Alpina B7 Bi-Turbo: najvýkonnejšie BMW radu 7 dá stovku za 3,7 sekundy

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém.

(Zdroj: Alpina)

Aj Alpina sa chystá na autosalón do Ženevy. Vychádzajúc z BMW radu 7 tam exkluzívny úpravca áut bavorskej značky predstaví novú generáciu B7. Ešte pred týmto svetovým debutom sa so športovou limuzínou môžeme zoznámiť prostredníctvom prvých zverejnených obrázkov a technických špecifikácií.

Tie prezrádzajú, že pod kapotou Alpina B7 Bi-Turbo sa nachádza dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý nájdeme aj v menšom modeli B5. V tomto prípade je však naladený na o niečo vyšší výkon, keď produkuje 447 kW a ponúkne až 800 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 3 000 do 5 000 ot./min.

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém. Silu na obe nápravy prenáša osvedčená 8-stupňová automatická prevodovka ZF.

Aj napriek viac ako dvom tonám hmotnosti dokáže B7 akcelerovať na stovku za 3,7 s a rozbehne sa maximálne na 310 km/h. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 10,4 l/100 km.

Úpravám sa nevyhol podvozok, ktorý disponuje adaptívnymi tlmičmi, vzduchovým odpružením, aktívnymi stabilizátormi, ale aj natáčaním zadných kolies. A keď sme už pri kolesách, štandardom sú 20-palcové s dvadsiatimi lúčmi, ale za príplatok môžu byť aj kované 21-palcové. Zabrzdia ich kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

Systém Dynamic Driving Control ponúkne viacero jazdných režimov vrátane módu Alpina Sport+, ktorý poskytne živšiu odozvu a ešte umocní športový charakter vozidla.

Došlo samozrejme aj na, pre Alpinu charakteristické, estetické vylepšenia tak v exteriéri ako aj interiéri. Športový dizajn akcentujú prepracované nárazníky, prahy či maska chladiča s aktívnymi klapkami upravujúcimi prúdenie vzduchu.

Vnútri padne do oka grafika digitálneho LED prístrojového štítu, ale aj značné využitie kože Nappa a Navalina, či obloženie z dreva alebo keramiky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.