TEST: Subaru Outback vás mimo bežných ciest rozhodne nesklame

Outback nepatrí medzi športové autá, ako sa na Subaru patrí, ale na snehu, prípadne mimo bežných ciest s ním možno jazdiť bez stresu.

Subaru malo vždy svoj osobitý štýl a základňu zarytých fanúšikov. Autá tejto japonskej značky u nás nepatria medzi masovo predávané modely ako napríklad Fabia, ale ich majitelia na ne dajú len málokedy dopustiť.

Bez mučenia sa môžeme priznať, že vozidlá značky Subaru nás vždy priťahovali a mali pre nás čaro, aj keď nepatríme do skupiny “pravoverných“ fanúšikov. Sú to najmä športové a terénne vlastnosti, ktorými na nás tieto japonské autá zapôsobili.

Dnes sú obľúbené autá s vyšším posedom a Subaru to pochopilo už dávnejšie. S tým rozdielom, že Outback sa nielen tvári terénnejšie, ale základné prekážky mimo bežných ciest aj bez problémov zvládne.

Manipulovanie s platom je chybičkou krásy. Chýbajú nám lišty s intuitívnejším zaisťovacím systémom.

V interiéri prekvapil

Asi najväčší šok zažije človek po sadnutí za volant. Interiér vôbec nepôsobí stroho japonsky, ale prekvapivo moderne. Svoje miesto tu našiel nielen dotykový displej so slušnou grafikou, ale dôležité informácie, vrátane navigácie, sa šoférovi zobrazujú priamo medzi “budíkmi“ otáčkomera a tachometra.

Ovládanie samotného displeja uľahčovali dostatočne veľké ikony. Vnútorným priestorom, vrátane zadných sedadiel nás Outback rozhodne nesklamal.

Z praktického hľadiska mu nechýbajú vychytávky, ako sklápanie sedadiel z kufra, či otváranie piatych dverí elektricky.

Ich otváranie možno obsluhovať aj priamo z miesta vodiča. Niekedy je to asi tak lepšie, lebo kým vystúpite a obídete auto, tak sa dvere ledva stihnú otvoriť. Pod dvojitým dnom kufra sa pri absencii rezervného kolesa nachádzajú rozmerné a využiteľné odkladacie priestory.

Palubná doska a s modernými displejmi nepôsobí stroho japonsky.

Asistenti sa ozývajú, ale nezasahujú do riadenia

Nový Outback dostal do výbavy aj systém EyeSight. Základným kameňom asistenčných systémov je dvojica kamier, umiestnených za čelným sklom.

Pravdupovediac pípanie asistenčných systémov, aj keď náhle opustíte jazdný pruh z dôvodu obchádzania jám, nám na pohode nepridávalo.

Aj pri predbiehaní sa v Subaru pravidelne ozve upozornenie na nebezpečné priblíženie k autu vpredu. Našťastie auto nás v takejto situácii neprekvapilo zabrzdením. Prvé prieskumy navyše naznačujú, že takéto systémy majú aj reálny vplyv na zníženie nehodovosti.

Základ systému EyeSight tvoria dve kamery umiestnené za čelným sklom.

Na ceste a v zákrutách bolo auto s dvojlitrovým naftovým Boxer motorom dostatočne suverénne. Ochotu Subaru okamžite vyraziť z miesta na pokyn plynového pedála už poznáme. Táto ochota sa však vytrácala so zvyšujúcou sa rýchlosťou.

Výkon 110 kW nás nepritláčal do sedadla, ale dopĺňal ho dostatočný krútiaci moment 350 Nm. Pri prvom predbiehaní nás prekvapila neochota auta výraznejšie zrýchliť v prvých sekundách po pridaní plynu. Celý manéver je preto potrebné dobre načasovať. S reakciami motora a prevodovky sa treba jednoducho zžiť, a potom to ide.

Dvojlitrový diesel ponúka dostatok krútiaceho momentu. Do sedadiel nás však neoprel.

Priestranné auto však nemôžeme označiť slovným spojením “športovo zamerané“. Potvrdilo sa nám to aj na snehu. Prinútiť vyššie položené kombi k zábave sme nedokázali.

Dostať Subaru do pretáčavého šmyku sa pri troche snahy dá, za vrchol zábavy za volantom to však označiť nemôžeme.

Vyniká mimo bežných ciest

K čomu sme ho však prinútili relatívne ľahko, bol výjazd po zasneženej lúke, či zvládanie základných úloh v teréne, ako kríženie náprav. V tom mu pomáha kombinácia slušnej svetlej výšky 200 mm a bezstupňovej prevodovky Lineatronic.

Tá umožňuje prechádzať nerovnosti vo veľmi pomalom tempe a v tomto ohľade dokáže čiastočne nahradiť redukčnú prevodovku. Symetrický pohon všetkých kolies dáva autu dostatok trakcie, pri pohnutí v hlbšom snehu je v niektorých prípadoch lepšie vypnúť stabilizačný systém, ktorý inak zbytočne “pridúša“ motor.

Pri krížení náprav bol Outback suverénny. Koleso vo vzduchu pribrzdil a presmeroval krútiaci moment na kolesá s lepšou trakciou.

Aktivácia X-módu pomáha pri schádzaní z kopca, kedy má funkciu asistenta pre zjazd. Auto dokáže udržať vo zvládnuteľnej rýchlosti aj na šmykľavom povrchu.

X-mód však svoje odrobí aj na ceste hore kopcom. Trakčný systém dokáže vyťažiť zo schopností auta maximum. Pri výjazde na kopec sme presne počuli, kedy sa auto približuje k svojim limitom a vyžaduje zásah elektroniky. Jej zásah totiž sprevádzal charakteristický zvuk.

Nové Subaru Outback nás zaujalo svojím vnútorným priestorom a najväčší pokrok sme zaznamenali v interiéri. Otcom rodín skôr ako športové vyžitie ponúkne schopnosť bez stresu prechádzať ľahkým terénom. Výrazne mu v tejto schopnosti pomáha prevodovka, svetlá výška a X-mode.

Sneh mu nerobí problém a dostatok trakcie má aj v strmších pasážach ako na fotke.

Pri absencii rezervného kolesa ostal dostatočný priestor na odkladacie priestory pod falošným dnom kufra.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Outback

Verzia

2.0D-S CVT Exclusive NAVI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 990/38 990/40 990

Motor

turbom prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s protiľahlými valcami; objem 1998 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110 (150)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1600-2800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická bezstupňová Lineatronic

Pohon

trvalý symetrický pohon všetkých kolies s aktívne riadeným elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,9

Stav tachometra (km)

8300

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/ naša spotreba sa počas testu hýbala od 6,5 do 8,3 l v závislosti od štýlu jazdy a množstva kilometrov najazdených mimo bežných ciest

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1676/504

Objem batožinového priestoru (l)

559/1848

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2745; 4815; 1840; 1605

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 938
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 657
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 044
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 248
  5. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 10 838
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 10 596
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 8 482
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 098
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 317
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 242

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

DOMOV

Kiska prijme Sakovú, Bugár k nej výhrady nemá

Mostu-Híd Denisa Saková neprekáža.

DOMOV

Politici skúšajú zastrašovať médiá, čo sa deje v RTVS (diskusia)

Útok na médiá je útokom na všetkých.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí