Singapur 13. februára (TASR) - Automobilová spoločnosť Volkswagen výrazne zvýšila svoj odbyt v Číne a do roku 2007 chce takmer zdvojnásobiť počet predaných automobilov v tomto regióne.
Vlani predal Volkswagen v Číne 513 000 vozidiel čo je o 42,8 % viac ako v roku 2001. Cieľom je zvýšiť predaj za štyri roky na milión áut. Čína sa medzičasom stala najdôležitejším zahraničným trhom skupiny VW.
Už v tomto roku zavedie Volkswagen na čínsky trh 5 nových modelov ako Gol, Polo Sedan, Golf A4 a Audi A4. Čínsky automobilový trh rastie veľmi rýchlo a tento rast má pokračovať aj v nasledujúcich dvoch rokoch. V budúcich štyroch rokoch plánuje spoločnosť investovať v Číne celkovo 3 miliardy EUR.
Vďaka nárastu na čínskom trhu stúpol vlani odbyt v celom ázijsko-pacifickom regióne o 34,6 %, čo je viac ako 620 000 automobilov. Na túto oblasť pripadá viac ako 12 % z celkovo 5 miliónov predaných vozidiel. V celosvetovom meradle predal Volkswagen v roku 2002 o 2 % menej áut ako v roku 2001.
I napriek recesii sa zvýšil odbyt v Japonsku o 3,3 % na 72 000 automobilov. Juhovýchodná Ázia a Pacifik zaznamenali nárast takmer o 11 % na približne 37 000 vozidiel.
(1 EUR = 42,102 SKK)