TEST: Subaru Outback vás mimo bežných ciest rozhodne nesklame

Outback nepatrí medzi športové autá, ako sa na Subaru patrí, ale na snehu, prípadne mimo bežných ciest s ním možno jazdiť bez stresu.

Subaru malo vždy svoj osobitý štýl a základňu zarytých fanúšikov. Autá tejto japonskej značky u nás nepatria medzi masovo predávané modely ako napríklad Fabia, ale ich majitelia na ne dajú len málokedy dopustiť.

Bez mučenia sa môžeme priznať, že vozidlá značky Subaru nás vždy priťahovali a mali pre nás čaro, aj keď nepatríme do skupiny “pravoverných“ fanúšikov. Sú to najmä športové a terénne vlastnosti, ktorými na nás tieto japonské autá zapôsobili.

Dnes sú obľúbené autá s vyšším posedom a Subaru to pochopilo už dávnejšie. S tým rozdielom, že Outback sa nielen tvári terénnejšie, ale základné prekážky mimo bežných ciest aj bez problémov zvládne.

Manipulovanie s platom je chybičkou krásy. Chýbajú nám lišty s intuitívnejším zaisťovacím systémom.

V interiéri prekvapil

Asi najväčší šok zažije človek po sadnutí za volant. Interiér vôbec nepôsobí stroho japonsky, ale prekvapivo moderne. Svoje miesto tu našiel nielen dotykový displej so slušnou grafikou, ale dôležité informácie, vrátane navigácie, sa šoférovi zobrazujú priamo medzi “budíkmi“ otáčkomera a tachometra.

Ovládanie samotného displeja uľahčovali dostatočne veľké ikony. Vnútorným priestorom, vrátane zadných sedadiel nás Outback rozhodne nesklamal.

Z praktického hľadiska mu nechýbajú vychytávky, ako sklápanie sedadiel z kufra, či otváranie piatych dverí elektricky.

Ich otváranie možno obsluhovať aj priamo z miesta vodiča. Niekedy je to asi tak lepšie, lebo kým vystúpite a obídete auto, tak sa dvere ledva stihnú otvoriť. Pod dvojitým dnom kufra sa pri absencii rezervného kolesa nachádzajú rozmerné a využiteľné odkladacie priestory.

Palubná doska a s modernými displejmi nepôsobí stroho japonsky.

Asistenti sa ozývajú, ale nezasahujú do riadenia

Nový Outback dostal do výbavy aj systém EyeSight. Základným kameňom asistenčných systémov je dvojica kamier, umiestnených za čelným sklom.

Pravdupovediac pípanie asistenčných systémov, aj keď náhle opustíte jazdný pruh z dôvodu obchádzania jám, nám na pohode nepridávalo.

Aj pri predbiehaní sa v Subaru pravidelne ozve upozornenie na nebezpečné priblíženie k autu vpredu. Našťastie auto nás v takejto situácii neprekvapilo zabrzdením. Prvé prieskumy navyše naznačujú, že takéto systémy majú aj reálny vplyv na zníženie nehodovosti.

Základ systému EyeSight tvoria dve kamery umiestnené za čelným sklom.

Na ceste a v zákrutách bolo auto s dvojlitrovým naftovým Boxer motorom dostatočne suverénne. Ochotu Subaru okamžite vyraziť z miesta na pokyn plynového pedála už poznáme. Táto ochota sa však vytrácala so zvyšujúcou sa rýchlosťou.

Výkon 110 kW nás nepritláčal do sedadla, ale dopĺňal ho dostatočný krútiaci moment 350 Nm. Pri prvom predbiehaní nás prekvapila neochota auta výraznejšie zrýchliť v prvých sekundách po pridaní plynu. Celý manéver je preto potrebné dobre načasovať. S reakciami motora a prevodovky sa treba jednoducho zžiť, a potom to ide.

Dvojlitrový diesel ponúka dostatok krútiaceho momentu. Do sedadiel nás však neoprel.

Priestranné auto však nemôžeme označiť slovným spojením “športovo zamerané“. Potvrdilo sa nám to aj na snehu. Prinútiť vyššie položené kombi k zábave sme nedokázali.

Dostať Subaru do pretáčavého šmyku sa pri troche snahy dá, za vrchol zábavy za volantom to však označiť nemôžeme.

Vyniká mimo bežných ciest

K čomu sme ho však prinútili relatívne ľahko, bol výjazd po zasneženej lúke, či zvládanie základných úloh v teréne, ako kríženie náprav. V tom mu pomáha kombinácia slušnej svetlej výšky 200 mm a bezstupňovej prevodovky Lineatronic.

Tá umožňuje prechádzať nerovnosti vo veľmi pomalom tempe a v tomto ohľade dokáže čiastočne nahradiť redukčnú prevodovku. Symetrický pohon všetkých kolies dáva autu dostatok trakcie, pri pohnutí v hlbšom snehu je v niektorých prípadoch lepšie vypnúť stabilizačný systém, ktorý inak zbytočne “pridúša“ motor.

Pri krížení náprav bol Outback suverénny. Koleso vo vzduchu pribrzdil a presmeroval krútiaci moment na kolesá s lepšou trakciou.

Aktivácia X-módu pomáha pri schádzaní z kopca, kedy má funkciu asistenta pre zjazd. Auto dokáže udržať vo zvládnuteľnej rýchlosti aj na šmykľavom povrchu.

X-mód však svoje odrobí aj na ceste hore kopcom. Trakčný systém dokáže vyťažiť zo schopností auta maximum. Pri výjazde na kopec sme presne počuli, kedy sa auto približuje k svojim limitom a vyžaduje zásah elektroniky. Jej zásah totiž sprevádzal charakteristický zvuk.

Nové Subaru Outback nás zaujalo svojím vnútorným priestorom a najväčší pokrok sme zaznamenali v interiéri. Otcom rodín skôr ako športové vyžitie ponúkne schopnosť bez stresu prechádzať ľahkým terénom. Výrazne mu v tejto schopnosti pomáha prevodovka, svetlá výška a X-mode.

Sneh mu nerobí problém a dostatok trakcie má aj v strmších pasážach ako na fotke.

Pri absencii rezervného kolesa ostal dostatočný priestor na odkladacie priestory pod falošným dnom kufra.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Outback

Verzia

2.0D-S CVT Exclusive NAVI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 990/38 990/40 990

Motor

turbom prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s protiľahlými valcami; objem 1998 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110 (150)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1600-2800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická bezstupňová Lineatronic

Pohon

trvalý symetrický pohon všetkých kolies s aktívne riadeným elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,9

Stav tachometra (km)

8300

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/ naša spotreba sa počas testu hýbala od 6,5 do 8,3 l v závislosti od štýlu jazdy a množstva kilometrov najazdených mimo bežných ciest

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1676/504

Objem batožinového priestoru (l)

559/1848

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2745; 4815; 1840; 1605

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 620
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 335
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 335
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 400
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 883
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 580
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 164
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 031
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop