Volkswagen spustil predaj Tiguanu

Druhá generácia malého SUV stojí na koncernovej platforme MQB. Základný model štartuje s cenou 22 140 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

Prvá generácia Volkswagenu Tiguan bola na trh uvedená v roku 2007 a odvtedy sa jej predalo vyše 2,8 milióna kusov. Po deviatich rokoch - v automobilovej brandži je to celá večnosť - sa do predaja dostáva druhá generácia, predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Tiguan je prvé koncernové SUV ktoré využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB, známu napríklad z Volkswagenu Golf či Škody Octavia. Oproti predchodcovi má dlhší rázvor a kratšie previsy, karoséria má výraznejší dizajn a nižšiu hmotnosť pri súčasne vyššej pevnosti. Vnútorný priestor kabíny je väčší, základný objem batožinového priestoru vzrástol až o 145 litrov. Variabilitu interiéru zvyšuje o 18 cm pozdĺžne posuvná zadná lavica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Manuálna prevodovka len v kombinácii s pohonom predných kolies

Nový Tiguan bude na výber ako klasický cestný model (Onroad), špeciálne pre jazdu v teréne prispôsobená verzia (tzv. Off-Road Paket) a športovo ladený model R-Line. Od začiatku predaja sú na výber štyri motorizácie:

  • 1.4 TSI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TSI so 132 kW (180 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.

Ďalšie motorizácie pribudnú v najbližších mesiacoch. Nový Tiguan s pohonom všetkých kolies má po prvý raz nastaviteľný systém 4MOTION Active Control. Tento systém umožňuje optimálne prispôsobenie pohonu všetkých kolies špecifickým prevádzkovým podmienkam manuálnym prepínaním štyroch režimov Onroad, Offroad, Snow a Individual. Okrem toho sa nový Tiguan ideálne hodí aj ako ťažné vozidlo, pretože môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.

Nové asistenčné systémy zvyšujú komfort, dynamiku a bezpečnosť

Súčasťou sériového vybavenia je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom Front Assist s rozoznávaním chodcov Pedestrian Recognition a funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake, ako aj asistenčný systém Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Online služby Car-Net poskytujú vodičovi užitočné aktuálne informácie – napríklad o hustote premávky v reálnom čase alebo informácie o parkoviskách.

Nové systémy infotainmentu umožňujú optimálnu integráciu smartfónu cez rozhranie App-Connect a ovládanie jeho funkcií z dotykového monitora vozidla, ako aj využívanie praktických aplikácií. App-Connect funguje so smartfónmi využívajúcimi operačný systém Apple a Android. Volkswagen Media Control umožňuje tablet využívať ako súčasť automobilu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 003
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 957
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 14 537
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 045
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 336
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 8 890
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 6 677
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 133
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 320
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 260

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Zdravotný pohár vína je mýtus. Ako a prečo vznikol

Vedecké poznatky pribúdajú rýchlejšie, ako ich kultúra dokáže vstrebať alebo zahodiť.

DOMOV

Kritizoval ma Fico, kritizoval ma aj Dzurinda

Diskusia NAŽIVO o slobode, médiách a ich kvalite.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.