Marchionne: Ferrari SUV? Najskôr ma zastreľte

Šéf koncernu Fiat Chrysler Sergio Marchionne rázne odmietol akékoľvek špekulácie o SUV Ferrari. Značka ostáva verná dvojdverovým športovým autám.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Ak boli doteraz akékoľvek pochybnosti o tom, či Ferrari v blízkej budúcnosti predstaví model SUV, dnes je všetko nad slnko jasnejšie.

“Najskôr ma musíte zastreliť“, bola odpoveď šéfa koncernu FCA a výrobcu z Maranella, Sergio Marchionneho na otázku o prípadnej výrobe SUV s logom Ferrari. Informáciu priniesol portál Bloomberg.com.

Aj keď sa SUV do portfólia značky vzhľadom na jeho históriu úzko spätú s výrobou športových áut nehodí, automobilke by takýto model pomohol na ceste k splneniu predajných objemov.

Zatiaľ, čo minulý rok vzrástol predaj vozidiel Ferrari o šesť percent, tento rok sa očakáva rast iba na úrovni troch percent s celkovým predajom 7900 vozidiel.

Podľa skorších Marchionneho vyjadrení je cieľom Ferrari zvýšiť predaje do roku 2019 na úroveň 9000 kusov ročne. Výrobca má však stále na zreteli pravidlo, podľa ktorého musí dopyt prevažovať nad ponukou. Ferrari malo ešte donedávna stanovenú hranicu výroby na 7000 vozidiel ročne, pre zachovanie exkluzivity áut Ferrari.

Akcie Ferrari prakticky neustále strácajú na svojej hodnoty po odčlenení značky od koncernu FCA. Problémy spôsobil okrem iného aj 22 % pokles objednávok z Číny. Aj napriek tomu ostáva značka naďalej verná dvojdverovým športovým autám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 590
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 936
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 097
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 304
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 395
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 887
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 847
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 827
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 737
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 433

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.