SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

EyeSight od Subaru znižuje počet nehôd, ukázali dáta

Nové bezpečnostné prvky majú svoje chyby a obmedzenia. Prvé čísla však ukazujú ich pozitívny prínos.

(Zdroj: Subaru)

Subaru zverejnilo dáta z prieskumu dopravných nehôd v Japonsku, ktoré naznačujú, aký vplyv majú moderné bezpečnostné systémy na nehodovosť. Dáta sa týkali iba nehôd, v ktorých participovali vozidlá Subaru. Čísla ukázali, že prítomnosť balíka bezpečnostných prvkov EyeSight viedla až k 61 percentnému poklesu nehôd.

Analýzou dopravných nehôd automobilka zistila, že v rokoch 2010 až 2014 mali vozidlá vybavené systémom EyeSight o 84 % menej nehôd zadnej časti auta v porovnaní s vozidlami bez systém EyeSight.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Počet nehôd pomáha znižovať dvojica kamier

Subaru čerpalo údaje od japonského inštitútu, zaoberajúceho sa výskumom dopravných nehôd (Institue for Traffic Accident Research and Data Analysis, Japan). Prítomnosť balíka EyeSight vo výbave ďalej znamenala o 62 % menej nárazov vozidla do vozidla a 49 % zníženie zrážky auta s chodcom.

Systém EyeSight prostredníctvom vstupu z dvojice kamier, umiestnených za čelným oknom, neustále sleduje a vyhodnocuje pohyb ostatných účastníkov premávky pred vozidlom. Reaguje aj na rozsvietené brzdové svetlá vozidla vpredu. V prípade núdze dokáže systém aktívnym brzdením zabrániť zrážke, prípadne znížiť jej následky. Dvojica kamier pomáha aj pri sledovaní jazdných pruhov a získané údaje využíva aj adaptívny tempomat.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže kamery sledujú situáciu pred vozidlom, informácia o 84 % znížení nehôd s nárazom do zadnej časti vozidla, vybaveného systémom EyeSight, pôsobí na prvý pohľad prekvapivo. Často sa diskutovalo práve o situácii, keď auto vpredu, vybavené podobným systémom začne automaticky brzdiť, na čo nemusí šofér jazdiaci vzadu, v aute bez takéhoto systému, včas zareagovať.

V meste môže aktívne automatické brzdenie zabrániť reťazovej nehode

V mestskej premávke s malými rozostupmi a kolónami však môže nastať aj iná situácia. Stačí, aby vodič v aute so systémom automatického núdzového brzdenia nedával pozor. Zohne sa po telefón, nastavuje navigáciu alebo rádio a následnej zrážke s vpredu stojacim autom na poslednú chvíľu zabráni automatické brzdenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tým dostane väčšiu šancu na zabrzdenie aj v poradí tretie auto. Keby systém nezasiahol a šofér druhého auta by v rýchlosti narazil do zabrzdeného vozidla vpredu, a tým náhle zastavil na extrémne krátkej vzdialenosti, vodič v poradí tretieho auta by mal len malú šancu včas zastaviť. V kolóne by zrejme nasledovala reťazová nehoda.

Aj keď máme mnohokrát pocit, že nové bezpečnostné systémy nás počas testov iba obmedzujú a otravujú, prvé čísla ukazujú ich pozitívny vplyv. Stále sa však stretávame aj s ich chybami a neadekvátnymi reakciami. Zatiaľ totiž na rozdiel od niektorých vodičov nedokážu predvídať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 676
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 767
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 772
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 110
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 711
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 518
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 601
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 527
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 409
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

1 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

1 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

19 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan