Volkswagen spustil predaj Tiguanu

Druhá generácia malého SUV stojí na koncernovej platforme MQB. Základný model štartuje s cenou 22 140 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

Prvá generácia Volkswagenu Tiguan bola na trh uvedená v roku 2007 a odvtedy sa jej predalo vyše 2,8 milióna kusov. Po deviatich rokoch - v automobilovej brandži je to celá večnosť - sa do predaja dostáva druhá generácia, predstavená minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Tiguan je prvé koncernové SUV ktoré využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB, známu napríklad z Volkswagenu Golf či Škody Octavia. Oproti predchodcovi má dlhší rázvor a kratšie previsy, karoséria má výraznejší dizajn a nižšiu hmotnosť pri súčasne vyššej pevnosti. Vnútorný priestor kabíny je väčší, základný objem batožinového priestoru vzrástol až o 145 litrov. Variabilitu interiéru zvyšuje o 18 cm pozdĺžne posuvná zadná lavica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Manuálna prevodovka len v kombinácii s pohonom predných kolies

Nový Tiguan bude na výber ako klasický cestný model (Onroad), špeciálne pre jazdu v teréne prispôsobená verzia (tzv. Off-Road Paket) a športovo ladený model R-Line. Od začiatku predaja sú na výber štyri motorizácie:

  • 1.4 TSI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TSI so 132 kW (180 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies,
  • 2.0 TDI so 110 kW (150 k) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.

Ďalšie motorizácie pribudnú v najbližších mesiacoch. Nový Tiguan s pohonom všetkých kolies má po prvý raz nastaviteľný systém 4MOTION Active Control. Tento systém umožňuje optimálne prispôsobenie pohonu všetkých kolies špecifickým prevádzkovým podmienkam manuálnym prepínaním štyroch režimov Onroad, Offroad, Snow a Individual. Okrem toho sa nový Tiguan ideálne hodí aj ako ťažné vozidlo, pretože môže ťahať brzdený príves až do hmotnosti 2,5 tony.

Nové asistenčné systémy zvyšujú komfort, dynamiku a bezpečnosť

Súčasťou sériového vybavenia je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom Front Assist s rozoznávaním chodcov Pedestrian Recognition a funkciou núdzového brzdenia City Emergency Brake, ako aj asistenčný systém Lane Assist na udržiavanie jazdného pruhu. Online služby Car-Net poskytujú vodičovi užitočné aktuálne informácie – napríklad o hustote premávky v reálnom čase alebo informácie o parkoviskách.

Nové systémy infotainmentu umožňujú optimálnu integráciu smartfónu cez rozhranie App-Connect a ovládanie jeho funkcií z dotykového monitora vozidla, ako aj využívanie praktických aplikácií. App-Connect funguje so smartfónmi využívajúcimi operačný systém Apple a Android. Volkswagen Media Control umožňuje tablet využívať ako súčasť automobilu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 757
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 093
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 967
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 819
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 797
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 439
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 142
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 282
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 350
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 071

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu.

EKONOMIKA

Google dostal od Komisie pokutu v rekordnej výške 4,3 miliardy

Google mal zneužívať dominantné postavenie systému Android.

Neprehliadnite tiež

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.