SME

Už aj Seat má prvé SUV, volá sa Ateca a predávať sa začne na jeseň

O pohon novinky sa starajú turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI s výkonmi od 85 kW do 140 kW.

(Zdroj: Seat)

Vozidlá SUV sa tešia stále väčšej obľube. V minulom roku bol tento segment vôbec najžiadanejším na európskom trhu. Ich popularita sa logicky odráža aj do ponuky jednotlivých automobiliek. Výsledkom je, že SUV-čka sa dostávajú alebo v krátkej dobe dostanú do portfólia aj takých značiek, pri ktorých sme na to neboli zvyknutí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za všetky spomeňme automobilky Seat a Škoda. Kým druhá menovaná na svojom prvom veľkom SUV ešte len pracuje, Seat sa už môže pochváliť produkčnou verziou. Po dedine ležiacej v strede pyrenejského polostrova ju nazval Ateca a oficiálne predstavil na akcii v Barcelone.

SkryťVypnúť reklamu

Aké je teda prvé SUV španielskej automobilky? Využívajúc platformu MQB je Ateca dlhá 4,36 m, široká 1,84 m a vysoká 1,6 m. Má teda podobné rozmery ako napríklad Nissan Qashqai. Novinka s piatimi miestami na sedenie však ponúkne väčší batožinový priestor. V štandardnej konfigurácii je to 510 l, vo verziách s pohonom všetkých kolies 485 l.

A keď sme už pri pohone, o ten sa starajú známe turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW do 140 kW. Ponuku dvoch benzínových agregátov tvoria 1.0 TSI s výkonom 81 kW a 1.4 TSI, ktorý produkuje 110 kW.

Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW. Nad ním figuruje agregát 2.0 TDI, ktorý poskytne 110 kW alebo 140 kW. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu pri vznetových jednotkách 4,3 - 5,0 l/100 km, kým pri zážihových 5,3 - 6,2 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Hnacia sila putuje štandardne na prednú nápravu, no pri dieslových motoroch bude dostupný aj pohon všetkých kolies. Manuálnu 6-stupňovú prevodovku vo verziách so silnejším agregátom môže nahradiť 7-stupňová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami.

Vzhľad karosérie ovplyvnili typické dizajnové prvky, na ktoré Seat v posledných rokoch kladie dôraz. Vidíme lichobežníkovú masku chladiča s výraznými otvormi pre prívod vzduchu, ostré bočné hrany, ale aj trojuholníkové denné svietenie v reflektoroch, ktoré môžu byť na želanie Full-LED.

Zaujímavosťou sú príplatkové LED diódy vo vonkajších spätných zrkadlách, ktoré po odomknutí dverí osvetlia priestor okolo vozidla premietnutím mena a siluety Ateca na zem.

Podobne ako pri exteriéri, aj vo vnútri badať podobnosť s modelom Leon. Ovládacie prvky sú združené do stredovej konzoly, kde nájdeme aj odkladaciu priehradku s funkciou bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu. Ten je možné prepojiť s infotainmentom prostredníctvom rozhrania Full Link. Vrcholom ponuky je potom Media System plus s 8-palcovým dotykovým displejom.

SkryťVypnúť reklamu

Z množstva bezpečnostných asistentov spomeňme systém Traffic JamAssist, ktorý má byť nápomocný v najmä v kolónach tým, že pri nízkej rýchlosti samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo.

Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist, ktorý aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, pokiaľ zistí, že vodič nie je v určitom časovom intervale aktívny. Ešte predtým ho však upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami.

Vo výbave modelu nemusí chýbať ani adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek či monitorovanie slepého uhlu.

Načítavam video...

Ateca sa začne predávať na jeseň v troch stupňoch výbavy, pričom vrcholom bude verzia Ateca Xcellence. Novinku teraz čaká výstavná premiéra na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyrábať sa má v Česku v Kvasinách spolu s chystaným SUV od Škody. Začiatkom roka 2018 by ponuku Seatu malo rozšíriť aj menšie SUV, ktoré bude vychádzať z nasledujúcej generácie modelu Ibiza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 212
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 745
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 987
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 942
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 735
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 968
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu