Už aj Seat má prvé SUV, volá sa Ateca a predávať sa začne na jeseň

O pohon novinky sa starajú turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI s výkonmi od 85 kW do 140 kW.

(Zdroj: Seat)

Vozidlá SUV sa tešia stále väčšej obľube. V minulom roku bol tento segment vôbec najžiadanejším na európskom trhu. Ich popularita sa logicky odráža aj do ponuky jednotlivých automobiliek. Výsledkom je, že SUV-čka sa dostávajú alebo v krátkej dobe dostanú do portfólia aj takých značiek, pri ktorých sme na to neboli zvyknutí.

Za všetky spomeňme automobilky Seat a Škoda. Kým druhá menovaná na svojom prvom veľkom SUV ešte len pracuje, Seat sa už môže pochváliť produkčnou verziou. Po dedine ležiacej v strede pyrenejského polostrova ju nazval Ateca a oficiálne predstavil na akcii v Barcelone.

Aké je teda prvé SUV španielskej automobilky? Využívajúc platformu MQB je Ateca dlhá 4,36 m, široká 1,84 m a vysoká 1,6 m. Má teda podobné rozmery ako napríklad Nissan Qashqai. Novinka s piatimi miestami na sedenie však ponúkne väčší batožinový priestor. V štandardnej konfigurácii je to 510 l, vo verziách s pohonom všetkých kolies 485 l.

A keď sme už pri pohone, o ten sa starajú známe turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW do 140 kW. Ponuku dvoch benzínových agregátov tvoria 1.0 TSI s výkonom 81 kW a 1.4 TSI, ktorý produkuje 110 kW.

Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW. Nad ním figuruje agregát 2.0 TDI, ktorý poskytne 110 kW alebo 140 kW. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu pri vznetových jednotkách 4,3 - 5,0 l/100 km, kým pri zážihových 5,3 - 6,2 l/100 km.

Hnacia sila putuje štandardne na prednú nápravu, no pri dieslových motoroch bude dostupný aj pohon všetkých kolies. Manuálnu 6-stupňovú prevodovku vo verziách so silnejším agregátom môže nahradiť 7-stupňová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami.

Vzhľad karosérie ovplyvnili typické dizajnové prvky, na ktoré Seat v posledných rokoch kladie dôraz. Vidíme lichobežníkovú masku chladiča s výraznými otvormi pre prívod vzduchu, ostré bočné hrany, ale aj trojuholníkové denné svietenie v reflektoroch, ktoré môžu byť na želanie Full-LED.

Zaujímavosťou sú príplatkové LED diódy vo vonkajších spätných zrkadlách, ktoré po odomknutí dverí osvetlia priestor okolo vozidla premietnutím mena a siluety Ateca na zem.

Podobne ako pri exteriéri, aj vo vnútri badať podobnosť s modelom Leon. Ovládacie prvky sú združené do stredovej konzoly, kde nájdeme aj odkladaciu priehradku s funkciou bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu. Ten je možné prepojiť s infotainmentom prostredníctvom rozhrania Full Link. Vrcholom ponuky je potom Media System plus s 8-palcovým dotykovým displejom.

Z množstva bezpečnostných asistentov spomeňme systém Traffic JamAssist, ktorý má byť nápomocný v najmä v kolónach tým, že pri nízkej rýchlosti samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo.

Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist, ktorý aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, pokiaľ zistí, že vodič nie je v určitom časovom intervale aktívny. Ešte predtým ho však upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami.

Vo výbave modelu nemusí chýbať ani adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek či monitorovanie slepého uhlu.

Ateca sa začne predávať na jeseň v troch stupňoch výbavy, pričom vrcholom bude verzia Ateca Xcellence. Novinku teraz čaká výstavná premiéra na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyrábať sa má v Česku v Kvasinách spolu s chystaným SUV od Škody. Začiatkom roka 2018 by ponuku Seatu malo rozšíriť aj menšie SUV, ktoré bude vychádzať z nasledujúcej generácie modelu Ibiza.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 162
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 425
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 689
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 360
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 852
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 585
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 444
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 120
  10. Slováci triedia lepšie 1 052

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

SVET

V New Yorku došlo k pokusu o teroristický útok

Výbuch bomby nikoho nezabil, zranil len dvoch ľudí.

DOMOV

Fico útočil na opozíciu a médiá. Kisku vyzval, aby vymenoval sudcov

Nech urobíme hocičo, všetko je zlé, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.