SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Ferrari FF po modernizácii je výkonnejšie, krajšie a volá sa GTC4Lusso

Z atmosférického 12-valca s objemom 6,3 l dostanete o 22 kW vyšší výkon. Počítať môžete už aj s natáčaním zadných kolies.

(Zdroj: Ferrari)

Najnovšie správy z Maranella hovoria, že Ferrari FF konečne podstúpilo facelift, ale nezostalo len pritom! Mení sa aj jeho meno. Zoznámte sa s GTC4Lusso, jednou z najočakávanejších noviniek, ktoré sa predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Nové pomenovanie odkazuje na slávnych predchodcov, talianska automobilka v tomto prípade spomína najmä modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso. Štvorka v názve ako inak pripomína, že v kabíne automobilu nájdeme štyri miesta na sedenie.

Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale myslíme si, že o to viac modelu pristanú. Úpravy sa napríklad dotkli predných a zadných svetiel a o niečo širšia je aj predná maska s integrovanými nasávaním vzduchu. Zlepšiť aerodynamiku má tiež strešný spojler a nový difúzer. Výrobca tvrdí, že súčiniteľ odporu vzduchu je v dôsledku úprav podstatne nižší ako u predchodcu.

O pohon GTC4Lusso sa postará atmosférický 12-valec s objemom 6,3 l, ktorý produkuje výkon 507 kW pri 8 000 ot./min. Ten istý agregát v modeli FF ponúka "len" 485 kW. Maximálny krútiaci moment narástol o 14 Nm na 697 Nm pri 5 750 ot./min. Až 80 percent z neho pritom dostaneme už pri 1 750 otáčkach.

Z nuly na stovku sa rozbehne sa 3,4 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Pohon je na všetky kolesá prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku tak, ako tomu bolo doteraz. Novinkou je však natáčanie zadných kolies.

Vylepšený systém pohonu všetkých kolies 4RM-S má spolu s elektronicky riadeným diferenciálom a adaptívnymi tlmičmi zabezpečiť optimálnu trakciu aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách.

Pokiaľ ide o rozmery, vozidlo je dlhé 4 922 mm, široké 1 980 mm a vysoké 1 383 mm. Hmotnosťou 1 790 kg sa môže pochváliť verzia s voliteľnými odľahčenými komponentmi. Rozložená je v pomere 47:53 v prospech zadnej nápravy.

V interiéri objavíme nový multimediálny systém od spoločnosti Delphi, stále však kompatibilný s Apple CarPlay. Väčší je 10,25-palcový displej a kvôli menšiemu airbagu úpravami prešiel aj volant. Medzi sedadlami pribudol výklenok slúžiaci primárne pre odloženie kľúča.

Spolujazdec sa môže tešiť, že príplatkový Dual Cockpit mu prostredníctvom obrazovky pred ním ponúkne základné jazdné údaje. Osobne by sme však radšej sedeli na mieste vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 603
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 846
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 976
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 270
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 193
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 051
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


21 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  8. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 38 145
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 114
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 6 001
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 314
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 948
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 920
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 228
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 055
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu