Už aj Seat má prvé SUV, volá sa Ateca a predávať sa začne na jeseň

O pohon novinky sa starajú turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI s výkonmi od 85 kW do 140 kW.

(Zdroj: Seat)

Vozidlá SUV sa tešia stále väčšej obľube. V minulom roku bol tento segment vôbec najžiadanejším na európskom trhu. Ich popularita sa logicky odráža aj do ponuky jednotlivých automobiliek. Výsledkom je, že SUV-čka sa dostávajú alebo v krátkej dobe dostanú do portfólia aj takých značiek, pri ktorých sme na to neboli zvyknutí.

Za všetky spomeňme automobilky Seat a Škoda. Kým druhá menovaná na svojom prvom veľkom SUV ešte len pracuje, Seat sa už môže pochváliť produkčnou verziou. Po dedine ležiacej v strede pyrenejského polostrova ju nazval Ateca a oficiálne predstavil na akcii v Barcelone.

Aké je teda prvé SUV španielskej automobilky? Využívajúc platformu MQB je Ateca dlhá 4,36 m, široká 1,84 m a vysoká 1,6 m. Má teda podobné rozmery ako napríklad Nissan Qashqai. Novinka s piatimi miestami na sedenie však ponúkne väčší batožinový priestor. V štandardnej konfigurácii je to 510 l, vo verziách s pohonom všetkých kolies 485 l.

A keď sme už pri pohone, o ten sa starajú známe turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW do 140 kW. Ponuku dvoch benzínových agregátov tvoria 1.0 TSI s výkonom 81 kW a 1.4 TSI, ktorý produkuje 110 kW.

Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW. Nad ním figuruje agregát 2.0 TDI, ktorý poskytne 110 kW alebo 140 kW. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu pri vznetových jednotkách 4,3 - 5,0 l/100 km, kým pri zážihových 5,3 - 6,2 l/100 km.

Hnacia sila putuje štandardne na prednú nápravu, no pri dieslových motoroch bude dostupný aj pohon všetkých kolies. Manuálnu 6-stupňovú prevodovku vo verziách so silnejším agregátom môže nahradiť 7-stupňová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami.

Vzhľad karosérie ovplyvnili typické dizajnové prvky, na ktoré Seat v posledných rokoch kladie dôraz. Vidíme lichobežníkovú masku chladiča s výraznými otvormi pre prívod vzduchu, ostré bočné hrany, ale aj trojuholníkové denné svietenie v reflektoroch, ktoré môžu byť na želanie Full-LED.

Zaujímavosťou sú príplatkové LED diódy vo vonkajších spätných zrkadlách, ktoré po odomknutí dverí osvetlia priestor okolo vozidla premietnutím mena a siluety Ateca na zem.

Podobne ako pri exteriéri, aj vo vnútri badať podobnosť s modelom Leon. Ovládacie prvky sú združené do stredovej konzoly, kde nájdeme aj odkladaciu priehradku s funkciou bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu. Ten je možné prepojiť s infotainmentom prostredníctvom rozhrania Full Link. Vrcholom ponuky je potom Media System plus s 8-palcovým dotykovým displejom.

Z množstva bezpečnostných asistentov spomeňme systém Traffic JamAssist, ktorý má byť nápomocný v najmä v kolónach tým, že pri nízkej rýchlosti samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo.

Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist, ktorý aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, pokiaľ zistí, že vodič nie je v určitom časovom intervale aktívny. Ešte predtým ho však upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami.

Vo výbave modelu nemusí chýbať ani adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek či monitorovanie slepého uhlu.

Ateca sa začne predávať na jeseň v troch stupňoch výbavy, pričom vrcholom bude verzia Ateca Xcellence. Novinku teraz čaká výstavná premiéra na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyrábať sa má v Česku v Kvasinách spolu s chystaným SUV od Škody. Začiatkom roka 2018 by ponuku Seatu malo rozšíriť aj menšie SUV, ktoré bude vychádzať z nasledujúcej generácie modelu Ibiza.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 047
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 131
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 765
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 274
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 185
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 391
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.