NÁZOR

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamy

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 425
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 047
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 582
  4. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 502
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 418
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 256
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 831
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 678
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 619
  10. Splnený sen 1 336

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.