Elektrický Volkswagen BUDD-e sa dočká sériového nástupcu

Zástupca automobilky potvrdil nielen využitie techniky konceptu BUDD-e v sériovom aute, ale aj zachovanie jeho dizajnu.

(Zdroj: VW)

Volkswagen len pred pár týždňami predstavil na výstave CES (Consumer Electronics Show) koncept elektrického vanu s názvom BUDD-e. Už pri predstavení bolo prakticky jasné, že nemecký výrobca počíta so sériovou výrobou vanu na elektrický pohon.

Najnovšie tieto informácie potvrdil pre portál carmagazine.co.uk Volkmar Tanneberger, ktorý šéfoval vývoju elektrického pohonu pre koncept BUDD-e. Cieľom je vyvinúť novú modulárnu platformu pre sériovú výrobu.

Koncepcia počíta s plochou batériou, jedným motorom vpredu a jedným vzadu. Modely California a Transporter budú kráčať do budúcnosti oddelene od týchto plánov a využijú spaľovacie motory.

Na cestách sa však nástupca konceptu BUDD-e objaví nielen s technikou, vychádzajúcou z tejto štúdie, ale aj s rovnakým dizajnovým štýlom. “Uvidíte sériovo vyrábané auto, ktoré sa veľmi podobá tomuto (konceptu BUDD-e), postavené na platforme MEB. Neviem povedať presne kedy, ale dočkáme sa ho niekedy okolo roku 2020,“ nechal sa pre Carmagazine počuť Tanneberger.

Príchod konceptu BUDD-e znamenal pre Volkswagen veľa, práve z dôvodu využitia novej platformy MEB, určenej výhradne pre elektrické vozidlá. Doteraz automobilka pri vývoji elektrických vozidiel len prestavala existujúce modely s konvenčným spaľovaním na elektromobil. Platforma MEB je však od počiatku navrhnutá výlučne pre elektrický pohon.

Koncept BUDD-e využíva na svoj pohon dva elektromotory. Predný s výkonom 100 kW a zadný s výkonom 125 kW. Batéria s kapacitou 92,4 kWh mu umožní teoretický dojazd 533 km. Podľa meraní spotreby, podľa amerických noriem činí dojazd reálnejších 375 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 936
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 4 014
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 810
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 572
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 490
  6. Splnený sen 1 437
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 308
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 175
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 984
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 918

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.