SME
Pondelok, 27. január, 2020 | Meniny má Bohuš

EyeSight od Subaru znižuje počet nehôd, ukázali dáta

Nové bezpečnostné prvky majú svoje chyby a obmedzenia. Prvé čísla však ukazujú ich pozitívny prínos.

(Zdroj: Subaru)

Subaru zverejnilo dáta z prieskumu dopravných nehôd v Japonsku, ktoré naznačujú, aký vplyv majú moderné bezpečnostné systémy na nehodovosť. Dáta sa týkali iba nehôd, v ktorých participovali vozidlá Subaru. Čísla ukázali, že prítomnosť balíka bezpečnostných prvkov EyeSight viedla až k 61 percentnému poklesu nehôd.

Analýzou dopravných nehôd automobilka zistila, že v rokoch 2010 až 2014 mali vozidlá vybavené systémom EyeSight o 84 % menej nehôd zadnej časti auta v porovnaní s vozidlami bez systém EyeSight.

Článok pokračuje pod video reklamou

Počet nehôd pomáha znižovať dvojica kamier

Subaru čerpalo údaje od japonského inštitútu, zaoberajúceho sa výskumom dopravných nehôd (Institue for Traffic Accident Research and Data Analysis, Japan). Prítomnosť balíka EyeSight vo výbave ďalej znamenala o 62 % menej nárazov vozidla do vozidla a 49 % zníženie zrážky auta s chodcom.

Systém EyeSight prostredníctvom vstupu z dvojice kamier, umiestnených za čelným oknom, neustále sleduje a vyhodnocuje pohyb ostatných účastníkov premávky pred vozidlom. Reaguje aj na rozsvietené brzdové svetlá vozidla vpredu. V prípade núdze dokáže systém aktívnym brzdením zabrániť zrážke, prípadne znížiť jej následky. Dvojica kamier pomáha aj pri sledovaní jazdných pruhov a získané údaje využíva aj adaptívny tempomat.

Keďže kamery sledujú situáciu pred vozidlom, informácia o 84 % znížení nehôd s nárazom do zadnej časti vozidla, vybaveného systémom EyeSight, pôsobí na prvý pohľad prekvapivo. Často sa diskutovalo práve o situácii, keď auto vpredu, vybavené podobným systémom začne automaticky brzdiť, na čo nemusí šofér jazdiaci vzadu, v aute bez takéhoto systému, včas zareagovať.

V meste môže aktívne automatické brzdenie zabrániť reťazovej nehode

V mestskej premávke s malými rozostupmi a kolónami však môže nastať aj iná situácia. Stačí, aby vodič v aute so systémom automatického núdzového brzdenia nedával pozor. Zohne sa po telefón, nastavuje navigáciu alebo rádio a následnej zrážke s vpredu stojacim autom na poslednú chvíľu zabráni automatické brzdenie.

Tým dostane väčšiu šancu na zabrzdenie aj v poradí tretie auto. Keby systém nezasiahol a šofér druhého auta by v rýchlosti narazil do zabrzdeného vozidla vpredu, a tým náhle zastavil na extrémne krátkej vzdialenosti, vodič v poradí tretieho auta by mal len malú šancu včas zastaviť. V kolóne by zrejme nasledovala reťazová nehoda.

Aj keď máme mnohokrát pocit, že nové bezpečnostné systémy nás počas testov iba obmedzujú a otravujú, prvé čísla ukazujú ich pozitívny vplyv. Stále sa však stretávame aj s ich chybami a neadekvátnymi reakciami. Zatiaľ totiž na rozdiel od niektorých vodičov nedokážu predvídať.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Dell offers multifaceted careers
  3. It’s not about what a company does, but how it behaves
  4. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 741
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 567
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 749
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 575
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 787
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 788
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 622
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 490
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 311
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 192

Hlavné správy zo Sme.sk

Guvernér NBS Peter Kažimír.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Popierači holokaustu a obchodníci s nenávisťou sa učia predstierať, že nie sú fašisti

Veľké tragédie sa začali v jazyku.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Proces sa blíži ku koncu a znalci potvrdzujú antedatovanie

Kočnerov podpis údajne z roku 2001 je v skutočnosti oveľa mladší.

Pavol Rusko.
Stĺpček Jakuba Fila

Prvé budú zmenky, pre ktoré spoznáme rozsudok nad Kočnerom

Kauza zmenky Markízy mieri do finále.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line