NÁZOR

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamy

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

Článok pokračuje pod video reklamou

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 211
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 022
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 607
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 061
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 329
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 989
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 865
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 621
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 763
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 308

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.