Volkswagen spustil predaj Tiguanu

Druhá generácia malého SUV stojí na koncernovej platforme MQB. Základný model štartuje s cenou 22 140 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

Prvá generácia Volkswagenu Tiguan bola na trh uvedená v roku 2007 a odvtedy sa jej predalo vyše 2,8 milióna kusov. Po deviatich rokoch - v automobilovej brandži je to celá večnosť - sa do predaja dostáva druhá generácia, predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Tiguan je prvé koncernové SUV ktoré využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB, známu napríklad z Volkswagenu Golf či Škody Octavia. Oproti predchodcovi má dlhší rázvor a kratšie previsy, karoséria má výraznejší dizajn a nižšiu hmotnosť pri súčasne vyššej pevnosti. Vnútorný priestor kabíny je väčší, základný objem batožinového priestoru vzrástol až o 145 litrov. Variabilitu interiéru zvyšuje o 18 cm pozdĺžne posuvná zadná lavica.

Manuálna prevodovka len v kombinácii s pohonom predných kolies

Nový Tiguan bude na výber ako klasický cestný model (Onroad), špeciálne pre jazdu v teréne prispôsobená verzia (tzv. Off-Road Paket) a športovo ladený model R-Line. Od začiatku predaja sú na výber štyri motorizácie:

  • 1.4 TSI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TSI so 132 kW (180 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.

Ďalšie motorizácie pribudnú v najbližších mesiacoch. Nový Tiguan s pohonom všetkých kolies má po prvý raz nastaviteľný systém 4MOTION Active Control. Tento systém umožňuje optimálne prispôsobenie pohonu všetkých kolies špecifickým prevádzkovým podmienkam manuálnym prepínaním štyroch režimov Onroad, Offroad, Snow a Individual. Okrem toho sa nový Tiguan ideálne hodí aj ako ťažné vozidlo, pretože môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.

Nové asistenčné systémy zvyšujú komfort, dynamiku a bezpečnosť

Súčasťou sériového vybavenia je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom Front Assist s rozoznávaním chodcov Pedestrian Recognition a funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake, ako aj asistenčný systém Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Online služby Car-Net poskytujú vodičovi užitočné aktuálne informácie – napríklad o hustote premávky v reálnom čase alebo informácie o parkoviskách.

Nové systémy infotainmentu umožňujú optimálnu integráciu smartfónu cez rozhranie App-Connect a ovládanie jeho funkcií z dotykového monitora vozidla, ako aj využívanie praktických aplikácií. App-Connect funguje so smartfónmi využívajúcimi operačný systém Apple a Android. Volkswagen Media Control umožňuje tablet využívať ako súčasť automobilu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 010
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 270
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 542
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 907
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 324
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 145
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 703

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.