TEST: Subaru Outback vás mimo bežných ciest rozhodne nesklame

Outback nepatrí medzi športové autá, ako sa na Subaru patrí, ale na snehu, prípadne mimo bežných ciest s ním možno jazdiť bez stresu.

Subaru malo vždy svoj osobitý štýl a základňu zarytých fanúšikov. Autá tejto japonskej značky u nás nepatria medzi masovo predávané modely ako napríklad Fabia, ale ich majitelia na ne dajú len málokedy dopustiť.

Bez mučenia sa môžeme priznať, že vozidlá značky Subaru nás vždy priťahovali a mali pre nás čaro, aj keď nepatríme do skupiny “pravoverných“ fanúšikov. Sú to najmä športové a terénne vlastnosti, ktorými na nás tieto japonské autá zapôsobili.

Dnes sú obľúbené autá s vyšším posedom a Subaru to pochopilo už dávnejšie. S tým rozdielom, že Outback sa nielen tvári terénnejšie, ale základné prekážky mimo bežných ciest aj bez problémov zvládne.

Manipulovanie s platom je chybičkou krásy. Chýbajú nám lišty s intuitívnejším zaisťovacím systémom.

V interiéri prekvapil

Asi najväčší šok zažije človek po sadnutí za volant. Interiér vôbec nepôsobí stroho japonsky, ale prekvapivo moderne. Svoje miesto tu našiel nielen dotykový displej so slušnou grafikou, ale dôležité informácie, vrátane navigácie, sa šoférovi zobrazujú priamo medzi “budíkmi“ otáčkomera a tachometra.

Ovládanie samotného displeja uľahčovali dostatočne veľké ikony. Vnútorným priestorom, vrátane zadných sedadiel nás Outback rozhodne nesklamal.

Z praktického hľadiska mu nechýbajú vychytávky, ako sklápanie sedadiel z kufra, či otváranie piatych dverí elektricky.

Ich otváranie možno obsluhovať aj priamo z miesta vodiča. Niekedy je to asi tak lepšie, lebo kým vystúpite a obídete auto, tak sa dvere ledva stihnú otvoriť. Pod dvojitým dnom kufra sa pri absencii rezervného kolesa nachádzajú rozmerné a využiteľné odkladacie priestory.

Palubná doska a s modernými displejmi nepôsobí stroho japonsky.

Asistenti sa ozývajú, ale nezasahujú do riadenia

Nový Outback dostal do výbavy aj systém EyeSight. Základným kameňom asistenčných systémov je dvojica kamier, umiestnených za čelným sklom.

Pravdupovediac pípanie asistenčných systémov, aj keď náhle opustíte jazdný pruh z dôvodu obchádzania jám, nám na pohode nepridávalo.

Aj pri predbiehaní sa v Subaru pravidelne ozve upozornenie na nebezpečné priblíženie k autu vpredu. Našťastie auto nás v takejto situácii neprekvapilo zabrzdením. Prvé prieskumy navyše naznačujú, že takéto systémy majú aj reálny vplyv na zníženie nehodovosti.

Základ systému EyeSight tvoria dve kamery umiestnené za čelným sklom.

Na ceste a v zákrutách bolo auto s dvojlitrovým naftovým Boxer motorom dostatočne suverénne. Ochotu Subaru okamžite vyraziť z miesta na pokyn plynového pedála už poznáme. Táto ochota sa však vytrácala so zvyšujúcou sa rýchlosťou.

Výkon 110 kW nás nepritláčal do sedadla, ale dopĺňal ho dostatočný krútiaci moment 350 Nm. Pri prvom predbiehaní nás prekvapila neochota auta výraznejšie zrýchliť v prvých sekundách po pridaní plynu. Celý manéver je preto potrebné dobre načasovať. S reakciami motora a prevodovky sa treba jednoducho zžiť, a potom to ide.

Dvojlitrový diesel ponúka dostatok krútiaceho momentu. Do sedadiel nás však neoprel.

Priestranné auto však nemôžeme označiť slovným spojením “športovo zamerané“. Potvrdilo sa nám to aj na snehu. Prinútiť vyššie položené kombi k zábave sme nedokázali.

Dostať Subaru do pretáčavého šmyku sa pri troche snahy dá, za vrchol zábavy za volantom to však označiť nemôžeme.

Vyniká mimo bežných ciest

K čomu sme ho však prinútili relatívne ľahko, bol výjazd po zasneženej lúke, či zvládanie základných úloh v teréne, ako kríženie náprav. V tom mu pomáha kombinácia slušnej svetlej výšky 200 mm a bezstupňovej prevodovky Lineatronic.

Tá umožňuje prechádzať nerovnosti vo veľmi pomalom tempe a v tomto ohľade dokáže čiastočne nahradiť redukčnú prevodovku. Symetrický pohon všetkých kolies dáva autu dostatok trakcie, pri pohnutí v hlbšom snehu je v niektorých prípadoch lepšie vypnúť stabilizačný systém, ktorý inak zbytočne “pridúša“ motor.

Pri krížení náprav bol Outback suverénny. Koleso vo vzduchu pribrzdil a presmeroval krútiaci moment na kolesá s lepšou trakciou.

Aktivácia X-módu pomáha pri schádzaní z kopca, kedy má funkciu asistenta pre zjazd. Auto dokáže udržať vo zvládnuteľnej rýchlosti aj na šmykľavom povrchu.

X-mód však svoje odrobí aj na ceste hore kopcom. Trakčný systém dokáže vyťažiť zo schopností auta maximum. Pri výjazde na kopec sme presne počuli, kedy sa auto približuje k svojim limitom a vyžaduje zásah elektroniky. Jej zásah totiž sprevádzal charakteristický zvuk.

Nové Subaru Outback nás zaujalo svojím vnútorným priestorom a najväčší pokrok sme zaznamenali v interiéri. Otcom rodín skôr ako športové vyžitie ponúkne schopnosť bez stresu prechádzať ľahkým terénom. Výrazne mu v tejto schopnosti pomáha prevodovka, svetlá výška a X-mode.

Sneh mu nerobí problém a dostatok trakcie má aj v strmších pasážach ako na fotke.

Pri absencii rezervného kolesa ostal dostatočný priestor na odkladacie priestory pod falošným dnom kufra.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Subaru Outback

Verzia

2.0D-S CVT Exclusive NAVI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

36 990/38 990/40 990

Motor

turbom prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s protiľahlými valcami; objem 1998 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110 (150)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350/1600-2800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická bezstupňová Lineatronic

Pohon

trvalý symetrický pohon všetkých kolies s aktívne riadeným elektronickým rozdeľovaním krútiaceho momentu

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

9,9

Stav tachometra (km)

8300

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,1/ naša spotreba sa počas testu hýbala od 6,5 do 8,3 l v závislosti od štýlu jazdy a množstva kilometrov najazdených mimo bežných ciest

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1676/504

Objem batožinového priestoru (l)

559/1848

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2745; 4815; 1840; 1605

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 198
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 948
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 343
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 223
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 093
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 302
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 040
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 650
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 905

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

ŠPORT

Šupler: Keď sme boli v céčku, každý chcel ísť na MS. Dnes je situácia iná

Je ešte skoro, vraví Šupler o hráčoch do 18 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop