Nové modely Kie vám ukážeme ešte pred ich premiérou

Kia Niro, Optima Sportswagon a Optima Plug-in Hybrid sa oficiálne predstavia na autosalóne v Ženeve. Redakcia auto.sme.sk sa s nimi osobne stretla už včera.

(Zdroj: Autor)

Kia včera predstavila vybraným novinárom v predpremiére modely, ktoré budú hlavnými ťahúňmi stánku automobilky na marcovom autosalóne v Ženeve. Hlavným ťahúňom je nové malé hybridné SUV Kia Niro, no novinky pribudnú aj v modelovom rade Optima.

V krátkosti zhrnieme naše prvé dojmy z noviniek.

Kia Niro

Kia Niro je prvý model značky, ktorý bol od základu navrhovaný na použitie výlučne s hybridným ústrojenstvom. Ide o SUV či skôr crossover, ktorý veľkostne pasuje medzi modely Cee'd a Sportage. Niro má rovnaké pohonné ústrojenstvo a platformu ako Hyundai Ioniq.

Predné kolesá Kie Niro poháňa 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v úspornom Atkinsonovom cykle s nízkou kompresiou. 105-koňovému motoru pomáha elektromotor s výkonom 43 koní, ktorý je umiestnený medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

kia-niro---exterior-9_r581_res.jpg

Foto: Kia

Elektromotor napája 33-kilogramová batéria s kapacitou 1,56 kWh. Auto získava energiu len pri rekuperačnom brzdení - Niro nemôžete nabíjať z elektrickej siete. Celkový výkon pohonnej sústavy je 141 koní (hoci súčet výkonov motorov je 148 koní, v pohonnom ústrojenstve dochádza k miernej výkonovej strate) a normovaná spotreba by mala byť 3,8 litra na 100 km.

Kia tiež tvrdí, že platforma je pripravená aj pre plne elektrický automobil.

Nás pri prvom stretnutí zaujal najmä dizajn - Kia Niro vyzerá sympaticky, na rozdiel od iných "zelených" áut do sveta vôbec nekričí, že ide o hybrid. V interiéri nebadať typické negatíva hybridného pohonu ako vysokú podlahu, či malý batožinový priestor.

O skutočných terénnych schopnostiach hybridného SUV pochybujeme - svetlá výška sa v zásade neodlišuje od bežných osobných áut - no Niro si zachováva príjemné nastupovanie a vystupovanie a vyšší posed.

Nezodpovedaná ostala otázka ceny, za ktorú sa automobil začne koncom tohto roka predávať - a tá podľa nás rozhodne o atraktívnosti Nira. Ak bude cena zodpovedať veľkostnému zaradeniu medzi Kiu Cee'd a Sportage, Niro by mohol mať úspech aj medzi slovenskými zákazníkmi.

Kia Optima Sportswagon

Kia tiež predstavila dve verzie modelu Optima - kombi Sportswagon a Plug-in Hybrid. Pripomíname, že model Optima nedávno prešiel generačnou obmenou, hoci na jeho vzhľade to takmer vôbec nebadať.

Sportswagon je novinkou v portfóliu, predchádzajúca generácia Optimy bola v ponuke len ako sedan. Kombi vyzerá výborne - podobne ako sedan. Dizajnérom sa podarilo zachovať výraznú linku bočných okien aj trochu okázalý "americký" styling s ostrými hranami a množstvom chrómu.

img_1375_r3854_res.jpg

Kia Optima Sportswagon bude jedno z najkrajších kombi na trhu. Foto: Autor

Batožinový priestor má 553 litrov - na pomery triedy nejde o rekordnú hodnotu. Kufor má nízku nakladaciu hranu a dobrý tvar, využiteľnosť však obmedzuje klesajúca strecha a skosené zadné okno. Z praktických riešení ponúka Optima zadné operadlá sklopiteľné aj z kufra, delené v pomere 40:20:40, koľajničkový úchytný systém a odkladacie priestory pod dnom.

Na Slovensku bude Kia Optima Sportswagon v predaji koncom tohto roku. V ponuke bude s dvomi dvojlitrovými benzínovými motormi - 163 a 245 koní - a 1,7-litrovým naftovým motorom s výkonom 141 koní.

Kia Optima Plug-in Hybrid

Kia Optima sa tiež predstavila vo verzii Plug-in Hybrid.

Pohonná jednotka pozostáva z 2,0-litrového štvorvalcového motora , ktorý dokáže vyvinúť výkon 156 k a krútiaci moment 189 Nm. Spaľovací motor je spriahnutý s 68-koňovým elektromotorom, ktorý je namontovaný priamo na šesťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor nahrádza tradičný hydrodynamický menič. Celkový výkon pohonnej sústavy je 205 koní.

kia-optima-plug-in-hybrid---exterior-2_r8553_res.jpg

Poznávacím znamením hybridného modelu je iná maska chladiča, modré doplnky a kryt elektrickej zástrčky na prednom blatníku. Foto: Kia

Kia Optima Plug-in Hybrid využíva 9,8 kWh batériu, ktorá dokáže vydať výrazne viac energie ako akumulátorová batéria v hybridnom systéme predchádzajúcej generácie. V čisto elektrickom móde prejde Optima 54 kilometrov.

Optima Plug-in Hybrid v nás však nevzbudila veľké nádeje. Batérie vážia asi 300 kg a výrazne obmedzujú praktickosť batožinového priestoru, nádrž na benzín bola navyše zmenšená na 55 litrov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.