pohodlné cestovanie pre dvoch dospelých ľudí. A to sa tak často nevidí. A tiež sa nemusíte obávať, že nebudete mať dosť miesta na zbalenie batožiny. Toto auto má totiž na kupé nadštandardne veľký kufor, takmer 470 litrov.

Accordu pomáha nízke ťažisko

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, jazdné vlastnosti sú výborné. Accord kupé má nízke ťažisko a zložitý podvozok (dvojica pomocných rámov, lichobežníkové závesy predných a p䝻lúčové závesy zadných kolies) a vďaka tomu sa správa na ceste výborne.

Podvozok ponúka ukážkový kompromis medzi športovou a komfortnou jazdou. Krásne sedí na ceste, a pritom z posádky nevytrasie dušu.

Samozrejme, nedá sa očakávať priamo športové vozenie, ale ani sa netreba bờ zákrut a ostrejšej jazdy. Jednoducho cestovné GT so športovým nádychom. Niekoľkokrát som si vyskúšal pretáčavý šmyk a vždy som ho hravo zvládol. Aj vďaka presnému, citlivému a komunikatívnemu riadeniu s hydraulickým posilňovačom.

Áno, Integra, S2000 alebo Prelude to nie je, ale riadenie je šoférsky aj tak vysoko nadpriemerné. Radosť je tiež radiť manuálnou prevodovkou. Páka má krátke a veľmi presné dráhy.

Motor nevyniká silou ale spoľahlivosťou

Honda v 90-tych rokoch jednoducho robila bezkonkurenčne najlepšie manuálne prevodovky, ktoré ešte aj dnes prekonávajú drvivú väčšinu áut. Za tým si stojím, a keďže jazdím na mnohých autách, mám s čím porovnávať.

Športový pocit trošku kazí motor s výkonom 108 kW a s krútiacim momentom 184 Nm, ale zato je maximálne spoľahlivý.

Zrýchlenie za 10 sekúnd nie je žiadna sláva a je veľká škoda, že sa silnejší šesťvalcový motor nevyrábal aj s manuálnou prevodovkou.

Motor má však na pomery štvorvalca veľmi pekný zvuk, a keď vzopne vTec, aj celkom slušný záťah. Priemerne si vypýta 9 litrov benzínu na 100 km, čo nie je zrovna málo. Brzdy sú, čo si budeme hovoriť, trochu slabé, ako takmer na všetkých Hondách 90-tych rokov. Polhodinka ostrejšej jazdy v serpentínach a už vädnú.

Úpravy

Nový lak, predné xenónové svetlá, zatmavené zadné svetlá, športový výfuk a sanie, imitácia dreva v interiéri potiahnutá karbónovou fóliou, komplet nové audio, 17 palcové perleové disky + pneu Fulda exelero sportcontrol.

Servis a spoľahlivosť

Accord kupé je veľmi spoľahlivé auto. K cenám náhradných dielov sa ani nedokážem vyjadriť, keďže za 3 roky som na aute nemusel absolútne nič riešiť.

Tejto Honde sa na počudovanie vyhýba aj choroba starších Hond a tou je korózia. Týmto problémom Accord kupé jednoducho absolútne netrpí a nájsť toto auto napadnuté koróziou je rarita.

Plusy

Mínusy

dizajn (subjektívne) slabé brzdy
priestrannosť manuálna prevodovka iba so slabším motorom
kvalita a spoľahlivosť
jazdné vlastnosti a ovládanie
manuálna prevodovka

Technické údaje

Motor 2.0 vTec
Výkon 108 kW
Krútiaci moment 184 Nm
Prevodovka manuálna päťstupňová
Pohotovostná hmotnosť 1285 kg
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,1 s
Spotreba 9,0 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.