SME

Nové modely Kie vám ukážeme ešte pred ich premiérou

Kia Niro, Optima Sportswagon a Optima Plug-in Hybrid sa oficiálne predstavia na autosalóne v Ženeve. Redakcia auto.sme.sk sa s nimi osobne stretla už včera.

(Zdroj: Autor)

Kia včera predstavila vybraným novinárom v predpremiére modely, ktoré budú hlavnými ťahúňmi stánku automobilky na marcovom autosalóne v Ženeve. Hlavným ťahúňom je nové malé hybridné SUV Kia Niro, no novinky pribudnú aj v modelovom rade Optima.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V krátkosti zhrnieme naše prvé dojmy z noviniek.

Kia Niro

Kia Niro je prvý model značky, ktorý bol od základu navrhovaný na použitie výlučne s hybridným ústrojenstvom. Ide o SUV či skôr crossover, ktorý veľkostne pasuje medzi modely Cee'd a Sportage. Niro má rovnaké pohonné ústrojenstvo a platformu ako Hyundai Ioniq.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq: konkurenciu potrápi technikou aj vzhľadom Čítajte 

Predné kolesá Kie Niro poháňa 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v úspornom Atkinsonovom cykle s nízkou kompresiou. 105-koňovému motoru pomáha elektromotor s výkonom 43 koní, ktorý je umiestnený medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

kia-niro---exterior-9_r581_res.jpg

Foto: Kia

Elektromotor napája 33-kilogramová batéria s kapacitou 1,56 kWh. Auto získava energiu len pri rekuperačnom brzdení - Niro nemôžete nabíjať z elektrickej siete. Celkový výkon pohonnej sústavy je 141 koní (hoci súčet výkonov motorov je 148 koní, v pohonnom ústrojenstve dochádza k miernej výkonovej strate) a normovaná spotreba by mala byť 3,8 litra na 100 km.

Kia tiež tvrdí, že platforma je pripravená aj pre plne elektrický automobil.

Nás pri prvom stretnutí zaujal najmä dizajn - Kia Niro vyzerá sympaticky, na rozdiel od iných "zelených" áut do sveta vôbec nekričí, že ide o hybrid. V interiéri nebadať typické negatíva hybridného pohonu ako vysokú podlahu, či malý batožinový priestor.

SkryťVypnúť reklamu

O skutočných terénnych schopnostiach hybridného SUV pochybujeme - svetlá výška sa v zásade neodlišuje od bežných osobných áut - no Niro si zachováva príjemné nastupovanie a vystupovanie a vyšší posed.

Nezodpovedaná ostala otázka ceny, za ktorú sa automobil začne koncom tohto roka predávať - a tá podľa nás rozhodne o atraktívnosti Nira. Ak bude cena zodpovedať veľkostnému zaradeniu medzi Kiu Cee'd a Sportage, Niro by mohol mať úspech aj medzi slovenskými zákazníkmi.

Kia Optima Sportswagon

Kia tiež predstavila dve verzie modelu Optima - kombi Sportswagon a Plug-in Hybrid. Pripomíname, že model Optima nedávno prešiel generačnou obmenou, hoci na jeho vzhľade to takmer vôbec nebadať.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Kia Optima je rýchlejšia, ako sa zdá Čítajte 

Sportswagon je novinkou v portfóliu, predchádzajúca generácia Optimy bola v ponuke len ako sedan. Kombi vyzerá výborne - podobne ako sedan. Dizajnérom sa podarilo zachovať výraznú linku bočných okien aj trochu okázalý "americký" styling s ostrými hranami a množstvom chrómu.

SkryťVypnúť reklamu

img_1375_r3854_res.jpg

Kia Optima Sportswagon bude jedno z najkrajších kombi na trhu. Foto: Autor

Batožinový priestor má 553 litrov - na pomery triedy nejde o rekordnú hodnotu. Kufor má nízku nakladaciu hranu a dobrý tvar, využiteľnosť však obmedzuje klesajúca strecha a skosené zadné okno. Z praktických riešení ponúka Optima zadné operadlá sklopiteľné aj z kufra, delené v pomere 40:20:40, koľajničkový úchytný systém a odkladacie priestory pod dnom.

Na Slovensku bude Kia Optima Sportswagon v predaji koncom tohto roku. V ponuke bude s dvomi dvojlitrovými benzínovými motormi - 163 a 245 koní - a 1,7-litrovým naftovým motorom s výkonom 141 koní.

Kia Optima Plug-in Hybrid

Kia Optima sa tiež predstavila vo verzii Plug-in Hybrid.

Pohonná jednotka pozostáva z 2,0-litrového štvorvalcového motora , ktorý dokáže vyvinúť výkon 156 k a krútiaci moment 189 Nm. Spaľovací motor je spriahnutý s 68-koňovým elektromotorom, ktorý je namontovaný priamo na šesťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor nahrádza tradičný hydrodynamický menič. Celkový výkon pohonnej sústavy je 205 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kia-optima-plug-in-hybrid---exterior-2_r8553_res.jpg

Poznávacím znamením hybridného modelu je iná maska chladiča, modré doplnky a kryt elektrickej zástrčky na prednom blatníku. Foto: Kia

Kia Optima Plug-in Hybrid využíva 9,8 kWh batériu, ktorá dokáže vydať výrazne viac energie ako akumulátorová batéria v hybridnom systéme predchádzajúcej generácie. V čisto elektrickom móde prejde Optima 54 kilometrov.

Optima Plug-in Hybrid v nás však nevzbudila veľké nádeje. Batérie vážia asi 300 kg a výrazne obmedzujú praktickosť batožinového priestoru, nádrž na benzín bola navyše zmenšená na 55 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu