TEST: Ak chcete v Peugeote 208 skutočný automat, musia vám stačiť tri valce

Po výbere správnej farby štýlový Francúz zo Slovenska vynikne v meste ešte viac. Nová automatická prevodovka slúži spoľahlivo a komfortne.

(Zdroj: Martin Vosko)

Nie je to po prvý raz, čo sme si na krátky čas sadli za volant Peugeotu 208. Mestský automobil prešiel nedávno faceliftom, ktorý ešte viac zvýraznil jeho jedinečný dizajn. Novinkou je však v našom prípade automatická prevodovka, ktorá tvorí vyspelejšiu alternatívu voči jednoduchším a lacnejším robotizovaným prevodovkám.

Koncernu PSA automatickú prevodovku so šiestimi stupňami dodáva japonská spoločnosť Aisin AW. V súčasnosti ide o jej tretiu verziu.

Automat len s benzínovým trojvalcom

Automatická prevodovka je k dispozícii jedine v kombinácii s prepĺňaným benzínovým motorom, v ktorého útrobách pracujú tri valce. Agregát so zdvihovým objemom 1.199 cm3 vyprodukuje výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 205 Nm, dostupný pri 1.500 otáčkach za minútu.

Trojvalcový motor je schopný malému automobilu, vážiacemu 1.255 kg, udeliť mimoriadne slušné dynamické vlastnosti v dostatočne širokom spektre rýchlostí. Motor „neumrie“ pri 4.000 otáčkach, ale je schopný príjemne ťahať až tesne k hranici 5.000 otáčok za minútu.

Šesťstupňovú automatickú prevodovku sme už vyskúšali v útrobách DS 5 i DS 4. V službách Peugeotu 208 a v spojení s benzínovým motorom 1,2 PureTech sa správa rovnako spoľahlivo. Preraďovanie a celkový dojem z jazdy je voči robotizovaným prevodovkám neporovnateľný najmä v rozhodujúcich situáciách.

Zbytočne nepodraďuje

Elektronika dopraje motoru pri rozjazde viac „šťavy“, na čo si musí vodič zvyknúť, inak môže vozidlo poskočiť dopredu viac, ako by si želal. Pri bežnom rozbiehaní je radenie z prvého na druhý stupeň bleskové a otáčky motora ledva prekročia 2.000 otáčok.

Preradenie na vyššie prevodové stupne je nad očakávania hladké a nastáva voči konkrétnej požiadavke na zrýchlenie v ten pravý čas.

Prevodový stupeň neostáva s rastúcimi otáčkami zaradený príliš dlho a naopak, motor zbytočne neplače veľmi podtočený. Jemné šklbnutie nastáva len pri podradení s minimálnym alebo žiadnym plynom. Tu by to chcelo jemnejšiu prácu, to sme však v danej kategórii vozidla viac ako prísni.

Páči sa nám, že na stredné stlačenie akcelerátora prevodovka nezareaguje okamžite podradením do nižšieho stupňa. Motor tak má možnosť predviesť krútiaci moment „malého turba“ a Peugeot 208 zrýchľuje, plynulo a bez zbytočného zavíjania pohonnej jednotky.

Podradenie nastane len pri výraznom stlačení plynu, vtedy ostáva najdlhšie odomknutý aj hydrodynamický menič. Vo väčšine ostatných situácií pripomína práca prevodovky dvojspojkové automaty.

Najsilnejší nie je najskromnejší

Prepĺňaný benzínový trojvalec v najsilnejšej verzii v spojení s automatickou prevodovkou neveštil spotrebu z ríše snov.

Naše predpoklady sa potvrdili a v priebehu celého testu sme boli schopní jazdiť priemerne za 7,3 litre na 100 km/h.

Drvivú väčšinu z testovacích kilometrov sme najazdili v prostredí, kde Peugeot 208 patrí - v meste.

Nemôžeme však tvrdiť, že sme jazdili „na spotrebu“. Skôr sme si užívali neprestávajúcu ochotu motora ťahať a prevodovky promptne radiť.

Samostatný medzimestský režim bol na fosílne palivo menej náročný a z vrchnej strany sa blíži k hranici piatich litrov na 100 km jazdy.

Ostáva mäkší, ale predvídavý

O podvozku „dvestoosmičky“ sa toho popísalo už veľa a testovaný kus sa správal tak, ako si ho pamätáme.

Automobil je hravý a najmä zadok si rád poskočí, no nie je to nepredvídateľné. Napriek tomu, že ide o malé auto, náklon v prudších zákrutách je výraznejší. Jej prejazd však na dobrej ceste prebehne prekvapivo presne.

Vyššie rýchlosti sa s Peugeotom 208 pohrávajú viac, no vodič tak získa spätnú väzbu a nie falošný pocit bezpečia.

Navyše, s malým volantom v rukách je šoférovať model 208 zábava a s agilným motorom sme rýchlo stratili predsavzatie jazdiť ekonomicky.

Náš názor

Ponúknuť zákazníkom kvalitnú automatickú prevodovku v malom mestskom aute bol správny krok. Najmä v preplnených mestách s častými zápchami to môže byť úľava nie len pre ľavú nohu, ale voči lacnejším robotickým prevodovkám aj pre dušu.

Je trochu škoda, že automatika je k dispozícii výhradne v najvyššom výbavovom stupni a len s benzínovým trojvalcom. Myslíme si, že popri benzínovom motore by mohla automatická prevodovka spolupracovať aj s úsporným naftovým motorom HDI.

Technické informácie

Značka a model

Peugeot 208

Verzia

Allure 1.2 PureTech STOP&START EAT6

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

9 490 eur / 14 990 eur

Motor

benzínový prepĺňaný trojvalec s objemom 1.199 cm3

Výkon / pri otáčkach

81 kW (110 k)/5500 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

205 Nm/1500 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,9

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/7,3

Objem palivovej nádrže (l)

50

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1255/395

Objem batožinového priestoru (l)/po sklopení operadiel (l)

311/1152

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2538; 3973; 1739; 1460

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 768
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 139
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 194
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 044
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 434
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 913
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 355
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 219
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 488
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 394

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

S Oplom Ampera-e na jedno nabitie prejdete z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop