SME

Legendárny Hummer H1 sa vracia na trh pod označením HMMWV Gorilla V1

Novinka si poradí so 60-percetným stúpaním a so špeciálnym paketom by nemalo byť problémom ani brodenie do hĺbky 1,5 m.

(Zdroj: AM General)

Spoločnosť AM General už niekoľko desaťročí vyrába terénne vozidlá určené predovšetkým pre potreby armády. Americké vojenské viacúčelové vozidlá HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle) vyvíja od roku 1979, kedy začali prípravné práce na sérii M998.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Produkcia civilnej špecifikácie HMMWV bola spustená v roku 1992. Dostala už legendárne označenie Hummer a rýchlo si získala priaznivcov nielen na severoamerickom kontinente.

Pomohla mu k tomu aj akcia v 90-tych rokoch, v rámci ktorej dve vozidlá Hummer zvládli náročné terény medzi Londýnom a Pekingom. K propagácii modelu prispel aj fakt, že jedným z jeho prvých súkromných vlastníkov sa stal Arnold Schwarzenegger.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastnícke práva na značku Hummer koncom 90-tych rokov získal koncern General Motors, ktorý jej následne dal označenie H1. Neskôr prišli aj verzie H2 a H3, ich výroba však netrvala dlho, konkrétne do roku 2010.

Spoločnosť AM General počas tohto obdobia ďalej zhotovovala vojenské špeciály, no napokon nezostane len pri nich. Do výroby sa už totiž dostala nová civilná verzia HMMWV s označením Gorilla V1. Dostupná bude v dvoch typoch karosérie - ako 4-dverový pick-up a van s nadstavbou nad úložným priestorom.

V porovnaní s pôvodným Hummerom H1 došlo k niekoľkým úpravám na karosérii a vraj aj v kabíne, tú nám však zatiaľ výrobca neukázal. Na prvý pohľad je však zrejmé, že pokiaľ ide o exteriér, k žiadnym zásadnejším zmenám nedošlo. Môžeme si však všimnúť väčší sklon prednej kapoty či upravenú prednú masku.

SkryťVypnúť reklamu

O pohon vozidla sa stará 6,5-litrový turbodiesel s výkonom 143 kW pri 3 400 ot./min a krútiacim momentom 597 Nm pri 1 800 ot./min. Sila je permanentne prenášaná na všetky kolesá 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálne sa tento kolos s hmotnosťou 3 297 kg rozbehne na 113 km/h.

Dlhý je pritom 4 686 mm, široký 2 200 mm a vysoký 2 000 mm, disponuje rázvorom 3 300 mm a nosnosťou 1 377 kg. Jednoznačným dôkazom off-roadového charakteru vozidla je jeho svetlá výška na úrovni 40,6 cm, predný nájazdový uhol 72 stupňov a zadný nájazdový uhol 37,5 stupňa.

Novinka si tiež poradí so 60-percentným stúpaním a 40-percentným bočným náklonom. Brodenie do hĺbky 76,2 cm by tiež nemalo byť problémom. So špeciálnym paketom sa táto hodnota môže zvýšiť na 1,5 m. Rôznym terénnym podmienkam prispôsobí tlak v pneumatikách systém CTIS (Central Tire Inflation System).

SkryťVypnúť reklamu

K zákazníkom sa má Gorilla V1 dostať už tento rok, cenu zatiaľ výrobca nezverejnil.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TIPOS spustil novú kampaň
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 456
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 297
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 551
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 246
  5. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 896
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 459
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 3 363
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 238
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Sabaka

Naeglerióza, ktorú meňavky vyvolajú, je vo väčšine prípadov smrteľná.


10
Ján Ferenčák.

Poslanec Hlasu chce hlasovať až na jeseň.


72
Na skríning rakoviny prsníka budú pozývaní muži po päťdesiatke.

So skríningmi rakoviny prostaty by sa malo začať o dva a pol roka.


2
Ilustračné foto.

Zatiaľ nie je jasné, kde sa chlapec nakazil.


TASR 6
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Vyniesť časti dokumentov z polície a urobiť tlačovku žiadny problém no vyšetriť kto ich vyniesol nemožná vec ?
  2. Radovan Salay: Obyčajný plagát
  3. Milan Resutík: O prachoch a charaktere
  4. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  5. Dávid Polák: Spravodlivosť má byť slepá. Nie hlúpa
  6. Marek Mačuha: Ústavný súd a všemocný zákonodarca
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Irena Šimuneková: Pominovec
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 18 371
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 703
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 308
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 853
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 283
  6. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 921
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 094
  8. Martin Fronk: Zabudnutý betónový zázrak: Kostol, ktorý predbehol dobu aj Eiffelovu vežu 7 610
  1. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  2. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  3. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  4. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  5. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  6. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  7. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  8. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
SkryťZatvoriť reklamu