SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Ferrari FF po modernizácii je výkonnejšie, krajšie a volá sa GTC4Lusso

Z atmosférického 12-valca s objemom 6,3 l dostanete o 22 kW vyšší výkon. Počítať môžete už aj s natáčaním zadných kolies.

(Zdroj: Ferrari)

Najnovšie správy z Maranella hovoria, že Ferrari FF konečne podstúpilo facelift, ale nezostalo len pritom! Mení sa aj jeho meno. Zoznámte sa s GTC4Lusso, jednou z najočakávanejších noviniek, ktoré sa predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Nové pomenovanie odkazuje na slávnych predchodcov, talianska automobilka v tomto prípade spomína najmä modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso. Štvorka v názve ako inak pripomína, že v kabíne automobilu nájdeme štyri miesta na sedenie.

Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale myslíme si, že o to viac modelu pristanú. Úpravy sa napríklad dotkli predných a zadných svetiel a o niečo širšia je aj predná maska s integrovanými nasávaním vzduchu. Zlepšiť aerodynamiku má tiež strešný spojler a nový difúzer. Výrobca tvrdí, že súčiniteľ odporu vzduchu je v dôsledku úprav podstatne nižší ako u predchodcu.

O pohon GTC4Lusso sa postará atmosférický 12-valec s objemom 6,3 l, ktorý produkuje výkon 507 kW pri 8 000 ot./min. Ten istý agregát v modeli FF ponúka "len" 485 kW. Maximálny krútiaci moment narástol o 14 Nm na 697 Nm pri 5 750 ot./min. Až 80 percent z neho pritom dostaneme už pri 1 750 otáčkach.

Z nuly na stovku sa rozbehne sa 3,4 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Pohon je na všetky kolesá prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku tak, ako tomu bolo doteraz. Novinkou je však natáčanie zadných kolies.

Vylepšený systém pohonu všetkých kolies 4RM-S má spolu s elektronicky riadeným diferenciálom a adaptívnymi tlmičmi zabezpečiť optimálnu trakciu aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách.

Pokiaľ ide o rozmery, vozidlo je dlhé 4 922 mm, široké 1 980 mm a vysoké 1 383 mm. Hmotnosťou 1 790 kg sa môže pochváliť verzia s voliteľnými odľahčenými komponentmi. Rozložená je v pomere 47:53 v prospech zadnej nápravy.

V interiéri objavíme nový multimediálny systém od spoločnosti Delphi, stále však kompatibilný s Apple CarPlay. Väčší je 10,25-palcový displej a kvôli menšiemu airbagu úpravami prešiel aj volant. Medzi sedadlami pribudol výklenok slúžiaci primárne pre odloženie kľúča.

Spolujazdec sa môže tešiť, že príplatkový Dual Cockpit mu prostredníctvom obrazovky pred ním ponúkne základné jazdné údaje. Osobne by sme však radšej sedeli na mieste vodiča.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 926
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 159
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 939
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 658
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 273
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 864
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 844
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 272
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 801
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 753

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR