SME

EyeSight od Subaru znižuje počet nehôd, ukázali dáta

Nové bezpečnostné prvky majú svoje chyby a obmedzenia. Prvé čísla však ukazujú ich pozitívny prínos.

(Zdroj: Subaru)

Subaru zverejnilo dáta z prieskumu dopravných nehôd v Japonsku, ktoré naznačujú, aký vplyv majú moderné bezpečnostné systémy na nehodovosť. Dáta sa týkali iba nehôd, v ktorých participovali vozidlá Subaru. Čísla ukázali, že prítomnosť balíka bezpečnostných prvkov EyeSight viedla až k 61 percentnému poklesu nehôd.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Analýzou dopravných nehôd automobilka zistila, že v rokoch 2010 až 2014 mali vozidlá vybavené systémom EyeSight o 84 % menej nehôd zadnej časti auta v porovnaní s vozidlami bez systém EyeSight.

SkryťVypnúť reklamu

Počet nehôd pomáha znižovať dvojica kamier

Subaru čerpalo údaje od japonského inštitútu, zaoberajúceho sa výskumom dopravných nehôd (Institue for Traffic Accident Research and Data Analysis, Japan). Prítomnosť balíka EyeSight vo výbave ďalej znamenala o 62 % menej nárazov vozidla do vozidla a 49 % zníženie zrážky auta s chodcom.

Systém EyeSight prostredníctvom vstupu z dvojice kamier, umiestnených za čelným oknom, neustále sleduje a vyhodnocuje pohyb ostatných účastníkov premávky pred vozidlom. Reaguje aj na rozsvietené brzdové svetlá vozidla vpredu. V prípade núdze dokáže systém aktívnym brzdením zabrániť zrážke, prípadne znížiť jej následky. Dvojica kamier pomáha aj pri sledovaní jazdných pruhov a získané údaje využíva aj adaptívny tempomat.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže kamery sledujú situáciu pred vozidlom, informácia o 84 % znížení nehôd s nárazom do zadnej časti vozidla, vybaveného systémom EyeSight, pôsobí na prvý pohľad prekvapivo. Často sa diskutovalo práve o situácii, keď auto vpredu, vybavené podobným systémom začne automaticky brzdiť, na čo nemusí šofér jazdiaci vzadu, v aute bez takéhoto systému, včas zareagovať.

V meste môže aktívne automatické brzdenie zabrániť reťazovej nehode

V mestskej premávke s malými rozostupmi a kolónami však môže nastať aj iná situácia. Stačí, aby vodič v aute so systémom automatického núdzového brzdenia nedával pozor. Zohne sa po telefón, nastavuje navigáciu alebo rádio a následnej zrážke s vpredu stojacim autom na poslednú chvíľu zabráni automatické brzdenie.

SkryťVypnúť reklamu

Tým dostane väčšiu šancu na zabrzdenie aj v poradí tretie auto. Keby systém nezasiahol a šofér druhého auta by v rýchlosti narazil do zabrzdeného vozidla vpredu, a tým náhle zastavil na extrémne krátkej vzdialenosti, vodič v poradí tretieho auta by mal len malú šancu včas zastaviť. V kolóne by zrejme nasledovala reťazová nehoda.

Aj keď máme mnohokrát pocit, že nové bezpečnostné systémy nás počas testov iba obmedzujú a otravujú, prvé čísla ukazujú ich pozitívny vplyv. Stále sa však stretávame aj s ich chybami a neadekvátnymi reakciami. Zatiaľ totiž na rozdiel od niektorých vodičov nedokážu predvídať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 293
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 937
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 474
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 351
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 102
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 719
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 522
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  2. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  3. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  4. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  5. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  7. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  8. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 953
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 989
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 844
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 914
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 348
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 210
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 139
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 778
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
reklama
SkryťZatvoriť reklamu