Legendárny Hummer H1 sa vracia na trh pod označením HMMWV Gorilla V1

Novinka si poradí so 60-percetným stúpaním a so špeciálnym paketom by nemalo byť problémom ani brodenie do hĺbky 1,5 m.

(Zdroj: AM General)

Spoločnosť AM General už niekoľko desaťročí vyrába terénne vozidlá určené predovšetkým pre potreby armády. Americké vojenské viacúčelové vozidlá HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle) vyvíja od roku 1979, kedy začali prípravné práce na sérii M998.

Produkcia civilnej špecifikácie HMMWV bola spustená v roku 1992. Dostala už legendárne označenie Hummer a rýchlo si získala priaznivcov nielen na severoamerickom kontinente.

Pomohla mu k tomu aj akcia v 90-tych rokoch, v rámci ktorej dve vozidlá Hummer zvládli náročné terény medzi Londýnom a Pekingom. K propagácii modelu prispel aj fakt, že jedným z jeho prvých súkromných vlastníkov sa stal Arnold Schwarzenegger.

Vlastnícke práva na značku Hummer koncom 90-tych rokov získal koncern General Motors, ktorý jej následne dal označenie H1. Neskôr prišli aj verzie H2 a H3, ich výroba však netrvala dlho, konkrétne do roku 2010.

Spoločnosť AM General počas tohto obdobia ďalej zhotovovala vojenské špeciály, no napokon nezostane len pri nich. Do výroby sa už totiž dostala nová civilná verzia HMMWV s označením Gorilla V1. Dostupná bude v dvoch typoch karosérie - ako 4-dverový pick-up a van s nadstavbou nad úložným priestorom.

V porovnaní s pôvodným Hummerom H1 došlo k niekoľkým úpravám na karosérii a vraj aj v kabíne, tú nám však zatiaľ výrobca neukázal. Na prvý pohľad je však zrejmé, že pokiaľ ide o exteriér, k žiadnym zásadnejším zmenám nedošlo. Môžeme si však všimnúť väčší sklon prednej kapoty či upravenú prednú masku.

O pohon vozidla sa stará 6,5-litrový turbodiesel s výkonom 143 kW pri 3 400 ot./min a krútiacim momentom 597 Nm pri 1 800 ot./min. Sila je permanentne prenášaná na všetky kolesá 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálne sa tento kolos s hmotnosťou 3 297 kg rozbehne na 113 km/h.

Dlhý je pritom 4 686 mm, široký 2 200 mm a vysoký 2 000 mm, disponuje rázvorom 3 300 mm a nosnosťou 1 377 kg. Jednoznačným dôkazom off-roadového charakteru vozidla je jeho svetlá výška na úrovni 40,6 cm, predný nájazdový uhol 72 stupňov a zadný nájazdový uhol 37,5 stupňa.

Novinka si tiež poradí so 60-percentným stúpaním a 40-percentným bočným náklonom. Brodenie do hĺbky 76,2 cm by tiež nemalo byť problémom. So špeciálnym paketom sa táto hodnota môže zvýšiť na 1,5 m. Rôznym terénnym podmienkam prispôsobí tlak v pneumatikách systém CTIS (Central Tire Inflation System).

K zákazníkom sa má Gorilla V1 dostať už tento rok, cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 539
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 028
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 018
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 598
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 056
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 043
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 111
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

SVET

Vodič dodávky vrazil do chodcov v Toronte, zahynulo deväť ľudí

Polícia vodiča po incidente zadržala.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí