Označenie performance je v prípade Audi synonymom vrcholného výkonu a viacerých exkluzívnych prvkov v interiéri aj exteriéri. Modely RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance nech sú toho dôkazom. Najnovšie sa týmto prívlastkom môže pýšiť aj najvýkonnejšia verzia kompaktného SUV Q3.
Noví majitelia Audi RS Q3 performance môžu počítať, že z oceňovaného 5-valcového motora 2.5 TFSI dostanú o 20 kW viac ako v prípade RS Q3. To znamená, že výkon narástol na 270 kW. Krútiaci moment 465 Nm je dostupný v rozmedzí od 1 625 do 5 500 ot./min. Aj tu teda došlo k miernemu navýšeniu o 15 Nm.
Vďaka týmto parametrom RS Q3 performance zrýchli na stovku za 4,4 s (zlepšenie o 0,4 s) a rozbehne sa maximálne na 270 km/h. Úpravy pohonného ústrojenstva sa pritom dotkli predovšetkým chladiča a palivového čerpadla.
Kombinovanú spotrebu udáva výrobca na úrovni 8,6 l/100 km. Výkon z motora putuje cez dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku S tronic s kratšími prevodmi na obe nápravy. O vektorovanie krútiaceho momentu pre jednotlivé kolesá sa stará elektronická kontrola stabilizácie, ale silu podľa potreby rozdelí aj elektrohydraulická viaclamelová spojka namontovaná na zadnej náprave.
Novinka má oproti základnej verzii zníženú svetlú výšku o 20 mm. Športový charakter vozidla môžu ešte umocniť adaptívne tlmiče, ktorých činnosť je možné upravovať prostredníctvom režimov comfort, auto a dynamic.
Štandardom sú 20-palcové kolesá s piatimi dvojitými lúčmi v titánovom vzhľade. Efektnosť im dodajú 8-piestikové strmene bŕzd s logom RS v červenej alebo čiernej farbe.
Titánový vzhľad dostali aj viaceré prvky na karosérii vrátane otvorov pre prívod vzduchu v prednom nárazníku, rámu masky chladiča, krytov vonkajších spätných zrkadiel, líšt okolo okien či časti strešného spojlera. Špecialitou RS Q3 performance je voliteľná modrá metalíza Ascari.
Vnútri nájdeme športové sedadlá s logom RS Q3 čalúnené kožou a čiernou alcantarou. Audi ponúka aj paket, ktorý ich upraví do čierno-modrej farebnej kombinácie. Okrem sedadiel môže mať kontrastné modré prešívanie volant, lakťová opierka či rohože.
Model zažije premiéru v marci na autosalóne v Ženeve. V Nemecku sa už dá objednať za minimálne 61-tisíc eur, k prvým majiteľom sa však dostane až v druhom štvrťroku 2016.