SME

Pri výbere jazdeného auta buďte pesimisti

Čitateľ hľadá jazdené rodinné auto s dvojlitrovým turbodieselom a vyberá si medzi Škodovkou a Mercedesom. Redakcia auto.sme.sk radí.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Výber a kúpa nového auta patrí medzi veľké radosti života každého motoristu. Prakticky v akejkoľvek cenovej hladine má záujemca široký výber možností, ako spraviť drahú chybu a kúpu oľutovať. Martin je na dobrej ceste k tomu, aby sa chybe vyhol. O to viac, že sa na nás obrátil, aby sme mu poradili s výberom jeho ďalšieho auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čitateľ Martin sa pýta: Dobrý deň, momentálne mám Seat Leon II 1.9 TDI, s ktorým som nadmieru spokojný. Po narodení syna som ale prišiel na to, že to je pre nás malé auto. Obzerám sa po niečom inom, rozhodujem sa medzi Škodou Superb II 2.0 TDI CR s prevodovkou DSG a Mercedesom-Benz C 220 Cdi W204 taktiež s automatom 7G-Tronic. Kamoši ma od Mercedesu odhovarajú. Aký je váš názor?

Spýtajte sa aj vy. Píšte na auto@smeonline.sk alebo skúste poradňu.

SkryťVypnúť reklamu

Autá koncernu Volkswagen s motorom 2,0 TDI patria na našom trhu medzi najžiadanejšie, a preto si dobre držia cenu. Mercedes-Benz je Mercedes-Benz, a preto bude o niečo drahší už len z princípu - no rozdiel v cene je menší, než pri novom aute. Menej predávané autá tejto veľkosti (napríklad Ford Mondeo a Mazda 6) sú možno na kúpu ešte lacnejšie, ale po pár rokoch ich predáte s väčšou stratou.

Pri jazdených autách treba byť pesimista a počítať s tým, že už nie sú v záruke a radi sa kazia. Preto by sme radili vyberať najmä podľa spoľahlivosti modelu, stavu konkrétneho kusu aj dostupnosti servisu a náhradných dielov. Nemá zmysel vyberať si exotické auto, ak nikto v našom okolí nevie, ako ho servisovať.

Počítajte s poruchami

Rýchly rešerš objavil náchylnosť Superbov druhej generácie na poruchy dvojspojkovej prevodovky DSG, no Mercedes-Benz z neho vyšiel ako spoľahlivé auto, ktoré trápia len drobnejšie problémy, ako zatekajúce zadné svetlá a časté vypaľovanie žiaroviek v nich.

SkryťVypnúť reklamu

s_koda-superb-zvi_te_zila-ve-c_tena_r_sk_r4215_res.jpg

Škoda Superb aj Mercedes-Benz triedy C často slúžili ako služobné autá. Očakávajte preto, že sa s nimi jazdilo tvrdo a servis sa zanedbával. Foto: Škoda

Náhradné diely na autá s koncernovým motorom 2,0 TDI budú jednoduchšie dostupné a výber bazárových dielov bude väčší. Napríklad pri nehode budete mať so Superbom väčšiu šancu, že z druhej ruky zoženiete celý blatník, nalakovaný v správnej farbe, než pri Mercedese. Hoci je autorizovaný servis Mercedes-Benz výrazne drahší ako Škoda, rozdiel v cene servisu u neznačkového mechanika nebude veľký a zručný človek zvládne mnohé opravy aj doma na dvore.

Počúvajte rozum aj srdce

Výberom sedanu triedy C Martin rodinné auto nezíska, keďže batožinový priestor má relatívne malý otvor. S kombi však tento problém odpadá. Superb je v interiéri výrazne priestrannejší a rozhodne má praktickejší kufor s lepším prístupom - bol dostupný vo verziách kombi a TwinDoor (liftback s možnosťou otvorenia len plechového kufru.)

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane je však Mercedes-Benz pocitovo ďaleko zaujímavejšie auto. Z malých detailov ako sú ovládacie prvky v kabíne je cítiť, že ide o prémiového výrobcu - aj keď na infotainmentovom systéme Command sa prejaví vek auta skôr, než na obyčajnejšom autorádiu Superbu.

Treba zohľadniť aj fakt, že na prednej kapote aj na kľúčoch nosí Trieda C veľkú chrómovú trojcípu hviezdu. Škoda je stále len chudobným príbuzným Volkswagenu. Mercedes-Benz je tak rozhodne lákavejším z dvojice.

111452106a5062_res.jpg

Na dizajne triedy C sa zub času nepodpísal tak, ako na Superbe. Na Slovensku hrozí, že podpis na ňom nechajú závistlivci svojimi kľúčmi. Foto: Mercedes-Benz

Čitateľovi by sme v prvom rade doporučili, aby nečakal, že za desať- či pätnásťtisíc eur si kúpi Superb či triedu C v perfektnom stave ako zo showroomu. S takýmito autami sa jazdí veľa a každý ďalší majiteľ sa o auto spravidla stará menej a menej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Martin, svoje ďalšie auto hľadajte medzi obidvoma kandidátmi a hľadajte také, ktoré je v rámci Vášho rozpočtu v najlepšom stave a má najlepšie zdokladovanú históriu. A potom si, samozrejme, vyberte Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 751
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 856
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 378
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 300
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 821
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 741
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 442
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 179
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 901
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 941
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 290
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu