SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris
NÁZOR

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamyČítajte 

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

Článok pokračuje pod video reklamou

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Načítavám video...

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016Čítajte 

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave
  1. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  2. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  3. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  4. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  7. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  8. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  9. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  10. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 15 918
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 747
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 959
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 632
  5. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 10 593
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 598
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 8 451
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 455
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 134
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 052

Hlavné správy zo Sme.sk

Vtedajší poslanci za stranu Smer Robert Kaliňák, Pavol Paška, Viera Tomanová a Robert Fico počas tajnej voľby generálneho prokurátora v roku 2011.
AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Vadala je za mrežami a poslanec Fico mlčí (píše Samo Marec)

Na toto si spomeňte, keď bude Pellegrini zase sadiť zemiaky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A je po trojkoalícii

Trubanova kauza Kiskovi prináša ovocie.

Peter Tkačenko

Kancelár Najvyššieho súdu Solej prišiel o funkciu

Audit zistil pochybenia pri hospodárení.

Budova Najvyššieho súdu v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Euro NCAP: Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky

Seat Leon Black Limited je pekná bodka za jednou generáciou (test)

Čierne prvky a čalúnenie Alcantara navodzujú pocit exkluzivity.

Ilustračná fotografia.
Martin Winterkorn.