Legendárny Hummer H1 sa vracia na trh pod označením HMMWV Gorilla V1

Novinka si poradí so 60-percetným stúpaním a so špeciálnym paketom by nemalo byť problémom ani brodenie do hĺbky 1,5 m.

(Zdroj: AM General)

Spoločnosť AM General už niekoľko desaťročí vyrába terénne vozidlá určené predovšetkým pre potreby armády. Americké vojenské viacúčelové vozidlá HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle) vyvíja od roku 1979, kedy začali prípravné práce na sérii M998.

Produkcia civilnej špecifikácie HMMWV bola spustená v roku 1992. Dostala už legendárne označenie Hummer a rýchlo si získala priaznivcov nielen na severoamerickom kontinente.

Pomohla mu k tomu aj akcia v 90-tych rokoch, v rámci ktorej dve vozidlá Hummer zvládli náročné terény medzi Londýnom a Pekingom. K propagácii modelu prispel aj fakt, že jedným z jeho prvých súkromných vlastníkov sa stal Arnold Schwarzenegger.

Vlastnícke práva na značku Hummer koncom 90-tych rokov získal koncern General Motors, ktorý jej následne dal označenie H1. Neskôr prišli aj verzie H2 a H3, ich výroba však netrvala dlho, konkrétne do roku 2010.

Spoločnosť AM General počas tohto obdobia ďalej zhotovovala vojenské špeciály, no napokon nezostane len pri nich. Do výroby sa už totiž dostala nová civilná verzia HMMWV s označením Gorilla V1. Dostupná bude v dvoch typoch karosérie - ako 4-dverový pick-up a van s nadstavbou nad úložným priestorom.

V porovnaní s pôvodným Hummerom H1 došlo k niekoľkým úpravám na karosérii a vraj aj v kabíne, tú nám však zatiaľ výrobca neukázal. Na prvý pohľad je však zrejmé, že pokiaľ ide o exteriér, k žiadnym zásadnejším zmenám nedošlo. Môžeme si však všimnúť väčší sklon prednej kapoty či upravenú prednú masku.

O pohon vozidla sa stará 6,5-litrový turbodiesel s výkonom 143 kW pri 3 400 ot./min a krútiacim momentom 597 Nm pri 1 800 ot./min. Sila je permanentne prenášaná na všetky kolesá 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálne sa tento kolos s hmotnosťou 3 297 kg rozbehne na 113 km/h.

Dlhý je pritom 4 686 mm, široký 2 200 mm a vysoký 2 000 mm, disponuje rázvorom 3 300 mm a nosnosťou 1 377 kg. Jednoznačným dôkazom off-roadového charakteru vozidla je jeho svetlá výška na úrovni 40,6 cm, predný nájazdový uhol 72 stupňov a zadný nájazdový uhol 37,5 stupňa.

Novinka si tiež poradí so 60-percentným stúpaním a 40-percentným bočným náklonom. Brodenie do hĺbky 76,2 cm by tiež nemalo byť problémom. So špeciálnym paketom sa táto hodnota môže zvýšiť na 1,5 m. Rôznym terénnym podmienkam prispôsobí tlak v pneumatikách systém CTIS (Central Tire Inflation System).

K zákazníkom sa má Gorilla V1 dostať už tento rok, cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 12 014
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 791
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 222
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 719
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 514
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 873
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 812
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 663
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.