SME

V blízkej budúcnosti bude DeLorean späť

Vďaka novému zákonu sa v Amerike môže opäť rozbehnúť výroba hlavnej hviezdy filmovej trilógie Back to the Future. Ročne môže vzniknúť až 500 kusov.

(Zdroj: Reprofoto Youtube)

DeLorean DMC-12 bol síce ambiciózny projekt, no predajný prepadák. V čase uvedenia na trh bolo oproti konkurentom drahé a pomalé - poháňal ho šesťvalec uložený za zadnou nápravou s výkonom 130 koní.

Účinkovanie vo filmovej trilógii Back to the Future (Späť do budúcnosti) však z neho spravilo vyhľadávaný zberateľský kúsok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon, o ktorom sa rokuje v kongrese USA, má výrazne zjednodušiť administratívu pre nízkoobjemové automobilky. Ak výrobca postaví ročne menej ako 500 áut a na pohon použije moderné motory od veľkej automobilky (niektoré, napr. Ford alebo General Motors, predávajú aj samostatné motory určené na zástavbu), nemusí so svojim autom absolvovať emisné skúšky. Stačí, ak preukáže certifikátom dodávateľa, že motor plní emisné normy.

SkryťVypnúť reklamu

Ak zákon schvália, táto výnimka bude platiť pre výrobcov replík áut starších ako 25 rokov. Na cestách sa tak znovu začnú objavovať ikonické autá ako Ford GT40, AC Cobra či staršie modely Ferrari s modernými motormi.

Jednou z automobiliek, ktorej tento zákon pomôže, je aj DeLorean Motor Company sídliaca v americkom Texase. Po ukončení výroby jediného DeLoreanu, modelu DMC-12 (1981-83) firma kúpila všetky diely z ešte nezmontovaných áut aj práva na používanie mena DeLorean.

Ešte v roku 2011 firma ohlásila, že zo zvyšných dielov začne skladať DeLoreany, ktoré budú jazdiť na elektrinu. Tie sa však nikdy na cesty nedostali.

Prečítajte si tiež:Legendárny DeLorean sa mení na elektromobilČítajte 

Po tom, ako začal kongres o novom zákone rokovať, však DeLorean Motor Company znovu informovala o plánovanom obnovení výroby. Podľa vyjadrení firmy je potenciálnou pohonnou jednotkou V8 od General Motors či V6 od japonského výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 067
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 754
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 5 566
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 083
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 756
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 541
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 311
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 256
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Bittnerová: Život s gamblerom. Príbeh mojej spoluzávislosti
  2. Ján Valchár: Výbušné noci na východe
  3. Irena Šimuneková: Ma mávšteve u susedov - Poľsko, Morské oko
  4. Martin Fronk: Dnešné zatmenie Mesiaca: krvavý Corn Moon nad Slovenskom
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Ernest Klotton: Spomienka na Fotofestival Devín
  7. Elena Antalová: Slovensko ešte nie je Európa, lebo Fico je roky Slovensko
  8. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 181
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 341
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 483
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 636
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 6 904
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 230
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 665
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 5 247
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu