SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Alpina B7 Bi-Turbo: najvýkonnejšie BMW radu 7 dá stovku za 3,7 sekundy

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém.

(Zdroj: Alpina)

Aj Alpina sa chystá na autosalón do Ženevy. Vychádzajúc z BMW radu 7 tam exkluzívny úpravca áut bavorskej značky predstaví novú generáciu B7. Ešte pred týmto svetovým debutom sa so športovou limuzínou môžeme zoznámiť prostredníctvom prvých zverejnených obrázkov a technických špecifikácií.

Tie prezrádzajú, že pod kapotou Alpina B7 Bi-Turbo sa nachádza dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý nájdeme aj v menšom modeli B5. V tomto prípade je však naladený na o niečo vyšší výkon, keď produkuje 447 kW a ponúkne až 800 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 3 000 do 5 000 ot./min.

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém. Silu na obe nápravy prenáša osvedčená 8-stupňová automatická prevodovka ZF.

Aj napriek viac ako dvom tonám hmotnosti dokáže B7 akcelerovať na stovku za 3,7 s a rozbehne sa maximálne na 310 km/h. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 10,4 l/100 km.

Úpravám sa nevyhol podvozok, ktorý disponuje adaptívnymi tlmičmi, vzduchovým odpružením, aktívnymi stabilizátormi, ale aj natáčaním zadných kolies. A keď sme už pri kolesách, štandardom sú 20-palcové s dvadsiatimi lúčmi, ale za príplatok môžu byť aj kované 21-palcové. Zabrzdia ich kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

Systém Dynamic Driving Control ponúkne viacero jazdných režimov vrátane módu Alpina Sport+, ktorý poskytne živšiu odozvu a ešte umocní športový charakter vozidla.

Došlo samozrejme aj na, pre Alpinu charakteristické, estetické vylepšenia tak v exteriéri ako aj interiéri. Športový dizajn akcentujú prepracované nárazníky, prahy či maska chladiča s aktívnymi klapkami upravujúcimi prúdenie vzduchu.

Vnútri padne do oka grafika digitálneho LED prístrojového štítu, ale aj značné využitie kože Nappa a Navalina, či obloženie z dreva alebo keramiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  2. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 065
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 456
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 821
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 579
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 804
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 861
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 057
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 747
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 681
  8. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 734
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu