Ferrari FF po modernizácii je výkonnejšie, krajšie a volá sa GTC4Lusso

Z atmosférického 12-valca s objemom 6,3 l dostanete o 22 kW vyšší výkon. Počítať môžete už aj s natáčaním zadných kolies.

(Zdroj: Ferrari)

Najnovšie správy z Maranella hovoria, že Ferrari FF konečne podstúpilo facelift, ale nezostalo len pritom! Mení sa aj jeho meno. Zoznámte sa s GTC4Lusso, jednou z najočakávanejších noviniek, ktoré sa predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Nové pomenovanie odkazuje na slávnych predchodcov, talianska automobilka v tomto prípade spomína najmä modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso. Štvorka v názve ako inak pripomína, že v kabíne automobilu nájdeme štyri miesta na sedenie.

Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale myslíme si, že o to viac modelu pristanú. Úpravy sa napríklad dotkli predných a zadných svetiel a o niečo širšia je aj predná maska s integrovanými nasávaním vzduchu. Zlepšiť aerodynamiku má tiež strešný spojler a nový difúzer. Výrobca tvrdí, že súčiniteľ odporu vzduchu je v dôsledku úprav podstatne nižší ako u predchodcu.

O pohon GTC4Lusso sa postará atmosférický 12-valec s objemom 6,3 l, ktorý produkuje výkon 507 kW pri 8 000 ot./min. Ten istý agregát v modeli FF ponúka "len" 485 kW. Maximálny krútiaci moment narástol o 14 Nm na 697 Nm pri 5 750 ot./min. Až 80 percent z neho pritom dostaneme už pri 1 750 otáčkach.

Z nuly na stovku sa rozbehne sa 3,4 s a dosiahne najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Pohon je na všetky kolesá prenášaný cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku tak, ako tomu bolo doteraz. Novinkou je však natáčanie zadných kolies.

Vylepšený systém pohonu všetkých kolies 4RM-S má spolu s elektronicky riadeným diferenciálom a adaptívnymi tlmičmi zabezpečiť optimálnu trakciu aj na zasnežených alebo mokrých vozovkách.

Pokiaľ ide o rozmery, vozidlo je dlhé 4 922 mm, široké 1 980 mm a vysoké 1 383 mm. Hmotnosťou 1 790 kg sa môže pochváliť verzia s voliteľnými odľahčenými komponentmi. Rozložená je v pomere 47:53 v prospech zadnej nápravy.

V interiéri objavíme nový multimediálny systém od spoločnosti Delphi, stále však kompatibilný s Apple CarPlay. Väčší je 10,25-palcový displej a kvôli menšiemu airbagu úpravami prešiel aj volant. Medzi sedadlami pribudol výklenok slúžiaci primárne pre odloženie kľúča.

Spolujazdec sa môže tešiť, že príplatkový Dual Cockpit mu prostredníctvom obrazovky pred ním ponúkne základné jazdné údaje. Osobne by sme však radšej sedeli na mieste vodiča.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 378
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 920
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 200
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 720
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 280
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 063
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 022
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 988
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 913
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 626

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.