Ferrari FF po modernizácii je výkonnejšie, krajšie a volá sa GTC4Lusso

Z atmosférického 12-valca s objemom 6,3 l dostanete o 22 kW vyšší výkon. Počítať môžete už aj s natáčaním zadných kolies.

(Zdroj: Ferrari)

Najnovšie správy z Maranella hovoria, že Ferrari FF konečne podstúpilo facelift, ale nezostalo len pritom! Mení sa aj jeho meno. Zoznámte sa s GTC4Lusso, jednou z najočakávanejších noviniek, ktoré sa predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Nové pomenovanie odkazuje na slávnych predchodcov, talianska automobilka v tomto prípade spomína najmä modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso. Štvorka v názve ako inak pripomína, že v kabíne automobilu nájdeme štyri miesta na sedenie.

Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale myslíme si, že o to viac modelu pristanú. Úpravy sa napríklad dotkli predných a zadných svetiel a o niečo širšia je aj predná maska s integrovanými nasávaním vzduchu. Zlepšiť aerodynamiku má tiež strešný spojler a nový difúzer. Výrobca tvrdí, že súčiniteľ odporu vzduchu je v dôsledku úprav podstatne nižší ako u predchodcu.

O pohon GTC4Lusso sa postará atmosférický 12-valec s objemom 6,3 l, ktorý produkuje výkon 507 kW pri 8 000 ot./min. Ten istý agregát v modeli FF ponúka "len" 485 kW. Maximálny krútiaci moment narástol o 14 Nm na 697 Nm pri 5 750 ot./min. Až 80 percent z neho pritom dostaneme už pri 1 750 otáčkach.

Z nuly na stovku sa rozbehne sa 3,4 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Pohon je na všetky kolesá prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku tak, ako tomu bolo doteraz. Novinkou je však natáčanie zadných kolies.

Vylepšený systém pohonu všetkých kolies 4RM-S má spolu s elektronicky riadeným diferenciálom a adaptívnymi tlmičmi zabezpečiť optimálnu trakciu aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách.

Pokiaľ ide o rozmery, vozidlo je dlhé 4 922 mm, široké 1 980 mm a vysoké 1 383 mm. Hmotnosťou 1 790 kg sa môže pochváliť verzia s voliteľnými odľahčenými komponentmi. Rozložená je v pomere 47:53 v prospech zadnej nápravy.

V interiéri objavíme nový multimediálny systém od spoločnosti Delphi, stále však kompatibilný s Apple CarPlay. Väčší je 10,25-palcový displej a kvôli menšiemu airbagu úpravami prešiel aj volant. Medzi sedadlami pribudol výklenok slúžiaci primárne pre odloženie kľúča.

Spolujazdec sa môže tešiť, že príplatkový Dual Cockpit mu prostredníctvom obrazovky pred ním ponúkne základné jazdné údaje. Osobne by sme však radšej sedeli na mieste vodiča.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stoja v kolónach

Pri ceste do práce treba počítať s polhodinovým zdržaním.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.