SME

Alpina B7 Bi-Turbo: najvýkonnejšie BMW radu 7 dá stovku za 3,7 sekundy

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém.

(Zdroj: Alpina)

Aj Alpina sa chystá na autosalón do Ženevy. Vychádzajúc z BMW radu 7 tam exkluzívny úpravca áut bavorskej značky predstaví novú generáciu B7. Ešte pred týmto svetovým debutom sa so športovou limuzínou môžeme zoznámiť prostredníctvom prvých zverejnených obrázkov a technických špecifikácií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tie prezrádzajú, že pod kapotou Alpina B7 Bi-Turbo sa nachádza dvoma turbodúchadlami prepĺňaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý nájdeme aj v menšom modeli B5. V tomto prípade je však naladený na o niečo vyšší výkon, keď produkuje 447 kW a ponúkne až 800 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 3 000 do 5 000 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšie parametre sú výsledkom série úprav, ktoré sa dotkli nasávania, chladenia či turba. Nové sú aj piesty a výfukový systém. Silu na obe nápravy prenáša osvedčená 8-stupňová automatická prevodovka ZF.

Aj napriek viac ako dvom tonám hmotnosti dokáže B7 akcelerovať na stovku za 3,7 s a rozbehne sa maximálne na 310 km/h. Priemerná spotreba by mala byť na úrovni 10,4 l/100 km.

Úpravám sa nevyhol podvozok, ktorý disponuje adaptívnymi tlmičmi, vzduchovým odpružením, aktívnymi stabilizátormi, ale aj natáčaním zadných kolies. A keď sme už pri kolesách, štandardom sú 20-palcové s dvadsiatimi lúčmi, ale za príplatok môžu byť aj kované 21-palcové. Zabrzdia ich kotúče so 4-piestikovými strmeňmi a rozmerom 395x36 mm vpredu a 370x24 mm vzadu.

Načítavam video...

Systém Dynamic Driving Control ponúkne viacero jazdných režimov vrátane módu Alpina Sport+, ktorý poskytne živšiu odozvu a ešte umocní športový charakter vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Došlo samozrejme aj na, pre Alpinu charakteristické, estetické vylepšenia tak v exteriéri ako aj interiéri. Športový dizajn akcentujú prepracované nárazníky, prahy či maska chladiča s aktívnymi klapkami upravujúcimi prúdenie vzduchu.

Vnútri padne do oka grafika digitálneho LED prístrojového štítu, ale aj značné využitie kože Nappa a Navalina, či obloženie z dreva alebo keramiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 786
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 992
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 529
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 505
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 413
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 635
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 311
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 798
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 541
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 566
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 953
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 861
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu