SME

Recenzia čitateľa: K Toyote Camry sa dostal úplnou náhodou, no neľutuje

Čitateľa oslovilo pohodlie, vnútorný priestor a ticho v interiéri. Nečuduje sa, že Toyota Camry bola štyri roky po sebe najpredávanejším autom v USA.

(Zdroj: Autor)

K Toyote Camry som sa dostal úplnou náhodou. Po tom, ako som požičal kamarátovi svojho Nissana, z ktorého v priebehu pol hodiny urobil vrak.

Začal som teda rozmýšľať, aké bude moje ďalšie presúvadlo. Niekoľko dní na to kolega z práce vydražil na aukcii dve Toyoty Camry a jednu mi ponúkol za vtedy fantastickú cenu. Keď som ju prvýkrát videl, okamžite som túto možnosť zavrhol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

SkryťVypnúť reklamu


auto@smeonline.sk.

Auto veľkosti, aké som v tej dobe absolútne nepotreboval, dvaapollitrový motor, ktorý by som len ťažko živil (k tomu sa ešte dostaneme), dizajn, ktorý ma vôbec neoslovil. Palubovka ukazovala 300 tisíc najazdených kilometrov, veď to auto už bude onedlho na odpis... Na prvý pohľad auto pre dôchodcu a ja, mladý chalan, potrebujem auto, v ktorom by som mohol nosiť šiltovku, púštať hudbu na celú ulicu a byť "cool".

Ale slovo dalo slovo a ja som po práci nasadal do Toyoty Camry požičanej na pár dní. Prvé dojmy boli prekvapujúce.

Štvorvalec je výnimočne kultivovaný

Po naštartovaní som bol prekvapený z chodu motora. "Nooo, šesťvalec je šesťvalec..." Kolega sa usmieva a tvrdí, že je to štvorvalec. Pridám niekoľkokrát plyn, počúvam, hľadám nejaký náznak vibrácií. Stavil by som sa o čokoľvek, že je to V6, tak je ten motor tichý a kultivovaný. Že sa jedná o R4, prezrádzajú až prvé kilometre.

SkryťVypnúť reklamu

Nemôžem povedať, že by auto bolo lenivé, 152 koní a 218 Nm dokáže toto len 1470 kilogramov ťažké auto rozhýbať a záťah hlavne vo vyšších otáčkach je dostačujúci. Motor je pocitovo silnejší, ako tvrdia čísla z technického preukazu a ani predbiehanie nie je žiadny problém. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h tesne nad 9 sekúnd to potvrdzuje. Ale jednoducho to nie je úplne ono a V6 sa do tohoto auta pýta.

Šesťvalec sa do Camry síce montoval, odmenou 2,4 litrového štvorvalca je však jeho výborná spotreba. Tento "americký" koráb rozhodne nie je určený na nejaké pretekanie, o čom sa presvedčíte hneď v prvých ostrejšie prejdených zákrutách. Camry sa v nich nakláňa takým spôsobom, že si snáď môžete poškriabať spätné zrkadlá o cestu. Napriek tomu sa však v zákrutách správa bezpečne a dobre drží stopu.

SkryťVypnúť reklamu

Pohodlie až na prvom mieste

Podpriemerné jazdné vlastnosti? Podľa toho, aké sú vaše priority. Ak je to pohodlie, budete spokojní. Nie, budete doslova nadšení. Pohodlie je fenomenálne, to, akým spôsobom auto jazdí po nekvalitných cestách, ako sa vyrovnáva s nerovnosťami je úžasné. Jazda 1000 kilometrov autom? Jedným autom utrpenie, druhým nič moc a iným pohoda.

Camry sa radí k tretej kategórii. Môžete ísť cez celú republiku ku babičke, vystúpiť a rovno jej ísť pomáhať do záhradky. Jednoducho maximálne pohodlie, jednoducho americké auto určené na pohodovú jazdu.

Prevodovku a riadenie môžem označiť za priemer vo všetkých ohľadoch. Manuál radí priemerne presne, riadenie je priemerne presné a komunikatívne. Trochu sklamaním sú brzdy, ktoré by mohli byť silnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

569d02d635f76_res.jpg

Dôvod na skvelú predajnosť? Pohodlný a priestranný interiér

Táto generácia Camry bola jedno z najpredávanejších áut v Austrálii a Ázii, v USA dokonca 4 roky po sebe najpredávanejšie auto vôbec. A som si istý, že vďaka vnútornému priestoru, kde nájdu kráľovské pohodlie aj Američania, ktorí mali zákaz vstupu na pláž pri natáčaní Baywatchu.

Utopená minimalistická stredová konzola palubovky, ktorá nijako nezavadzia vášmu kolenu, veľké pohodlné sedačky, veľká a perfektne umiestnená lakťová opierka. Aj vzadu môžu pohodlne cestovať traja dospelí ľudia.

569d02e7aab90_res.jpg

Kufor nie je veľký. Je priam obrovský a v triede vyššej strednej triedy v tej dobe bezkonkurenčný - má objem 587 litrov, čo je o 120 litrov viac ako Superb z rovnakého obdobia. K tomu si prirátajte perfektný prístup vďaka širokému nakladaciemu otvoru a možnosť sklopiť zadné sedačky, čo vám umožní naložiť napríklad lyže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pochváliť treba tiež ergonómiu a kvalitu spracovania. Tlačítka bez problémov môžete stláčať v zimných rukaviciach, všetko je prehľadné, nie je kam zablúdiť. Žiadny chaos v štýle Opel, na nič si netreba zvykať.

