SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Nové modely Kie vám ukážeme ešte pred ich premiérou

Kia Niro, Optima Sportswagon a Optima Plug-in Hybrid sa oficiálne predstavia na autosalóne v Ženeve. Redakcia auto.sme.sk sa s nimi osobne stretla už včera.

(Zdroj: Autor)

Kia včera predstavila vybraným novinárom v predpremiére modely, ktoré budú hlavnými ťahúňmi stánku automobilky na marcovom autosalóne v Ženeve. Hlavným ťahúňom je nové malé hybridné SUV Kia Niro, no novinky pribudnú aj v modelovom rade Optima.

V krátkosti zhrnieme naše prvé dojmy z noviniek.

Kia Niro

Kia Niro je prvý model značky, ktorý bol od základu navrhovaný na použitie výlučne s hybridným ústrojenstvom. Ide o SUV či skôr crossover, ktorý veľkostne pasuje medzi modely Cee'd a Sportage. Niro má rovnaké pohonné ústrojenstvo a platformu ako Hyundai Ioniq.

Predné kolesá Kie Niro poháňa 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v úspornom Atkinsonovom cykle s nízkou kompresiou. 105-koňovému motoru pomáha elektromotor s výkonom 43 koní, ktorý je umiestnený medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

kia-niro---exterior-9_r581_res.jpg

Foto: Kia

Elektromotor napája 33-kilogramová batéria s kapacitou 1,56 kWh. Auto získava energiu len pri rekuperačnom brzdení - Niro nemôžete nabíjať z elektrickej siete. Celkový výkon pohonnej sústavy je 141 koní (hoci súčet výkonov motorov je 148 koní, v pohonnom ústrojenstve dochádza k miernej výkonovej strate) a normovaná spotreba by mala byť 3,8 litra na 100 km.

Kia tiež tvrdí, že platforma je pripravená aj pre plne elektrický automobil.

Nás pri prvom stretnutí zaujal najmä dizajn - Kia Niro vyzerá sympaticky, na rozdiel od iných "zelených" áut do sveta vôbec nekričí, že ide o hybrid. V interiéri nebadať typické negatíva hybridného pohonu ako vysokú podlahu, či malý batožinový priestor.

O skutočných terénnych schopnostiach hybridného SUV pochybujeme - svetlá výška sa v zásade neodlišuje od bežných osobných áut - no Niro si zachováva príjemné nastupovanie a vystupovanie a vyšší posed.

Nezodpovedaná ostala otázka ceny, za ktorú sa automobil začne koncom tohto roka predávať - a tá podľa nás rozhodne o atraktívnosti Nira. Ak bude cena zodpovedať veľkostnému zaradeniu medzi Kiu Cee'd a Sportage, Niro by mohol mať úspech aj medzi slovenskými zákazníkmi.

Kia Optima Sportswagon

Kia tiež predstavila dve verzie modelu Optima - kombi Sportswagon a Plug-in Hybrid. Pripomíname, že model Optima nedávno prešiel generačnou obmenou, hoci na jeho vzhľade to takmer vôbec nebadať.

Sportswagon je novinkou v portfóliu, predchádzajúca generácia Optimy bola v ponuke len ako sedan. Kombi vyzerá výborne - podobne ako sedan. Dizajnérom sa podarilo zachovať výraznú linku bočných okien aj trochu okázalý "americký" styling s ostrými hranami a množstvom chrómu.

img_1375_r3854_res.jpg

Kia Optima Sportswagon bude jedno z najkrajších kombi na trhu. Foto: Autor

Batožinový priestor má 553 litrov - na pomery triedy nejde o rekordnú hodnotu. Kufor má nízku nakladaciu hranu a dobrý tvar, využiteľnosť však obmedzuje klesajúca strecha a skosené zadné okno. Z praktických riešení ponúka Optima zadné operadlá sklopiteľné aj z kufra, delené v pomere 40:20:40, koľajničkový úchytný systém a odkladacie priestory pod dnom.

Na Slovensku bude Kia Optima Sportswagon v predaji koncom tohto roku. V ponuke bude s dvomi dvojlitrovými benzínovými motormi - 163 a 245 koní - a 1,7-litrovým naftovým motorom s výkonom 141 koní.

Kia Optima Plug-in Hybrid

Kia Optima sa tiež predstavila vo verzii Plug-in Hybrid.

Pohonná jednotka pozostáva z 2,0-litrového štvorvalcového motora , ktorý dokáže vyvinúť výkon 156 k a krútiaci moment 189 Nm. Spaľovací motor je spriahnutý s 68-koňovým elektromotorom, ktorý je namontovaný priamo na šesťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor nahrádza tradičný hydrodynamický menič. Celkový výkon pohonnej sústavy je 205 koní.

kia-optima-plug-in-hybrid---exterior-2_r8553_res.jpg

Poznávacím znamením hybridného modelu je iná maska chladiča, modré doplnky a kryt elektrickej zástrčky na prednom blatníku. Foto: Kia

Kia Optima Plug-in Hybrid využíva 9,8 kWh batériu, ktorá dokáže vydať výrazne viac energie ako akumulátorová batéria v hybridnom systéme predchádzajúcej generácie. V čisto elektrickom móde prejde Optima 54 kilometrov.

Optima Plug-in Hybrid v nás však nevzbudila veľké nádeje. Batérie vážia asi 300 kg a výrazne obmedzujú praktickosť batožinového priestoru, nádrž na benzín bola navyše zmenšená na 55 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 552
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 898
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 541
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 542
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 470
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 549
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 13 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


1 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


19 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  2. Ján Bilohuščin: Generálny sudca
  3. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  4. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  5. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  6. Štefan Vidlár: Pravota holota
  7. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  8. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 196 318
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 802
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 024
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 903
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 357
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 129
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu