Už aj Seat má prvé SUV, volá sa Ateca a predávať sa začne na jeseň

O pohon novinky sa starajú turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI s výkonmi od 85 kW do 140 kW.

(Zdroj: Seat)

Vozidlá SUV sa tešia stále väčšej obľube. V minulom roku bol tento segment vôbec najžiadanejším na európskom trhu. Ich popularita sa logicky odráža aj do ponuky jednotlivých automobiliek. Výsledkom je, že SUV-čka sa dostávajú alebo v krátkej dobe dostanú do portfólia aj takých značiek, pri ktorých sme na to neboli zvyknutí.

Za všetky spomeňme automobilky Seat a Škoda. Kým druhá menovaná na svojom prvom veľkom SUV ešte len pracuje, Seat sa už môže pochváliť produkčnou verziou. Po dedine ležiacej v strede pyrenejského polostrova ju nazval Ateca a oficiálne predstavil na akcii v Barcelone.

Aké je teda prvé SUV španielskej automobilky? Využívajúc platformu MQB je Ateca dlhá 4,36 m, široká 1,84 m a vysoká 1,6 m. Má teda podobné rozmery ako napríklad Nissan Qashqai. Novinka s piatimi miestami na sedenie však ponúkne väčší batožinový priestor. V štandardnej konfigurácii je to 510 l, vo verziách s pohonom všetkých kolies 485 l.

A keď sme už pri pohone, o ten sa starajú známe turbokompresorom prepĺňané benzínové motory TSI a naftové TDI vo výkonovom rozpätí od 85 kW do 140 kW. Ponuku dvoch benzínových agregátov tvoria 1.0 TSI s výkonom 81 kW a 1.4 TSI, ktorý produkuje 110 kW.

Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW. Nad ním figuruje agregát 2.0 TDI, ktorý poskytne 110 kW alebo 140 kW. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu pri vznetových jednotkách 4,3 - 5,0 l/100 km, kým pri zážihových 5,3 - 6,2 l/100 km.

Hnacia sila putuje štandardne na prednú nápravu, no pri dieslových motoroch bude dostupný aj pohon všetkých kolies. Manuálnu 6-stupňovú prevodovku vo verziách so silnejším agregátom môže nahradiť 7-stupňová automatická prevodovka DSG s dvoma spojkami.

Vzhľad karosérie ovplyvnili typické dizajnové prvky, na ktoré Seat v posledných rokoch kladie dôraz. Vidíme lichobežníkovú masku chladiča s výraznými otvormi pre prívod vzduchu, ostré bočné hrany, ale aj trojuholníkové denné svietenie v reflektoroch, ktoré môžu byť na želanie Full-LED.

Zaujímavosťou sú príplatkové LED diódy vo vonkajších spätných zrkadlách, ktoré po odomknutí dverí osvetlia priestor okolo vozidla premietnutím mena a siluety Ateca na zem.

Podobne ako pri exteriéri, aj vo vnútri badať podobnosť s modelom Leon. Ovládacie prvky sú združené do stredovej konzoly, kde nájdeme aj odkladaciu priehradku s funkciou bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu. Ten je možné prepojiť s infotainmentom prostredníctvom rozhrania Full Link. Vrcholom ponuky je potom Media System plus s 8-palcovým dotykovým displejom.

Z množstva bezpečnostných asistentov spomeňme systém Traffic JamAssist, ktorý má byť nápomocný v najmä v kolónach tým, že pri nízkej rýchlosti samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo.

Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist, ktorý aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, pokiaľ zistí, že vodič nie je v určitom časovom intervale aktívny. Ešte predtým ho však upozorní akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami.

Vo výbave modelu nemusí chýbať ani adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek či monitorovanie slepého uhlu.

Ateca sa začne predávať na jeseň v troch stupňoch výbavy, pričom vrcholom bude verzia Ateca Xcellence. Novinku teraz čaká výstavná premiéra na marcovom autosalóne v Ženeve. Vyrábať sa má v Česku v Kvasinách spolu s chystaným SUV od Škody. Začiatkom roka 2018 by ponuku Seatu malo rozšíriť aj menšie SUV, ktoré bude vychádzať z nasledujúcej generácie modelu Ibiza.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  2. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  3. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  4. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  5. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  6. Vzorový byt v projekte Nobelova
  7. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  8. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  9. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  10. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 196
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 269
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 056
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 209
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 778
  6. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 197
  7. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 174
  8. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 996
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 789
  10. Zábavný aj sebavedomý 2 721

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

KULTÚRA

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop