EyeSight od Subaru znižuje počet nehôd, ukázali dáta

Nové bezpečnostné prvky majú svoje chyby a obmedzenia. Prvé čísla však ukazujú ich pozitívny prínos.

(Zdroj: Subaru)

Subaru zverejnilo dáta z prieskumu dopravných nehôd v Japonsku, ktoré naznačujú, aký vplyv majú moderné bezpečnostné systémy na nehodovosť. Dáta sa týkali iba nehôd, v ktorých participovali vozidlá Subaru. Čísla ukázali, že prítomnosť balíka bezpečnostných prvkov EyeSight viedla až k 61 percentnému poklesu nehôd.

Analýzou dopravných nehôd automobilka zistila, že v rokoch 2010 až 2014 mali vozidlá vybavené systémom EyeSight o 84 % menej nehôd zadnej časti auta v porovnaní s vozidlami bez systém EyeSight.

Počet nehôd pomáha znižovať dvojica kamier

Subaru čerpalo údaje od japonského inštitútu, zaoberajúceho sa výskumom dopravných nehôd (Institue for Traffic Accident Research and Data Analysis, Japan). Prítomnosť balíka EyeSight vo výbave ďalej znamenala o 62 % menej nárazov vozidla do vozidla a 49 % zníženie zrážky auta s chodcom.

Systém EyeSight prostredníctvom vstupu z dvojice kamier, umiestnených za čelným oknom, neustále sleduje a vyhodnocuje pohyb ostatných účastníkov premávky pred vozidlom. Reaguje aj na rozsvietené brzdové svetlá vozidla vpredu. V prípade núdze dokáže systém aktívnym brzdením zabrániť zrážke, prípadne znížiť jej následky. Dvojica kamier pomáha aj pri sledovaní jazdných pruhov a získané údaje využíva aj adaptívny tempomat.

Keďže kamery sledujú situáciu pred vozidlom, informácia o 84 % znížení nehôd s nárazom do zadnej časti vozidla, vybaveného systémom EyeSight, pôsobí na prvý pohľad prekvapivo. Často sa diskutovalo práve o situácii, keď auto vpredu, vybavené podobným systémom začne automaticky brzdiť, na čo nemusí šofér jazdiaci vzadu, v aute bez takéhoto systému, včas zareagovať.

V meste môže aktívne automatické brzdenie zabrániť reťazovej nehode

V mestskej premávke s malými rozostupmi a kolónami však môže nastať aj iná situácia. Stačí, aby vodič v aute so systémom automatického núdzového brzdenia nedával pozor. Zohne sa po telefón, nastavuje navigáciu alebo rádio a následnej zrážke s vpredu stojacim autom na poslednú chvíľu zabráni automatické brzdenie.

Tým dostane väčšiu šancu na zabrzdenie aj v poradí tretie auto. Keby systém nezasiahol a šofér druhého auta by v rýchlosti narazil do zabrzdeného vozidla vpredu, a tým náhle zastavil na extrémne krátkej vzdialenosti, vodič v poradí tretieho auta by mal len malú šancu včas zastaviť. V kolóne by zrejme nasledovala reťazová nehoda.

Aj keď máme mnohokrát pocit, že nové bezpečnostné systémy nás počas testov iba obmedzujú a otravujú, prvé čísla ukazujú ich pozitívny vplyv. Stále sa však stretávame aj s ich chybami a neadekvátnymi reakciami. Zatiaľ totiž na rozdiel od niektorých vodičov nedokážu predvídať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 382
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 794
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 124
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 015
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 818
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 562
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 501
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 467
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 414
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 263

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

DOMOV

Horúčavy končia, príde ochladenie aj dážď

Meteorologická jeseň sa začína už prvého septembra.

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

Pásy s výbušninami zastrelených mužov boli atrapami.

ŠPORT

Číňanom už len hráči nestačia. Doplatil na to aj Kucka

Čínske spoločnosti míňajú stovky miliónov.

Neprehliadnite tiež

BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe

Oproti predchodcovi bude výkonnejší a luxusnejší.

Britský záhradník sa vydal v šope na 1 400 kilometrov dlhú cestu

Jeho šopa je najrýchlejšou na svete, na cesty ju pomohol dostať britský expremiér David Cameron.

Blíži sa najväčšia dražba áut roka. Aké kúsky sú na predaj?

Očakáva sa predaj za takmer 250 miliónov eur.

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.