Recenzia čitateľa: Honda Accord kupé z roku 98 má nadčasový dizajn

Nielen vzhľadom, ale aj jazdnými vlastnosťami a spoľahlivosťou zabodovala Honda v očiach čitateľa. Mínusom je nižší výkon motora.

(Zdroj: Erik Madara)

Po dlhšej odmlke sa vraciame k recenziám jazdených vozidiel našich čitateľov. Dnes sa zoznamujeme s Hondou Accord kupé Erika Madara.

Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Rozhodol som sa vám priblížiť môj pohľad na Hondu Accord kupé, aj keď už nie som jej majiteľom. Bolo to moje tretie auto, po Nissane Primera a Toyote Camry.

Dlho sa mi toto kupé páčilo a jedného dňa som našiel jedno pekné s manuálnou prevodovkou na predaj. Väčšinou som narážal v inzerátoch na samé štvorstupňové automaty a to nie je nič pre mňa.

Kupé ponúka dostatok priestoru aj vzadu

Čo sa mi vždy páčilo na tomto aute, bola jeho nadčasovosť. Dizajnovo vyzerá výborne ešte aj dnes a hlavne interiér pôsobí na auto z roku 98 skutočne vynikajúco. Kvalitné materiály, veľmi pohodlné sedačky, všade koža, výborná lakťová opierka...

Rovnako výbava je na auto tohoto ročníka celkom slušná. Všetko v elektrike vrátane strešného okna, vyhrievané sedačky (vodičova dokonca elektricky nastavovateľná) automatická klimatizácia,...

Kabína je výborne odhlučnená. Jednoducho fajn priestor na pohodlnú, kľudne aj dlhú jazdu. Možno sa budete diviť, ale aj vzadu.

Je to síce kupé, ale priestor vzadu ponúka skutočne pohodlné cestovanie pre dvoch dospelých ľudí. A to sa tak často nevidí. A tiež sa nemusíte obávať, že nebudete mať dosť miesta na zbalenie batožiny. Toto auto má totiž na kupé nadštandardne veľký kufor, takmer 470 litrov.

Accordu pomáha nízke ťažisko

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, jazdné vlastnosti sú výborné. Accord kupé má nízke ťažisko a zložitý podvozok (dvojica pomocných rámov, lichobežníkové závesy predných a p䝻lúčové závesy zadných kolies) a vďaka tomu sa správa na ceste výborne.

Podvozok ponúka ukážkový kompromis medzi športovou a komfortnou jazdou. Krásne sedí na ceste, a pritom z posádky nevytrasie dušu.

Samozrejme, nedá sa očakávať priamo športové vozenie, ale ani sa netreba bờ zákrut a ostrejšej jazdy. Jednoducho cestovné GT so športovým nádychom. Niekoľkokrát som si vyskúšal pretáčavý šmyk a vždy som ho hravo zvládol. Aj vďaka presnému, citlivému a komunikatívnemu riadeniu s hydraulickým posilňovačom.

Áno, Integra, S2000 alebo Prelude to nie je, ale riadenie je šoférsky aj tak vysoko nadpriemerné. Radosť je tiež radiť manuálnou prevodovkou. Páka má krátke a veľmi presné dráhy.

Motor nevyniká silou ale spoľahlivosťou

Honda v 90-tych rokoch jednoducho robila bezkonkurenčne najlepšie manuálne prevodovky, ktoré ešte aj dnes prekonávajú drvivú väčšinu áut. Za tým si stojím, a keďže jazdím na mnohých autách, mám s čím porovnávať.

Športový pocit trošku kazí motor s výkonom 108 kW a s krútiacim momentom 184 Nm, ale zato je maximálne spoľahlivý.

Zrýchlenie za 10 sekúnd nie je žiadna sláva a je veľká škoda, že sa silnejší šesťvalcový motor nevyrábal aj s manuálnou prevodovkou.

Motor má však na pomery štvorvalca veľmi pekný zvuk, a keď vzopne vTec, aj celkom slušný záťah. Priemerne si vypýta 9 litrov benzínu na 100 km, čo nie je zrovna málo. Brzdy sú, čo si budeme hovoriť, trochu slabé, ako takmer na všetkých Hondách 90-tych rokov. Polhodinka ostrejšej jazdy v serpentínach a už vädnú.

Úpravy

Nový lak, predné xenónové svetlá, zatmavené zadné svetlá, športový výfuk a sanie, imitácia dreva v interiéri potiahnutá karbónovou fóliou, komplet nové audio, 17 palcové perleové disky + pneu Fulda exelero sportcontrol.

Servis a spoľahlivosť

Accord kupé je veľmi spoľahlivé auto. K cenám náhradných dielov sa ani nedokážem vyjadriť, keďže za 3 roky som na aute nemusel absolútne nič riešiť.

Tejto Honde sa na počudovanie vyhýba aj choroba starších Hond a tou je korózia. Týmto problémom Accord kupé jednoducho absolútne netrpí a nájsť toto auto napadnuté koróziou je rarita.

Plusy

Mínusy

dizajn (subjektívne) slabé brzdy
priestrannosť manuálna prevodovka iba so slabším motorom
kvalita a spoľahlivosť
jazdné vlastnosti a ovládanie
manuálna prevodovka

Technické údaje

Motor 2.0 vTec
Výkon 108 kW
Krútiaci moment 184 Nm
Prevodovka manuálna päťstupňová
Pohotovostná hmotnosť 1285 kg
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,1 s
Spotreba 9,0 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  2. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  3. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  7. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  8. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  9. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  10. Connecting modern comfort with tradition
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 928
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 384
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 029
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 678
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 166
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 904
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 6 431
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 080
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 180

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má veľmi blízko

Zmluva v kauze Horné Plachtince, zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirku provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí