Automobilka Fiat v roku 1905 plánovala vyrobiť prototyp na prekonanie rýchlostného rekordu. Vozidlo mali poháňať dva štvorvalcové motory s celkovým výkonom 200 koní, na cesty sa však nedostalo.
To už teraz neplatí. Pôvodnej dokumentácie sa totiž chytil Brit Mike Vardy a spolu s Grahamom Rankinom dokončili to, čo Taliani začali. A pridali aj čosi navyše. Konkrétne motor z vojenskej vzducholode.
Radový šesťvalec Isotta-Fraschini s objemom 16,5 l pochádza z roku 1917 a produkuje výkon 184 kW (250 koní) a úctyhodný krútiaci moment 4 068 Nm. Vďaka tomu sa 5,2 m dlhý Fiat-Isotta Fraschini dokáže rozbehnúť až na rýchlosť 204 km/h.
Vardy vybavil vozidlo prevodovkovým ústrojenstvom Dennis z roku 1912 (originál s prevodovkou nepočítal). Ovláda sa veľkou pákou po pravici vodiča. Výkon na zadné kolesá prenáša masívna reťaz.
Taká sila si čo to vypýta aj späť, najmä v podobe opotrebovania pneumatík. Vardy tvrdí, že mu jedna súprava vydrží približne šesť minút. Ťažko povedať či žartuje, no zábery z videa by mohli napovedať, že niečo pravdy na tom môže byť. Brit rozhodne nešoféruje "v rukavičkách".
Tak či onak, jazda na takomto otvorenom stroji musí byť adrenalínový zážitok aj pri podstatne nižších rýchlostiach ako je spomínaná maximálka. Dvojnásobne, keď zoberieme do úvahy, že nemá predné brzdy. Výraz v tvárach Vardyho a jeho manželky pri jazde hovoria za všetko.