SME
Utorok, 22. október, 2019 | Meniny má Sergej

TEST: Subaru Outback vás mimo bežných ciest rozhodne nesklame

Outback nepatrí medzi športové autá, ako sa na Subaru patrí, ale na snehu, prípadne mimo bežných ciest s ním možno jazdiť bez stresu.

Subaru malo vždy svoj osobitý štýl a základňu zarytých fanúšikov. Autá tejto japonskej značky u nás nepatria medzi masovo predávané modely ako napríklad Fabia, ale ich majitelia na ne dajú len málokedy dopustiť.

Bez mučenia sa môžeme priznať, že vozidlá značky Subaru nás vždy priťahovali a mali pre nás čaro, aj keď nepatríme do skupiny “pravoverných“ fanúšikov. Sú to najmä športové a terénne vlastnosti, ktorými na nás tieto japonské autá zapôsobili.

Dnes sú obľúbené autá s vyšším posedom a Subaru to pochopilo už dávnejšie. S tým rozdielom, že Outback sa nielen tvári terénnejšie, ale základné prekážky mimo bežných ciest aj bez problémov zvládne.

Manipulovanie s platom je chybičkou krásy. Chýbajú nám lišty s intuitívnejším zaisťovacím systémom.

V interiéri prekvapil

Asi najväčší šok zažije človek po sadnutí za volant. Interiér vôbec nepôsobí stroho japonsky, ale prekvapivo moderne. Svoje miesto tu našiel nielen dotykový displej so slušnou grafikou, ale dôležité informácie, vrátane navigácie, sa šoférovi zobrazujú priamo medzi “budíkmi“ otáčkomera a tachometra.

Ovládanie samotného displeja uľahčovali dostatočne veľké ikony. Vnútorným priestorom, vrátane zadných sedadiel nás Outback rozhodne nesklamal.

Z praktického hľadiska mu nechýbajú vychytávky, ako sklápanie sedadiel z kufra, či otváranie piatych dverí elektricky.

Ich otváranie možno obsluhovať aj priamo z miesta vodiča. Niekedy je to asi tak lepšie, lebo kým vystúpite a obídete auto, tak sa dvere ledva stihnú otvoriť. Pod dvojitým dnom kufra sa pri absencii rezervného kolesa nachádzajú rozmerné a využiteľné odkladacie priestory.

Palubná doska a s modernými displejmi nepôsobí stroho japonsky.

Asistenti sa ozývajú, ale nezasahujú do riadenia

Nový Outback dostal do výbavy aj systém EyeSight. Základným kameňom asistenčných systémov je dvojica kamier, umiestnených za čelným sklom.

Pravdupovediac pípanie asistenčných systémov, aj keď náhle opustíte jazdný pruh z dôvodu obchádzania jám, nám na pohode nepridávalo.

Aj pri predbiehaní sa v Subaru pravidelne ozve upozornenie na nebezpečné priblíženie k autu vpredu. Našťastie auto nás v takejto situácii neprekvapilo zabrzdením. Prvé prieskumy navyše naznačujú, že takéto systémy majú aj reálny vplyv na zníženie nehodovosti.

Základ systému EyeSight tvoria dve kamery umiestnené za čelným sklom.

Na ceste a v zákrutách bolo auto s dvojlitrovým naftovým Boxer motorom dostatočne suverénne. Ochotu Subaru okamžite vyraziť z miesta na pokyn plynového pedála už poznáme. Táto ochota sa však vytrácala so zvyšujúcou sa rýchlosťou.

Výkon 110 kW nás nepritláčal do sedadla, ale dopĺňal ho dostatočný krútiaci moment 350 Nm. Pri prvom predbiehaní nás prekvapila neochota auta výraznejšie zrýchliť v prvých sekundách po pridaní plynu. Celý manéver je preto potrebné dobre načasovať. S reakciami motora a prevodovky sa treba jednoducho zžiť, a potom to ide.

Dvojlitrový diesel ponúka dostatok krútiaceho momentu. Do sedadiel nás však neoprel.

Priestranné auto však nemôžeme označiť slovným spojením “športovo zamerané“. Potvrdilo sa nám to aj na snehu. Prinútiť vyššie položené kombi k zábave sme nedokázali.

Dostať Subaru do pretáčavého šmyku sa pri troche snahy dá, za vrchol zábavy za volantom to však označiť nemôžeme.

Vyniká mimo bežných ciest

K čomu sme ho však prinútili relatívne ľahko, bol výjazd po zasneženej lúke, či zvládanie základných úloh v teréne, ako kríženie náprav. V tom mu pomáha kombinácia slušnej svetlej výšky 200 mm a bezstupňovej prevodovky Lineatronic.

Tá umožňuje prechádzať nerovnosti vo veľmi pomalom tempe a v tomto ohľade dokáže čiastočne nahradiť redukčnú prevodovku. Symetrický pohon všetkých kolies dáva autu dostatok trakcie, pri pohnutí v hlbšom snehu je v niektorých prípadoch lepšie vypnúť stabilizačný systém, ktorý inak zbytočne “pridúša“ motor.

Pri krížení náprav bol Outback suverénny. Koleso vo vzduchu pribrzdil a presmeroval krútiaci moment na kolesá s lepšou trakciou.

Aktivácia X-módu pomáha pri schádzaní z kopca, kedy má funkciu asistenta pre zjazd. Auto dokáže udržať vo zvládnuteľnej rýchlosti aj na šmykľavom povrchu.

X-mód však svoje odrobí aj na ceste hore kopcom. Trakčný systém dokáže vyťažiť zo schopností auta maximum. Pri výjazde na kopec sme presne počuli, kedy sa auto približuje k svojim limitom a vyžaduje zásah elektroniky. Jej zásah totiž sprevádzal charakteristický zvuk.

Nové Subaru Outback nás zaujalo svojím vnútorným priestorom a najväčší pokrok sme zaznamenali v interiéri. Otcom rodín skôr ako športové vyžitie ponúkne schopnosť bez stresu prechádzať ľahkým terénom. Výrazne mu v tejto schopnosti pomáha prevodovka, svetlá výška a X-mode.

Sneh mu nerobí problém a dostatok trakcie má aj v strmších pasážach ako na fotke.

Pri absencii rezervného kolesa ostal dostatočný priestor na odkladacie priestory pod falošným dnom kufra.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Outback

Verzia

2.0D-S CVT Exclusive NAVI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 990/38 990/40 990

Motor

turbom prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s protiľahlými valcami; objem 1998 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110 (150)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1600-2800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická bezstupňová Lineatronic

Pohon

trvalý symetrický pohon všetkých kolies s aktívne riadeným elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,9

Stav tachometra (km)

8300

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/ naša spotreba sa počas testu hýbala od 6,5 do 8,3 l v závislosti od štýlu jazdy a množstva kilometrov najazdených mimo bežných ciest

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1676/504

Objem batožinového priestoru (l)

559/1848

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2745; 4815; 1840; 1605

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  5. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  6. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Koľko ovocia a zeleniny potrebujú deti? Mnohí rodičia to nevedia
  9. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
  10. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  1. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  2. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  3. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  6. Koľko ovocia a zeleniny potrebujú deti? Mnohí rodičia to nevedia
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  9. Levanduľa pre zamestnancov
  10. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 17 551
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 832
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 210
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 11 587
  5. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 349
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 581
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 6 159
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 738
  9. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 465
  10. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 5 154

Hlavné správy zo Sme.sk

Opozícia sa stretla za okrúhlym stolom.
Cynická obluda

Ako Blaha vyhral Threemu

Stratég ticho sedí v kúte a odškrtáva si mená skompromitovaných kolegov, ktorí ho už nepredbehnú na kandidátke.

Monika Smolková verí, že Fico ešte do volieb odíde zo Smeru. Hovorí, že v strane sú zlodeji a korupčníci.
Použitie bieleho fosforu nie je úplne zakázané.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 208 v nižšej výbave Active.

Volvo má prvý elektromobil, ohromí výkonom

Dojazd na jedno nabitie je vyše 400 kilometrov.

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.