Citroën zverejnil detaily modelu SpaceTourer, Volkswagen Multivan dostane konkurenta

Nástupca vanu Jumpy pôjde do predaja v štyroch verziách, pričom záujemcovia si budú môcť vybrať z ponuky piatich dieslových motorov.

(Zdroj: Citroën)

Segment vanov sa v Európe už čoskoro rozrastie o nové vozidlo z dielne Citroënu. Francúzska automobilka totiž už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve predstaví svetu model SpaceTourer, s ktorým chce podľa vlastných tvrdení osloviť tak rodiny, ako aj podnikateľov.

Aj preto sa novinka, ktorá by mala konkurovať napríklad Volkswagenu Multivan, dostane na trh v troch rôznych dĺžkach a s variabilným usporiadaním interiéru.Ťaží pritom z novej verzie modulárnej platformy EMP2, známej z modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Pochádza z nej celá predná časť vanu.

Zvyšok podvozkovej platformy vznikol špeciálne pre SpaceTourer. Variabilita umožňuje dve dĺžky rázvoru (2,92 m a 3,27 m) aj zadných previsov (0,80 m a 1,15 m).

Nástupca modelu Jumpy tak bude k dispozícii s troma rôznymi karosériami: variant XS je dlhý 4,60 ma má kratší rázvor, verzie M (4,95 m) a XL (5,30 m) využívajú dlhší rázvor. Model je pritom široký 1,92 m, vysoký 1,9 m a zvládne náklad ťažký 1 400 kg.

Rôzna dĺžka sa samozrejme premietne aj do maximálneho objemu batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru. V prípade najmenšej verzie to je 1 978 l, karosérie M a XL ponúknu 2 381 l, resp. 2 932 l.

Jednoduchší prístup do interiéru, najmä do tretieho radu, majú zabezpečiť bočné posuvné dvere, ktoré v závislosti od typu karosérie môžu byť dlhé až 93 cm. Otvárateľné sú aj bezdotykovo, pohybom nohou pod zadným nárazníkom.

Karoséria vo vyhotovení XL ponúkne až 2 932 l batožinového priestoru pri 5-miestnom usporiadaní interiéru

Novinka sa má dodávať s piatimi prepĺňanými dieslovými motormi BlueHDi, ktoré automobilka využíva od roku 2013. Základom je BlueHDi 95 s manuálnou prevodovkou a BlueHDi 95 S&S s robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou. Motory BlueHDi 115 S&S a BlueHDi 150 S&S spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Na vrchole stojí BlueHDi 180 S&S s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najlepšie parametre z hľadiska spotreby (5,1 l/100 km) a emisií (133 g/km) dosahuje agregát BlueHDi 115 S&S. Priemerná spotreba by ani pri jednom agregáte nemala podľa Citroënu prekročiť 5,8 l/100 km. Dynamické jazdné výkony zatiaľ výrobca nezverejnil, potvrdil len, že motory majú interval údržby 40-tisíc km alebo dva roky.

SpaceTourer bude dostupný v štyroch vyhotoveniach. Najmä pre rodiny sú určené verzie Feel a Shine s troma dĺžkami a s 5, 7 alebo 8-miestnym interiérom. Aj SpaceTourer Business ponúkne tri dĺžky, ale odvezie piatich až deviatich ľudí. Zameriava sa pritom predovšetkým na podnikateľov v doprave osôb.

Pohodlie v interiéri má zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia a množstvo odkladacích priestorov

Variant Business Lounge s dĺžkami M a XL a šiestimi alebo siedmimi miestami sa v závislosti od využitia môže premeniť na pojazdnú kanceláriu so štyrmi samostatnými sedadlami otočenými proti sebe a posuvným sklopným stolíkom.

Okrem posuvných a otočných sedadiel má potom pohodlie a komfort v interiéri vo všetkých verziách zabezpečiť zvýšená pozícia sedenia, presklená strecha či množstvo otvorených a uzavretých odkladacích priestorov rozmiestnených po celom vozidle (dovedna až 74 litrov).

Z hľadiska technológií poteší nová 7-palcová dotyková obrazovka, head-up displej a online navigácia 3D Citroën Connect Nav. Bezpečnosť pasažierov má zvýšiť Coffee Break Alert, ktorý vyzýva na prestávku po dvoch hodinách nepretržitej jazdy, ale aj predkolízny systém a asistent monitorujúci úroveň pozornosti vodiča.

Vo výbave však nemusí chýbať ani automatické prepínanie diaľkových svetiel (aktívne pri rýchlosti nad 25 km/h), sledovanie mŕtveho uhla či adaptívny tempomat. Mimochodom, SpaceTourer už má za sebou nárazové testy EuroNCAP a obstál v nich na výbornú, keď získal päť hviezdičiek.

Exteriér charakterizujú plynulé línie bez agresívnych prvkov. Prednej časti dominuje krátka kapota podporená horizontálnou líniou širokých vysoko umiestnených svetlometov. Vertikálne denné LED svetlá opticky predlžujú blatníky a dopĺňajú hmlové svetlomety. Pri kúpe si bude možné vybrať z deviatich farebných odtieňov a na vylepšenie vzhľadu môžu poslúžiť aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 20 660
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 850
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 260
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 883
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 249
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 676
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 523
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 442
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 387
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 029

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.