Alpina B7 Bi-Turbo: najvýkonnejšie BMW radu 7 dá stovku za 3,7 sekundy

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém.

(Zdroj: Alpina)

Aj Alpina sa chystá na autosalón do Ženevy. Vychádzajúc z BMW radu 7 tam exkluzívny úpravca áut bavorskej značky predstaví novú generáciu B7. Ešte pred týmto svetovým debutom sa so športovou limuzínou môžeme zoznámiť prostredníctvom prvých zverejnených obrázkov a technických špecifikácií.

Tie prezrádzajú, že pod kapotou Alpina B7 Bi-Turbo sa nachádza dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý nájdeme aj v menšom modeli B5. V tomto prípade je však naladený na o niečo vyšší výkon, keď produkuje 447 kW a ponúkne až 800 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 3 000 do 5 000 ot./min.

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém. Silu na obe nápravy prenáša osvedčená 8-stupňová automatická prevodovka ZF.

Aj napriek viac ako dvom tonám hmotnosti dokáže B7 akcelerovať na stovku za 3,7 s a rozbehne sa maximálne na 310 km/h. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 10,4 l/100 km.

Úpravám sa nevyhol podvozok, ktorý disponuje adaptívnymi tlmičmi, vzduchovým odpružením, aktívnymi stabilizátormi, ale aj natáčaním zadných kolies. A keď sme už pri kolesách, štandardom sú 20-palcové s dvadsiatimi lúčmi, ale za príplatok môžu byť aj kované 21-palcové. Zabrzdia ich kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

Systém Dynamic Driving Control ponúkne viacero jazdných režimov vrátane módu Alpina Sport+, ktorý poskytne živšiu odozvu a ešte umocní športový charakter vozidla.

Došlo samozrejme aj na, pre Alpinu charakteristické, estetické vylepšenia tak v exteriéri ako aj interiéri. Športový dizajn akcentujú prepracované nárazníky, prahy či maska chladiča s aktívnymi klapkami upravujúcimi prúdenie vzduchu.

Vnútri padne do oka grafika digitálneho LED prístrojového štítu, ale aj značné využitie kože Nappa a Navalina, či obloženie z dreva alebo keramiky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 503
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 316
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 183
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 867
  6. Kam do tepla v januári? 1 718
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 112
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 035
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.