SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Modernizovaný Lexus GS pre rok 2016 ponúkne štyri motorizácie

Dva hybridné pohony doplní osvedčený 3,5-litrový šesťvalec a prvýkrát aj prepĺňaný 2-litrový štvorvalec známy z iných modelov značky.

(Zdroj: Lexus)

Automobilka Lexus ponúkne v tomto roku Európanom štyroch zástupcov modernizovaného modelového radu GS, vrátane dvoch hybridov GS 300h a GS 450h. Na vybraných trhoch ich doplnia varianty GS 200t a GS 350 AWD.

Lexus GS 300h kombinuje elektromotor 105 kW so zážihovým štvorvalcom s objemom 2,5 litra. Pohonné ústrojenstvo ponúkne celkový výkon 164 kW a prostredníctvom bezstupňovej prevodovky E-CTV poháňa zadné kolesá. Z nuly na stovku zrýchli za deväť sekúnd. Priemerná spotreba paliva je iba 4,4 l/100 km.

Vlajková loď GS 450h používa kompaktný, vodou chladený elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 147 kW v spojení so zážihovým vidlicovým šesťvalcom. Disponuje celkovým výkonom 254 kW a na stovku sa rozbehne za 5,9 s. Oba hybridné varianty sú schopné fungovať v režime spaľovacieho motora, elektromotora alebo v kombinácii oboch jednotiek.

V ponuke ich doplní prepĺňaný štvorvalec s objemom dva litre a označením 200t, ktorý poznáme z iných modelov značky. Dosahuje maximálny výkon 180 kW a krútiaci moment 350 Nm a spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Posledným do partie je osvedčený 3,5-litrový šesťvalec, ktorý poskytne výkon 233 kW a krútiaci moment 380 Nm.

Modernizovaný Lexus GS sa nedočkal len niekoľkých dizajnových úprav, ale oproti predchodcovi je aj dlhší o 30 mm, keď meria 4 880 mm. Ďalšou zmenou vo verziách so systémom AVS je nový jazdný režim Customize, ktorý umožňuje užívateľovi individuálne nastavovať parametre pohonu, podvozku a klimatizácie.

Vylepšením prešiel aj multimediálny systém s 12,3-palcovým dotykovým displejom. Displej HUD s projekciou na predné sklo by mal byť podľa tvrdení výrobcu jasnejší a čitateľnejší a sprostredkuje širšiu škálu informácií vrátane stavových údajov bezpečnostného paketu Lexus Safety System+.

Balíček je štandardom v stupni výbavy Luxury a vo verzii F Sport. Zahŕňa prednárazový bezpečnostný systém s funkciou rozpoznávania chodcov, adaptívny tempomat fungujúci pri všetkých rýchlostiach či asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Vybavený je tiež systémom rozpoznávania dopravných značiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 601
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 832
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 974
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 269
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 183
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 708
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


20 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  8. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 40 416
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 825
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 770
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 291
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 014
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 909
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 203
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 1 982
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu