Nové modely Kie vám ukážeme ešte pred ich premiérou

Kia Niro, Optima Sportswagon a Optima Plug-in Hybrid sa oficiálne predstavia na autosalóne v Ženeve. Redakcia auto.sme.sk sa s nimi osobne stretla už včera.

(Zdroj: Autor)

Kia včera predstavila vybraným novinárom v predpremiére modely, ktoré budú hlavnými ťahúňmi stánku automobilky na marcovom autosalóne v Ženeve. Hlavným ťahúňom je nové malé hybridné SUV Kia Niro, no novinky pribudnú aj v modelovom rade Optima.

V krátkosti zhrnieme naše prvé dojmy z noviniek.

Kia Niro

Kia Niro je prvý model značky, ktorý bol od základu navrhovaný na použitie výlučne s hybridným ústrojenstvom. Ide o SUV či skôr crossover, ktorý veľkostne pasuje medzi modely Cee'd a Sportage. Niro má rovnaké pohonné ústrojenstvo a platformu ako Hyundai Ioniq.

Predné kolesá Kie Niro poháňa 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v úspornom Atkinsonovom cykle s nízkou kompresiou. 105-koňovému motoru pomáha elektromotor s výkonom 43 koní, ktorý je umiestnený medzi spaľovacím motorom a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

kia-niro---exterior-9_r581_res.jpg

Foto: Kia

Elektromotor napája 33-kilogramová batéria s kapacitou 1,56 kWh. Auto získava energiu len pri rekuperačnom brzdení - Niro nemôžete nabíjať z elektrickej siete. Celkový výkon pohonnej sústavy je 141 koní (hoci súčet výkonov motorov je 148 koní, v pohonnom ústrojenstve dochádza k miernej výkonovej strate) a normovaná spotreba by mala byť 3,8 litra na 100 km.

Kia tiež tvrdí, že platforma je pripravená aj pre plne elektrický automobil.

Nás pri prvom stretnutí zaujal najmä dizajn - Kia Niro vyzerá sympaticky, na rozdiel od iných "zelených" áut do sveta vôbec nekričí, že ide o hybrid. V interiéri nebadať typické negatíva hybridného pohonu ako vysokú podlahu, či malý batožinový priestor.

O skutočných terénnych schopnostiach hybridného SUV pochybujeme - svetlá výška sa v zásade neodlišuje od bežných osobných áut - no Niro si zachováva príjemné nastupovanie a vystupovanie a vyšší posed.

Nezodpovedaná ostala otázka ceny, za ktorú sa automobil začne koncom tohto roka predávať - a tá podľa nás rozhodne o atraktívnosti Nira. Ak bude cena zodpovedať veľkostnému zaradeniu medzi Kiu Cee'd a Sportage, Niro by mohol mať úspech aj medzi slovenskými zákazníkmi.

Kia Optima Sportswagon

Kia tiež predstavila dve verzie modelu Optima - kombi Sportswagon a Plug-in Hybrid. Pripomíname, že model Optima nedávno prešiel generačnou obmenou, hoci na jeho vzhľade to takmer vôbec nebadať.

Sportswagon je novinkou v portfóliu, predchádzajúca generácia Optimy bola v ponuke len ako sedan. Kombi vyzerá výborne - podobne ako sedan. Dizajnérom sa podarilo zachovať výraznú linku bočných okien aj trochu okázalý "americký" styling s ostrými hranami a množstvom chrómu.

img_1375_r3854_res.jpg

Kia Optima Sportswagon bude jedno z najkrajších kombi na trhu. Foto: Autor

Batožinový priestor má 553 litrov - na pomery triedy nejde o rekordnú hodnotu. Kufor má nízku nakladaciu hranu a dobrý tvar, využiteľnosť však obmedzuje klesajúca strecha a skosené zadné okno. Z praktických riešení ponúka Optima zadné operadlá sklopiteľné aj z kufra, delené v pomere 40:20:40, koľajničkový úchytný systém a odkladacie priestory pod dnom.

Na Slovensku bude Kia Optima Sportswagon v predaji koncom tohto roku. V ponuke bude s dvomi dvojlitrovými benzínovými motormi - 163 a 245 koní - a 1,7-litrovým naftovým motorom s výkonom 141 koní.

Kia Optima Plug-in Hybrid

Kia Optima sa tiež predstavila vo verzii Plug-in Hybrid.

Pohonná jednotka pozostáva z 2,0-litrového štvorvalcového motora , ktorý dokáže vyvinúť výkon 156 k a krútiaci moment 189 Nm. Spaľovací motor je spriahnutý s 68-koňovým elektromotorom, ktorý je namontovaný priamo na šesťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor nahrádza tradičný hydrodynamický menič. Celkový výkon pohonnej sústavy je 205 koní.

kia-optima-plug-in-hybrid---exterior-2_r8553_res.jpg

Poznávacím znamením hybridného modelu je iná maska chladiča, modré doplnky a kryt elektrickej zástrčky na prednom blatníku. Foto: Kia

Kia Optima Plug-in Hybrid využíva 9,8 kWh batériu, ktorá dokáže vydať výrazne viac energie ako akumulátorová batéria v hybridnom systéme predchádzajúcej generácie. V čisto elektrickom móde prejde Optima 54 kilometrov.

Optima Plug-in Hybrid v nás však nevzbudila veľké nádeje. Batérie vážia asi 300 kg a výrazne obmedzujú praktickosť batožinového priestoru, nádrž na benzín bola navyše zmenšená na 55 litrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.