SME

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamyČítajte 

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

SkryťVypnúť reklamu

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

SkryťVypnúť reklamu

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Načítavam video...

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016Čítajte 

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  2. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  3. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  4. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  1. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  2. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  3. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  4. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  7. Slovo HAUS znamená dom, budova, firma. Je to aj domov
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 605
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 8 905
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 754
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 817
  5. Plátené tašky a opakované použitie 4 229
  6. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 3 967
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 366
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 2 970
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Model vládnutia v Uzbekistane je pre Fica vzorom
  2. Aleksander Prętnicki: Náhodné stretnutie s peklom
  3. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  4. Andrea Podešvová: Keby sa nám tak chcelo, ako sa nám nechce
  5. Otilia Horrocks: Otvorene o snoch o totalite spred Novembra roku 1989
  6. Jozef Varga: Grohling: Vy neviete vládnuť ...
  7. Martin Sukupčák: Fico hazarduje s občianskou vojnou.
  8. František Kukura: Človek má žiť aj vznešenejším veciam, než je drapanie štátu.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 107 714
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 32 248
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 329
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 548
  5. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 12 300
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 11 121
  7. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 8 542
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 786
  1. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  2. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  3. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  4. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  7. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  8. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
SkryťZatvoriť reklamu