Pozrite sa, čo dokáže motor zo vzducholode vo Fiate z roku 1905

Radový šesťvalec s objemom 16,5 l pochádza z roku 1917 a produkuje výkon 184 kW a úctyhodný krútiaci moment 4 068 Nm.

(Zdroj: myclassicuk.com)

Automobilka Fiat v roku 1905 plánovala vyrobiť prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu. Vozidlo mali poháňať dva štvorvalcové motory s celkovým výkonom 200 koní, na cesty sa však nedostalo.

To už teraz neplatí. Pôvodnej dokumentácie sa totiž chytil Brit Mike Vardy a spolu s Grahamom Rankinom dokončili to, čo Taliani začali. A pridali aj čosi navyše. Konkrétne motor z vojenskej vzducholode.

Radový šesťvalec Isotta-Fraschini s objemom 16,5 l pochádza z roku 1917 a produkuje výkon 184 kW (250 koní) a úctyhodný krútiaci moment 4 068 Nm. Vďaka tomu sa 5,2 m dlhý Fiat-Isotta Fraschini dokáže rozbehnúť až na rýchlosť 204 km/h.

Vardy vybavil vozidlo prevodovkovým ústrojenstvom Dennis z roku 1912 (originál s prevodovkou nepočítal). Ovláda sa veľkou pákou po pravici vodiča. Výkon na zadné kolesá prenáša masívna reťaz.

Taká sila si čo to vypýta aj späť, najmä v podobe opotrebovania pneumatík. Vardy tvrdí, že mu jedna súprava vydrží približne šesť minút. Ťažko povedať či žartuje, no zábery z videa by mohli napovedať, že niečo pravdy na tom môže byť. Brit rozhodne nešoféruje "v rukavičkách".

Tak či onak, jazda na takomto otvorenom stroji musí byť adrenalínový zážitok aj pri podstatne nižších rýchlostiach ako je spomínaná maximálka. Dvojnásobne, keď zoberieme do úvahy, že nemá predné brzdy. Výraz v tvárach Vardyho a jeho manželky pri jazde hovoria za všetko.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 5 271
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 017
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 4 589
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 434
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 258
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 964
  7. Splnený sen 1 108
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 096
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 967
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 909

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.