Škoda oslavuje, vyrobila už 18 miliónov áut a pripravuje sa na príchod SUV

Škoda tento míľnik dosiahla po 111-tich rokoch od spustenia produkcie. Jubilejným autom sa stal model Superb Combi.

(Zdroj: Škoda)

Česká automobilka Škoda minulý týždeň vyrobila vozidlo s poradovým číslom 18 miliónov. Jubilejným autom sa stal model Superb Combi v bielom farebnom odtieni Candy, ktorý zišiel z linky východočeského závodu v Kvasinách.

Škoda tento míľnik dosiahla po 111-tich rokoch od spustenia produkcie. Len pre zaujímavosť, hranicu piatich miliónov automobilka prekročila v roku 1991, desiatich miliónov v roku 2006 a pätnástich miliónov v roku 2013. Rast výroby vyústil o rok neskôr do toho, že Škoda prvýkrát vyrobila viac ako milión vozidiel v priebehu jedného roka.

Spoločnosť ďalej informovala, že závod v Kvasinách momentálne prechádza najrozsiahlejšou modernizáciou vo svojej 69-ročnej histórii. Škoda do jeho ďalšieho rozvoja investuje 7 miliárd českých korún.

Plánom je zvýšiť výrobnú kapacitu až na 280-tisíc automobilov ročne a vytvoriť 1300 nových pracovných miest. V minulom roku sa v Kvasinách vyrobilo približne 150-tisíc automobilov.

Modernizácia je prípravou na príchod modelov SUV, ktoré sa majú v budúcnosti vyrábať práve na východe Česka. Slávnostne otvorená už bola nová pilotná hala, v ktorej začne okamžite pracovať okolo 50 zamestnancov. Vybraný tím dostane približne tri roky pred začatím výroby nového modelu technické informácie, ktoré bude musieť vyhodnotiť a zaistiť tak hladký priebeh sériovej výroby.

Kvasiny sú jedným z troch závodov Škody na území Česka. V súčasnosti sa v ňom zhotovujú modely Yeti a Superb.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 389
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 799
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 700
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 965
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 829
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 206
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 172
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 568
  10. Splnený sen 559

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

KULTÚRA

Belgické rádio a minca medzi polkami zadku. Ako Suchet oživil svojho Poirota

Najťažší bol posledný deň nakrúcania.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.