Podľa prvej kontroly má novú diaľničnú známku už takmer tretina áut

Elektronickú diaľničnú známku kontroluje NDS bez potreby zastavenia vozidla. Ročná nálepka na rok 2015 platí do 31. januára.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Národná diaľničná spoločnosť spustila kontrolu úhrady za elektronickú diaľničnú známku. Podľa kontroly zo začiatku tohto týždňa má novú elektronickú známku 29,83% vozidiel, 0,87% vozidiel podlieha oslobodeniu od úhrady a vyšných 69,30% vozidiel môže ešte stále využívať platnosť diaľničnej nálepky z roku 2015. Informovala dnes o tom Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.

Nový typ kontroly sa teda realizuje bez potreby zastavenia vozidla. Nezaplatenie diaľničnej známky sa bude postihovať trestať s využitím inštitút u objektívnej zodpovednosti.

Na kontrolu sa využíva kamerový systém pre každý pruh samostatne, ktorý preveruje úhradu podľa evidenčného čísla. Od februára bude tiež priamo v teréne kontrolovať vozidlá spolu s políciou aj niekoľko špeciálnych mobilných hliadok Národnej diaľničnej spoločnosti.

Minuloročná diaľničná nálepka platí do 31. januára tohto roku. Novú, elektronickú diaľničnú známku si môžete zakúpiť prostredníctvom portálu eznamka.sk, mobilnej aplikácie eznamka, samoobslužných automatov na hraniciach alebo na jednom z 200 distribučných miest, ktorými sú najmä čerpacie stanice.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Vyskúšali sme online nákup diaľničnej známky

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 229
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 486
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 244
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 196
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 085
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 124
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 064
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 998
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 472
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 359

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.