Camry exceluje kvalitou spracovania

Kvalita spracovania je fantastická a pôsobí, akoby každý jeden samostatný dielik bol napevno prišraubovaný niekoľkými skrutkami. Ani pri 400-tisíc najazdených kilometroch interiér nevydával žiadne vŕzgajúce zvuky. A verte, že by ste si ich všimli, pretože veľkou prednosťou Camry je tiež odhlučnenie.

Aj pri rýchlostiach nad 160 km/h môžete počuť, ako si spolujazdec na zadnom sedadle obhrýza nechty. Hrobové ticho porovnateľné aj s dnešnými, lepšie odhlučnenými autami vyššej strednej triedy. Motor, podvozok - skvele odizolované a aerodynamický hluk? Camry má koeficient aerodynamického odporu v tej dobe bezkonkurenčnej a rekordnej hodnoty - Cx 0,28.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A výbava? Camry môže byť vybavená bežnou technikou áut tejto doby od tempomatu, cez navigáciu, automatickú klimatizáciu, vyhrievané a elektrické sedačky, dažďový a svetelný senzor, až po automatické zatmavenie spätného zrkadla. Čo však musím vyzdvihnúť, sú okná, ktoré sú determálne a majú UV filter. A čelné má navyše spolu s prednými bočnými taktiež špeciálny povrch, odpudzujúci vodu. Neprepúšťajú do interiéru teplo a počas dažďa máte cez ne skvelú viditeľnosť. Takmer by ste nemuseli používať stierače. Zamrzí absencia xenónových svetlometov, ktoré sa do Camry nemontovali ani za príplatok.

A bolo rozhodnuté, kupujem Camry!

Čo ma naozaj veľmi príjemne prekvapilo, až šokovalo, bola spotreba. Palubný počítač hlásil po niekoľkých dňoch 7,2 litra na 100 kilometrov. Je pravda, že v meste jazdím veľmi málo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Camry je ale jedno z mála áut, s ktorým budete mať celkom určite nižšiu spotrebu, ako je uvedená výrobcom. Moja reálna spotreba odmeraná spôsobom plná-prázdna bola 7,8 litra na 100 kilometrov. A to je vynikajúca hodnota na takto veľké auto.

300-tisíc najazdených kilometrov nebolo na aute vôbec poznať, všetko fungovalo ako malo. Jednou vetou - nič spoľahlivejšie nenájdete.

Moju Camry som predal pri 400-tisíc kilometroch. Jediná investícia, ktorú som riešil bola výmena tlmičov, nič, naozaj nič iné. A keby som ju predal do nemenovanej siete autobazárov (tri písmenká zo začiatku abecedy), a bola by na druhý deň v ponuke s polovicou najazdených kilometrov, takmer každý by tomu uveril. Bežne tieto Camry jazdia aj s miliónom najazdených kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

569d02cf42a46_res.jpg

Hrdza? Veď predsa každé staré japonské auto musí byť hrdzavé, tvrdia niektorí. Omyl, ani len náznak. Toyota pri Camry dávala 12-ročnú záruku na prehrdzavenie karosérie a hrdzavú Camry tejto generácie asi nenájdete. Vlajková loď Toyoty je synonymum pre spoľahlivosť.

Prečo by som mal aj ja chcieť Camry?

Veľmi pohodlné, priestranné, tiché a neskutočne spoľahlivé auto s minimálnymi nákladmi na prevádzku a údržbu. Camry nie je auto pre ľudí, ktorí chcú jazdiť dynamicky, ktorí chcú krásne auto, image, nápaditosť, ktorí potrebujú ukázať okoliu "ja na to mám".

Camry si nekúpite, pretože je škaredá a ľudia povedia, že nemáte vkus. A stále je to "len" Toyota. Camry si kúpite, ak hľadáte skutočnú kvalitu a spoľahlivosť. Ak nepotrebujete jazdiť rýchlo, ale skutočne pohodlne v aute s vnútorným priestorom bez kompromisov. Ak sa nechcete ukazovať, chcete byť nenápadní a nezáleží vám na prestíži značky a image.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A keď chcete navštevovať servis len a len kvôli výmene oleja.

Silné stránky
-skutočné pohodlie a vnútorný priestor
-veľmi komfortný podvozok
-pružný, kultivovaný a úsporný motor
-odhlučnenie
-veľký kufor
-spoľahlivosť a kvalita
-nenápadnosť

Slabé stránky
-pre väčšinu dizajn
-jazdné vlastnosti pri rýchlej jazde
-priemerná prevodovka a riadenie
-slabé brzdy
-nenápadnosť

Autor: Erik Madara

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 083
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 763
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 5 429
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 083
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 756
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 542
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 343
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Bittnerová: Život s gamblerom. Príbeh mojej spoluzávislosti
  2. Ján Valchár: Výbušné noci na východe
  3. Irena Šimuneková: Ma mávšteve u susedov - Poľsko, Morské oko
  4. Martin Fronk: Dnešné zatmenie Mesiaca: krvavý Corn Moon nad Slovenskom
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Ernest Klotton: Spomienka na Fotofestival Devín
  7. Elena Antalová: Slovensko ešte nie je Európa, lebo Fico je roky Slovensko
  8. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 195
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 283
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 504
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 649
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 6 539
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 238
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 603
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 4 995
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu