Prvá jazda: Kia Sportage napravila prvý dojem

Po zverejnení neoficiálnych “špiónskych“ fotiek sme sa o vzhľad Kie Sportage báli. Naživo však pôsobí krajšie a modernejšie.

(Zdroj: Kia)

Kia Sportage je asi najúspešnejším modelom juhokórejskej značky na Slovensku. Pokrok, ktorý Kia v priebehu posledných rokov a už sa dá povedať, že desaťročí urobila, je obdivuhodný.

Práve Sportage považujeme za jeden z prelomových modelov. Automobilka s ním žne úspech a teší sa obľube zákazníkov. Na Slovensku možno aj preto, lebo mu chýba skutočný konkurent od u nás najpredávanejšej značky.

Pri takomto aute vyvstane pre výrobcu pri príprave nasledovníka dilema: zachovať to, čo sa zákazníkovi páči a možno zaspať v minulosti, alebo priniesť revolúciu, pokrok a udávať tón, riskujúc, že nová tvár sa možno nestretne s pochopením.

Kii odvaha nechýbala. Pri vzhliadnutí prvých, neoficiálnych fotiek zovňajšku nám zišla na um práve nepodarená revolúcia. Na oficiálnych fotografiách už Sportage vyzeral lepšie a slovo katastrofa sme definitívne vymazali z nášho slovníka. Naživo na nás zapôsobila moderným dojmom a nepochybujeme o tom, že si nájde množstvo obdivovateľov.

Interiér je asi najsilnejšou zbraňou štvrtej generácie modelu Sportage.

Exteriérom boduje Tucson, interiérom Kia

Zvonku na nás však zanechalo ešte o niečo lepší pocit už nejaký čas vyrábané dvojča, Hyundai Tucson. Dominantou Kie Sportage sa stala predná časť s “tigrím“ nosom.

Výraznou zmenou prešli aj svetlá, ktoré už nie sú súčasťou prednej masky, ale viac zasahujú do kapoty. Zmena dizajnu sa prejavila aj na zníženej hodnote koeficientu odporu Cd z 0,35 na 0,33.

Pokiaľ v našom subjektívnom hodnotení vyhral cenu za vonkajší vzhľad Tucson, zvnútra viac zapôsobil Sportage. Ani tu sa nám štvrtá generácia nezdá dostatočne fotogenická. Interiér, inšpirovaný väčším Sorentom, je naživo ešte krajší.

Vodorovné línie a na prvý pohľad dobré spracovanie interiéru robia pracovisko šoféra príjemným prostredím. Horizontálne členenie umožňuje farebne rozdeliť interiér na dve časti. Dvojfarebný interiér môže budiť pocit luxusu, my však preferujeme praktickejší tmavý a jednofarebný.

V strede palubnej dosky je zapracovaná sedem, prípadne osempalcová dotyková obrazovka. Aj keď sa počet tlačidiel pod ňou môže zdať na prvý pohľad vysoký, ich rozdelenie do jednotlivých skupín (multimediálny systém; klimatizácia; vyhrievanie sedadiel a volantu) robí ovládanie jednoduchým.

Svetlá sa od masky chladiča posunuli viac hore ku kapote.

Vnútorný priestor narástol

Prvé kilometre sme absolvovali v tejto novinke na zadných sedadlách a aj bez naštudovania tlačovej správy nám bolo jasné, že Kia si v oblasti vnútorného priestoru polepšila. Najmä miesto pre kolená pôsobilo impozantne.

Ako neskôr prezradili tlačové materiály, na svedomí to má celkový nárast dĺžky o 40 mm, ako aj o 30 mm dlhší rázvor náprav. Sklon zadných operadiel sa dá navyše nastavovať pomocou páčky v dolnej časti sedadla.

Tlačová správa, ako tradične pri predstavovaní nového modelu, informovala aj o znížení prenosu hluku a vibrácií do kabíny.

Niet pochýb, že Kia v tomto smere urobila pokrok, podvozok naozaj utlmil tých pár nerovností dobre, ale hluk od pneumatík sa pri ich prejazde predsa len predieral do kabíny viac, ako sme u novinky čakali.

Možno za to môže drsnejší španielsky asfalt, ale toto je oblasť, ktorú ešte rozhodne preveríme na slovenských cestách.

Počas prvej jazdy na nás pred pár mesiacmi veľmi dobre v tomto ohľade zapôsobila Kia Optima. Stačilo však pár kilometrov testu na slovenských cestách v horšom počasí a na povrch vyplávalo aj negatívum. Voda, či kamienky vyhodené pneumatikou z cesty na vnútorný blatník sa ozvali v kabíne pomerne výrazne. Uvidíme, ako je na tom Sportage.

Aj keď množstvo gombíkov môže na prvý pohľad pôsobiť chaoticky, ich rozdelenie do skupín uľahčuje ovládanie jednotlivých funkcií.

Aj turbo “miluje“ vysoké otáčky

Keďže na Slovensku nepochybne populárnejšie naftové verzie Kie Sportage otestujeme už v priebehu niekoľkých týždňov, tak sme si na prvej jazde vybrali benzínový, turbom prepĺňaný motor 1,6 T-GDI. Táto motorizácia nás potešila svojou kultúrou chodu bez vibrácií a zbytočných zvukov spod kapoty.

Na benzín slušný krútiaci moment 265 Nm, dostupný od 1500 otáčok, dával autu dostatok sily na bežný pohyb v premávke. Pokiaľ však šlo o čo najrýchlejší a tým aj bezpečný predbiehací manéver, lepším riešením je podradenie a vyhnanie motora do vyšších otáčok.

V ich vrchnom spektre sme mali podobný dojem ako s atmosférickým motorom. Výkon neupadal až po dosiahnutie obmedzovača (cca 6500 ot/min).

Biela farba necháva vyniknúť dizajnové prepojenie zadných svetiel.

Riadenie nám vyhovovalo, brzdy nie

Podvozok sme v zákrutách zatiaľ nehnali do extrémnych situácií, pri ostrejších prejazdoch však pôsobil pokojne.

Pri prvom použití bŕzd si treba zvyknúť na chod pedála. Jeho odpor je slabý a konštantný bez ohľadu na to, koľko naň zatlačíte. V jeho jednom bode je nábeh brzdného účinku príliš prudký. Brzdový pedál je jednoducho viac nastavený na komfortný režim, čo nie je úplne podľa nášho vkusu.

Viac nám vyhovovalo riadenie, kde konštruktéri zvolili prijateľný kompromis vzhľadom na kategóriu auta. Nie je športové, ale ani zbytočne preposilované.

Aj keď prvé fotky v nás nezanechali najlepší pocit, realita je podstatne príjemnejšia. Dojem ešte vylepšil interiér a vnútorný priestor.

Prvý pocit z benzínového motora s výkonom 130 kW je pozitívny, najmä vďaka kultúre jeho chodu. Okrem nami skúšaného spojenia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou môže za príplatok spolupracovať aj s automatickou dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou DCT(dostupná vo verzii s pohonom všetkých kolies).

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sportage

Motor

benzínový turbom prepĺňaný štvorvalec 1,6 T-GDI, objem 1591 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

130 (177)/5500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

265

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,2

Spotreba - výrobca (l/100km)

7,3

Objem palivovej nádrže (l)

62

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1449/671

Objem batožinového priestoru (l)

503/491 v prípade výbavy s dojazdovou rezervou

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2670; 4480; 1855; 1635

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Klima efekt bez klimatizácie
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  3. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  4. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  5. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  7. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  8. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  9. V Adlerovej na Furči sa začína stavať!
  10. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  1. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  2. Klima efekt bez klimatizácie
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  4. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  5. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  6. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  7. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  10. 5. ročník akcie Za čistejšie Staré Mesto práve začína!
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 252
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 638
  3. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 15 118
  4. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 12 778
  5. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 124
  6. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 6 367
  7. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 5 621
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 082
  9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 4 219
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 255

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Smer sa nechal obkľúčiť ľuďmi, na ktorých už nemá vplyv (píše Michal Havran)

Nemusíte hľadať, máte ho tam, zachráňte nás pred prevratom a neistotou.

ŠPORT

Sagan zarába na Saganovi. Stretnutie stojí 150 eur

Majster sveta spolupracuje s fanklubom, za ktorým stojí jeho brat.

KOMENTÁRE

Fico sa vracia. Vyzerá ako Sulík

Keď príde na Maďarsko, Poľsko, mimovládky či Rusko, Sulík hovorí ako Fico.

Neprehliadnite tiež

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, no všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc eur? Predajom kraľujú japonské značky

Minulý rok išlo o najrýchlejšie rastúci segment áut na európskom trhu.