Maťo Homola sa tento rok predstaví v šampionáte TCR

Pretekár Maťo Homola prechádza z európskeho ETCC do svetového šampionátu cestných áut TCR.

(Zdroj: TASR)

Slovenský pretekár, 21-ročný Maťo Homola, dnes oznámil zmenu šampionátu, v ktorom bude túto sezónu súťažiť. Minulý rok jazdil v majstrovstvách ETCC a umiestnil sa celkovo na štvrtom mieste.

V sezóne 2016 sa predstaví v šampionáte TCR. Ide o jeden z dvoch prebiehajúcich svetových pretekov cestných áut, no podľa Maťovho otca a šéfa tímu Homola Motorsport Jara Homolu je TCR je divácky atraktívnejší a lacnejší na vstup než konkurenčný WTCC.

Z rodinného tímu do profesionálneho

"Za miesto v sedačke sa vo WTCC platí 800-tisíc až 1,5 milióna eur, v TCR sú náklady asi tretinové," vysvetľuje Jaro Homola. Publicitu získava TCR aj vďaka tomu, že tri z dvanástich pretekov sa konajú popri veľkých cenách Formuly 1.

Maťo Homola odchádza z poloamatérskeho tímu Homola Motorsport, ktorý viedol jeho otec Jaro, a nastúpi v maďarskom profesionálnom tíme B3 Racing.

Aj tím B3 predtým jazdili v ETCC, no v novej sezóne chceli prejsť z európskej úrovne na svetovú. "Pre nás bol Maťo logická voľba. Šampionátu sa účastníme, pretože chceme vybrať, a na to potrebujeme toho najlepšieho pretekára," povedal technický riaditeľ tímu David Báry.

Sezóna TCR začína v apríli v Bahrajne

"Keď som minulý rok nastúpil v pretekoch WTCC na Slovakiaringu, dokázal som si, že viem konkurovať tým najlepším pretekárom" povedal Maťo Homola a dodal: "opúšťam rodinný tím, ktorý ma vychoval a posúvam sa o krok vpred."

Šampionát TCR začína 3. apríla v Bahrajne ako sprievodný program veľkej ceny Formuly 1. Priame prenosy sa dajú sledovať na platených kanáloch Sport1 a Sport2, ktoré sú dostupné aj na Slovensku a v Česku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne