Volkswagen spustil predaj Tiguanu

Druhá generácia malého SUV stojí na koncernovej platforme MQB. Základný model štartuje s cenou 22 140 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

Prvá generácia Volkswagenu Tiguan bola na trh uvedená v roku 2007 a odvtedy sa jej predalo vyše 2,8 milióna kusov. Po deviatich rokoch - v automobilovej brandži je to celá večnosť - sa do predaja dostáva druhá generácia, predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Tiguan je prvé koncernové SUV ktoré využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB, známu napríklad z Volkswagenu Golf či Škody Octavia. Oproti predchodcovi má dlhší rázvor a kratšie previsy, karoséria má výraznejší dizajn a nižšiu hmotnosť pri súčasne vyššej pevnosti. Vnútorný priestor kabíny je väčší, základný objem batožinového priestoru vzrástol až o 145 litrov. Variabilitu interiéru zvyšuje o 18 cm pozdĺžne posuvná zadná lavica.

Manuálna prevodovka len v kombinácii s pohonom predných kolies

Nový Tiguan bude na výber ako klasický cestný model (Onroad), špeciálne pre jazdu v teréne prispôsobená verzia (tzv. Off-Road Paket) a športovo ladený model R-Line. Od začiatku predaja sú na výber štyri motorizácie:

  • 1.4 TSI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TSI so 132 kW (180 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.

Ďalšie motorizácie pribudnú v najbližších mesiacoch. Nový Tiguan s pohonom všetkých kolies má po prvý raz nastaviteľný systém 4MOTION Active Control. Tento systém umožňuje optimálne prispôsobenie pohonu všetkých kolies špecifickým prevádzkovým podmienkam manuálnym prepínaním štyroch režimov Onroad, Offroad, Snow a Individual. Okrem toho sa nový Tiguan ideálne hodí aj ako ťažné vozidlo, pretože môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.

Nové asistenčné systémy zvyšujú komfort, dynamiku a bezpečnosť

Súčasťou sériového vybavenia je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom Front Assist s rozoznávaním chodcov Pedestrian Recognition a funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake, ako aj asistenčný systém Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Online služby Car-Net poskytujú vodičovi užitočné aktuálne informácie – napríklad o hustote premávky v reálnom čase alebo informácie o parkoviskách.

Nové systémy infotainmentu umožňujú optimálnu integráciu smartfónu cez rozhranie App-Connect a ovládanie jeho funkcií z dotykového monitora vozidla, ako aj využívanie praktických aplikácií. App-Connect funguje so smartfónmi využívajúcimi operačný systém Apple a Android. Volkswagen Media Control umožňuje tablet využívať ako súčasť automobilu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 959
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 887
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 770
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 395
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 273
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 735
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 651
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 494
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 236

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 073
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 845
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 005
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 742