SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
NÁZOR

Automobilové trendy sa menia, zlé slogany ostávajú

Reklamy slovenských importérov sa dlhodobo spoliehajú na lacné slovné hračky. Odkedy Volkswagen pred desiatimi rokmi prezentoval Touareg v kampani so sloganom "Off road? Of course!" sa vkus automobiliek nezlepšil.

(Zdroj: Mercedes-Benz / Vaculik Advertising)

Začiatok februára je pre sveta znalých fanúšikov reklám obdobie hojnosti, keďže počas Super Bowlu, finále amerického futbalu sa vysielajú tie najkvalitnejšie spoty z celého roka.

Vysielací čas je extrémne drahý - odvysielanie jedného 30-sekundového videa stojí 5 miliónov dolárov. Preto si firmy dávajú záležať na tom, aby reklamy boli vtipné, odprezentovali produkt, boli zapamätateľné a v divákoch vyvolávali emócie.

Prečítajte si tiež:Super Bowl nie je len o športe. Pripravte sa na tie najlepšie reklamyČítajte 

Slovenskí importéri automobiliek zatiaľ siahajú po krčmovom slangu a prízemných frkoch. Len krátko po Super Bowle Renault predstavil nový Mégane s týmto sloganom, parodujúcim Mégane aj bratislavčinu:

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-10.29.37_r1676_res.jpg

"Ta ty vieš ake auto si kupim? Ta lisman!" Zdroj: Renault

"WRX STI LOL"

Uvádzame však aj niekoľko ďalších príkladov slovenských kampaní postavených na slovných hračkách, ktoré na Slovensku prebiehali a zapísali sa do našej pamäte. Väčšinou boli použité (našťastie) len ako internetové bannery a menšie kampane, no Volskwagen s Golfom GTI obsadil megaboard na bratislavskom obchvate.

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.45.09_r2795.png

Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá / Media point

taxi_baner_900x350_1_res.jpg

Zdroj: Kia

sni_mka-obrazovky-2016-02-15-o-12.11.48_r8902_res.jpg

Zdroj: Volkswagen / Lowe GGK

Ide o skutočne veľmi nešťastnú formu komunikácie. Takéto žarty sú lacné, násilné a samoúčelné. Je to žart pre žart, nie spôsob, akým žartovne odprezentovať, čím je auto výnimočné a prečo si máme zvoliť práve ono. Navyše je pozoruhodné, že v medzinárodných kampaniach sa takéto slovné hračky nevyskytujú.

Skryť Vypnúť reklamu

My v zime nespíme

Čo je však na slovných hračkách najhoršie - z názvu jedného modelu síce môžeme vyrobiť frk, nad ktorým sa uchechtneme, ale nedá sa na ňom budovať dlhodobá a koherentná komunikácia značky.

Názvy niektorých modelov sa skrátka niekedy podobajú na slová či frázy v niektorých jazykoch - hoci produktové oddelenia automobiliek si zvyknú dávať extra pozor na to, aby názvy neznamenali žiadne obscénnosti či pejoratívne výrazy.

Najsmutnejším zo všetkých príkladov je kampaň "Lebo medveď" slovenského zastúpenia Mercedesu-Benz. Nazývať Mercedes-Benz "medveďom" v oficiálnej kampani je hulvátske a presne taký imidž potom získava aj klientela značky.

Načítavam video...

Mercedes-Benz si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

Skryť Vypnúť reklamu

Koncom minulého roka sme písali, že tento rok by automobilky mali kreatívne úsilie sústreďovať na vymýšľanie nových kanálov, ktorými budú spotrebiteľom reklamu ponúkať. Hoci automobilkám ostáva ešte vyše 10 mesiacov, zmena je zatiaľ v nedohľadne.

Prečítajte si tiež:Toto prinesie automobilový svet v roku 2016Čítajte 

Slovenským importérom odporúčame takzvaný test dvanásťročného dieťaťa, o ktorom sa občas v reklamnnej brandži žartuje. Jeho princípom je - ak sa na reklame či na reklamnom slogane zasmeje dvanásťročné dieťa, nie je to dobrý slogan.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.