Volkswagen spustil predaj Tiguanu

Druhá generácia malého SUV stojí na koncernovej platforme MQB. Základný model štartuje s cenou 22 140 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

Prvá generácia Volkswagenu Tiguan bola na trh uvedená v roku 2007 a odvtedy sa jej predalo vyše 2,8 milióna kusov. Po deviatich rokoch - v automobilovej brandži je to celá večnosť - sa do predaja dostáva druhá generácia, predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Tiguan je prvé koncernové SUV ktoré využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB, známu napríklad z Volkswagenu Golf či Škody Octavia. Oproti predchodcovi má dlhší rázvor a kratšie previsy, karoséria má výraznejší dizajn a nižšiu hmotnosť pri súčasne vyššej pevnosti. Vnútorný priestor kabíny je väčší, základný objem batožinového priestoru vzrástol až o 145 litrov. Variabilitu interiéru zvyšuje o 18 cm pozdĺžne posuvná zadná lavica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Manuálna prevodovka len v kombinácii s pohonom predných kolies

Nový Tiguan bude na výber ako klasický cestný model (Onroad), špeciálne pre jazdu v teréne prispôsobená verzia (tzv. Off-Road Paket) a športovo ladený model R-Line. Od začiatku predaja sú na výber štyri motorizácie:

  • 1.4 TSI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TSI so 132 kW (180 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.

Ďalšie motorizácie pribudnú v najbližších mesiacoch. Nový Tiguan s pohonom všetkých kolies má po prvý raz nastaviteľný systém 4MOTION Active Control. Tento systém umožňuje optimálne prispôsobenie pohonu všetkých kolies špecifickým prevádzkovým podmienkam manuálnym prepínaním štyroch režimov Onroad, Offroad, Snow a Individual. Okrem toho sa nový Tiguan ideálne hodí aj ako ťažné vozidlo, pretože môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.

Nové asistenčné systémy zvyšujú komfort, dynamiku a bezpečnosť

Súčasťou sériového vybavenia je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom Front Assist s rozoznávaním chodcov Pedestrian Recognition a funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake, ako aj asistenčný systém Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Online služby Car-Net poskytujú vodičovi užitočné aktuálne informácie – napríklad o hustote premávky v reálnom čase alebo informácie o parkoviskách.

Nové systémy infotainmentu umožňujú optimálnu integráciu smartfónu cez rozhranie App-Connect a ovládanie jeho funkcií z dotykového monitora vozidla, ako aj využívanie praktických aplikácií. App-Connect funguje so smartfónmi využívajúcimi operačný systém Apple a Android. Volkswagen Media Control umožňuje tablet využívať ako súčasť automobilu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 102
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 700
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 640
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 031
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 598
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 994
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 146
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 920
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 023
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 963

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

Píše Kristián Blaškovič - Fórum

Čím prekvapí Kim na stretnutí s Trumpom?

Kim sa chce vrátiť medzi svetových politikov ako ich rovnocenný partner.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.