Pozrite sa, čo dokáže motor zo vzducholode vo Fiate z roku 1905

Radový šesťvalec s objemom 16,5 l pochádza z roku 1917 a produkuje výkon 184 kW a úctyhodný krútiaci moment 4 068 Nm.

(Zdroj: myclassicuk.com)

Automobilka Fiat v roku 1905 plánovala vyrobiť prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu. Vozidlo mali poháňať dva štvorvalcové motory s celkovým výkonom 200 koní, na cesty sa však nedostalo.

To už teraz neplatí. Pôvodnej dokumentácie sa totiž chytil Brit Mike Vardy a spolu s Grahamom Rankinom dokončili to, čo Taliani začali. A pridali aj čosi navyše. Konkrétne motor z vojenskej vzducholode.

Radový šesťvalec Isotta-Fraschini s objemom 16,5 l pochádza z roku 1917 a produkuje výkon 184 kW (250 koní) a úctyhodný krútiaci moment 4 068 Nm. Vďaka tomu sa 5,2 m dlhý Fiat-Isotta Fraschini dokáže rozbehnúť až na rýchlosť 204 km/h.

Vardy vybavil vozidlo prevodovkovým ústrojenstvom Dennis z roku 1912 (originál s prevodovkou nepočítal). Ovláda sa veľkou pákou po pravici vodiča. Výkon na zadné kolesá prenáša masívna reťaz.

Taká sila si čo to vypýta aj späť, najmä v podobe opotrebovania pneumatík. Vardy tvrdí, že mu jedna súprava vydrží približne šesť minút. Ťažko povedať či žartuje, no zábery z videa by mohli napovedať, že niečo pravdy na tom môže byť. Brit rozhodne nešoféruje "v rukavičkách".

Tak či onak, jazda na takomto otvorenom stroji musí byť adrenalínový zážitok aj pri podstatne nižších rýchlostiach ako je spomínaná maximálka. Dvojnásobne, keď zoberieme do úvahy, že nemá predné brzdy. Výraz v tvárach Vardyho a jeho manželky pri jazde hovoria za všetko.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 298
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 724
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 657
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 132
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 076
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 538
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 381
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 208
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 978

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.