SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky
NÁZOR

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamyČítajte 

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

Skryť Vypnúť reklamu

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Načítavam video...

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

Skryť Vypnúť reklamu

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016Čítajte 

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 916
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 383
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 774
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 293
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 253
  6. Od Česka až po Jadran 3 792
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 134
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 076
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 960
  10. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 2 495
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Andrej Babiš mladší

Syn českého premiéra prehovoril o podmienkach zavlečenia.


9 h

Keď agresívni kotlebovci mávajúci šibenicami pred NRSR kričia "Gestapo! Gestapo!", ťažko to chápať inak.


Danka Barteková na OH Tokio 2020.

Slovenka do finále skeetu nepostúpila.


Miloslav Šebela 5 h
Príslušník elitnej polície pred budovou Špecializovaného trestného súdu v Pezinku.

Kauza ide naprieč inštitúciami.


20 h

Neprehliadnite tiež

Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


2 h

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl