SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Legendárny Hummer H1 sa vracia na trh pod označením HMMWV Gorilla V1

Novinka si poradí so 60-percetným stúpaním a so špeciálnym paketom by nemalo byť problémom ani brodenie do hĺbky 1,5 m.

(Zdroj: AM General)

Spoločnosť AM General už niekoľko desaťročí vyrába terénne vozidlá určené predovšetkým pre potreby armády. Americké vojenské viacúčelové vozidlá HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle) vyvíja od roku 1979, kedy začali prípravné práce na sérii M998.

Produkcia civilnej špecifikácie HMMWV bola spustená v roku 1992. Dostala už legendárne označenie Hummer a rýchlo si získala priaznivcov nielen na severoamerickom kontinente.

Pomohla mu k tomu aj akcia v 90-tych rokoch, v rámci ktorej dve vozidlá Hummer zvládli náročné terény medzi Londýnom a Pekingom. K propagácii modelu prispel aj fakt, že jedným z jeho prvých súkromných vlastníkov sa stal Arnold Schwarzenegger.

Vlastnícke práva na značku Hummer koncom 90-tych rokov získal koncern General Motors, ktorý jej následne dal označenie H1. Neskôr prišli aj verzie H2 a H3, ich výroba však netrvala dlho, konkrétne do roku 2010.

Spoločnosť AM General počas tohto obdobia ďalej zhotovovala vojenské špeciály, no napokon nezostane len pri nich. Do výroby sa už totiž dostala nová civilná verzia HMMWV s označením Gorilla V1. Dostupná bude v dvoch typoch karosérie - ako 4-dverový pick-up a van s nadstavbou nad úložným priestorom.

V porovnaní s pôvodným Hummerom H1 došlo k niekoľkým úpravám na karosérii a vraj aj v kabíne, tú nám však zatiaľ výrobca neukázal. Na prvý pohľad je však zrejmé, že pokiaľ ide o exteriér, k žiadnym zásadnejším zmenám nedošlo. Môžeme si však všimnúť väčší sklon prednej kapoty či upravenú prednú masku.

O pohon vozidla sa stará 6,5-litrový turbodiesel s výkonom 143 kW pri 3 400 ot./min a krútiacim momentom 597 Nm pri 1 800 ot./min. Sila je permanentne prenášaná na všetky kolesá 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálne sa tento kolos s hmotnosťou 3 297 kg rozbehne na 113 km/h.

Dlhý je pritom 4 686 mm, široký 2 200 mm a vysoký 2 000 mm, disponuje rázvorom 3 300 mm a nosnosťou 1 377 kg. Jednoznačným dôkazom off-roadového charakteru vozidla je jeho svetlá výška na úrovni 40,6 cm, predný nájazdový uhol 72 stupňov a zadný nájazdový uhol 37,5 stupňa.

Novinka si tiež poradí so 60-percentným stúpaním a 40-percentným bočným náklonom. Brodenie do hĺbky 76,2 cm by tiež nemalo byť problémom. So špeciálnym paketom sa táto hodnota môže zvýšiť na 1,5 m. Rôznym terénnym podmienkam prispôsobí tlak v pneumatikách systém CTIS (Central Tire Inflation System).

K zákazníkom sa má Gorilla V1 dostať už tento rok, cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 941
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 334
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 510
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 123
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 745
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 816
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 478
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 425
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 561
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 541
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1