SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Elektrický Volkswagen BUDD-e sa dočká sériového nástupcu

Zástupca automobilky potvrdil nielen využitie techniky konceptu BUDD-e v sériovom aute, ale aj zachovanie jeho dizajnu.

(Zdroj: VW)

Volkswagen len pred pár týždňami predstavil na výstave CES (Consumer Electronics Show) koncept elektrického vanu s názvom BUDD-e. Už pri predstavení bolo prakticky jasné, že nemecký výrobca počíta so sériovou výrobou vanu na elektrický pohon.

Najnovšie tieto informácie potvrdil pre portál carmagazine.co.uk Volkmar Tanneberger, ktorý šéfoval vývoju elektrického pohonu pre koncept BUDD-e. Cieľom je vyvinúť novú modulárnu platformu pre sériovú výrobu.

Koncepcia počíta s plochou batériou, jedným motorom vpredu a jedným vzadu. Modely California a Transporter budú kráčať do budúcnosti oddelene od týchto plánov a využijú spaľovacie motory.

Na cestách sa však nástupca konceptu BUDD-e objaví nielen s technikou, vychádzajúcou z tejto štúdie, ale aj s rovnakým dizajnovým štýlom. “Uvidíte sériovo vyrábané auto, ktoré sa veľmi podobá tomuto (konceptu BUDD-e), postavené na platforme MEB. Neviem povedať presne kedy, ale dočkáme sa ho niekedy okolo roku 2020,“ nechal sa pre Carmagazine počuť Tanneberger.

Príchod konceptu BUDD-e znamenal pre Volkswagen veľa, práve z dôvodu využitia novej platformy MEB, určenej výhradne pre elektrické vozidlá. Doteraz automobilka pri vývoji elektrických vozidiel len prestavala existujúce modely s konvenčným spaľovaním na elektromobil. Platforma MEB je však od počiatku navrhnutá výlučne pre elektrický pohon.

Koncept BUDD-e využíva na svoj pohon dva elektromotory. Predný s výkonom 100 kW a zadný s výkonom 125 kW. Batéria s kapacitou 92,4 kWh mu umožní teoretický dojazd 533 km. Podľa meraní spotreby, podľa amerických noriem činí dojazd reálnejších 375 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Behind every successful business lies a set of skilled people
  6. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  7. Ako sa mení dynamika firiem?
  8. Hudbou proti holorubom.
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 993
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 488
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 342
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 729
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 603
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 695
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 310
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 259
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 629
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 370
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


13 h
Marian Kočner pred súdom.

Prípad vraždy Jána a Martiny posúdi Najvyšší súd.


a 1 ďalší 9 h
Zuzana Kepplová.

Najvyšší súd nás priblíži k poznaniu, či Kočner bol, alebo nebol podľa slovenských súdov objednávateľom.


13 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


12 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún